تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۳۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری ملزم به استعلام وضعیت سلامت مسافران هستند
  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا شرکت‌های حمل و نقل مسافری استان ملزم به استعلام وضعیت سلامت مسافران قبل از سوارشدن هستند .

غلامعباس بهرامی نیا   اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، عمده جابجایی مسافران از طریق ناوگان مسافربری جاده ای صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به ابلاغ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مبنی بر استعلام وضعیت مسافران از سوی شرکت های حمل و نقل مسافر، افزود: استان خوزستان۱۶۲ شرکت فعال در زمینه حمل و نقل مسافر دارد که تمامی این شرکت ها ملزم به استعلام وضعیت سلامت مسافران پیش از صدور بلیط از «سکوی سروا» هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در صورت  تأیید ابتلای مسافر به بیماری کرونا، شرکت و راننده مکلف هستند از ارائه خدمات به متقاضی و حمل‌ونقل وی جلوگیری کنند.
بهرامی نیا با بیان اینکه این استعلام با استفاده از کد ملی مسافران انجام می شود، تصریح کرد: طبق ابلاغ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت ها ورانندگان مسافربری در صورت عدم رعایت مقررات ابلاغی مشمول طرح موضوع در کمیسیون‌های تخلفات حمل‌ونقلی و لغو مجوز به مدت حداقل یک سال خواهند بود.

سکوی سروا ( PGSB) سازمان فناوری اطلاعات ایران  ، برای استعلام وضعیت سلامت مسافران به صورت الکترونیکی می‌باشد .

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار