تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۱۰۳۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل ۱۰هزار و ۹۷۰ پرونده تخلف صنفی در خوزستان
 مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: ۱۰هزار و ۹۷۰ پرونده تخلف صنفی از ابتدای امسال تاکنون در خوزستان تشکیل شده و بازرسی‌ها برای برخورد قانونی با اصناف متخلف با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

نعمت اله بیرانوندی چهارشنبه بیان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و متاسفانه وجود افراد سودجو در بازار که شرایط اقتصادی را بر مردم سخت‌تر می‌کنند، گشت‌های بازرسی این اداره کل به همراه دستگاه‌های ناظر برای نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان با قدرت هر چه بیشتر در حال انجام است.

وی گفت: از ظرفیت بسیج و سپاه نیز برای بازرسی از بازار و شناسایی اصناف متخلف استفاده می‌شود و با همکاری بازرسان سازمان صمت و نیروهای بسیج و سپاه در ماه‌های اخیر موفق به کشف چندین انبار احتکار کالا در استان شدیم.

جرایم نقدی برای واحدهای صنفی متخلف

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان بیان کرد: طبق قانون برای واحدهای متخلف در دوران محدودیت‌های کرونایی جرایم نقدی تعریف شده که در صورت مشاهده تخلف از سوی بازرسان این اداره کل و دستگاه‌های ناظر محکوم خواهند شد.

بیرانوندی ادامه داد: اصناف غیرضروری طبق محدودیت‌های اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مجاز به فعالیت نیستند و به همین دلیل از صاحبان واحدهای صنفی تقاضا داریم به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از این دستورالعمل پیروی کنند.

وی گفت: گشت تعزیرات حکومتی برای بازرسی از نحوه رعایت این دستورالعمل و رعایت نکات بهداشتی توسط اصنافی که فعالیت دارند به همراه ماموران بهداشت در سطح بازارهای استان حضور دارند .

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان افزود: واحدهای متخلف بر اساس ماده ۶۸ قانون نظام صنفی در مرحله نخست به مبلغ سه میلیون ریال مرحله دوم به مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در مرحله سوم به مبلغ ۱۵ میلیون ریال جریمه خواهند شد و در صورت تکرار تخلف پلمب می شوند.

از ابتدای آذرماه امسال محدودیت های کرونایی در شهرستان‌های اهواز، باوی و مسجدسلیمان خوزستان همزمان با سراسر کشور به مدت ۲ هفته اعمال شده است.

طبق دستورالعمل ابلاغ شده در این دوره از محدودیتهای کرونایی اصناف غیرضرور به منظور کاهش تردد مردم در سطح شهر اجازه فعالیت ندارند و در صورت فعال بودن با آن ها برخورد قانونی خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار