تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۱۰۳۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی جدیدترین روش های کاشت مو در جهان
معرفی جدیدترین روش های روش‌های پیوند مو

 در سال‌های گذشته تحقیقات گسترده‌ای بر روی روش‌های پیوند مو در نقاط مختلف جهان انجام شده است. برخی از این مطالعات با موفقیت‌های چشمگیری همراه بودند و برخی دیگر انتظارات محققان را برآورده نکردند. تحقیقات در این زمینه هیچگاه متوقف نمی‌شود و همواره راه‌های جدیدی برای پیوند مو و رفع طاسی ابداع می‌شود. بنابراین به طور قطع نمی‌توان از میان روش‌های موجود کاشت مو، یکی را به عنوان بهترین شیوه‌ی کاشت به عموم معرفی کرد. تشخیص این موضوع برعهده‌ی پزشک متخصص خواهد بود. در این مطلب از سری تحقیقات کلینیک رز به بررسی روش‌های کاشت موی سر و پرطرفدارترین ها در ایران می‌پردازیم.

مهم ترین روش های کاشت موی سر

بیش از ده‌ها سال است که از روش‌های مختلفی برای پیوند فولیکول‌های مو و ایجاد طیف یکنواخت و طبیعی مو روی سر اسفاده می‌شود. امروزه پیشرفت‌های گسترده‌ای در کاشت مو ایجاد شده است؛ تا جایی که متقاضیان می‌توانند به نسبت نیاز خود، دست به انتخاب بزنند و مناسب‌ترین روش را برگزینند. تمامی روش‌های کاشت مو در دو شاخه‌ی اصلی کاشت مو FUT و FUE قرار می‌گیرند:

· پیوند مو FUT

کاشت مو به روش FUT کوتاه شده‌ی عبارت "follicular unit transplantation” به معنای پیوند واحد فولیکولی است. در این روش نواری از پوست سر همراه با موها از ناحیه‌ی بانک مو برداشته شده و به منطقه‌ی طاس سر منتقل می‌شود. این نوارها از یک گوش تا گوش دیگر امتداد می‌باید و سپس گرافت‌های مو از این نوارها برداشته می‌شود. نواحی برش شده بخیه و تحت درمان قرار می‌گیرد. کاشت مو به روش FUT غالبا برای افرادی مناسب‌تر است که موهای بلندی ندارند و قصد کوتاه کردن موها را قبل از عمل ندارند.

· پیوند مو FIT

روش جداسازی فولیکولار "Follicular Isolation Technique” با نام اختصاری FIT معرفی می‌شود. در این فرآیند گروه‌های فولیکولی خاصی در ناحیه‌ی اهدا کننده انتخاب شده و با یک ابزار ظریف جراحی برداشته می‌شوند. در روش FIT برش‌های کوچکی ایجاد می‌شود که نیاز به بخیه ندارد و پس از مدتی ترمیم می‌شوند.

· پیوند مو SUT

روش کاشت مو SUT را می‌توان مشابه با روش FIT دانست. با این تفاوت که در روش SUT فولیکول‌های مو با دستگاه برداشت می‌شوند؛ در حالی که در روش FIT اینکار به صورت دستی انجام می‌گیرد. بنابراین دقت و ظرافت بیشتری را در این روش شاهد خواهید بود و آسیب کمتری به فولیکول‌ها وارد می‌شود.

معرفی جدیدترین روش های روش‌های پیوند مو

پیوند مو FUE

کاشت مو به روش FUT از عبارت "Follicular Unit Extraction” به معنای استخراج واحد فولیکولی برگرفته شده است. در این روش تک تک موها با فولیکول‌های خود از منطقه‌ی بانک مو برداشته می‌شوند. این روش که نسبت به FUT پیشرفته‌تر است، فولیکول‌ها در محلول غنی از مواد مغذی قرار می‌گیرند. سپس در نواحی طاس سر با ظرافت و دقت بالایی پیوند زده می‌شوند. در این متد هیچ پوستی از سر برداشته نمی‌شود و فولیکول‌ها با کمترین آسیب از سر خارح می‌شوند. بدیهی است که سطح جراحت ایجاد شده در این روش نسبت به روش FUT کمتر است.

Ø کاشت مو FUE یاقوت کبود

فناوری پیشرفته‌تری از روش FUE است که فولیکول‌ها به کمک تیغه‌ای از جنس یاقوت کبود در پوست سر جایگذاری می‌شود. بنظر می‌رسد که در این روش می‌توان تراکم بیشتری از فولیکول‌های مو را در هر سانتی‌متر مربع از پوست کاشت.

Ø کاشت مو به روش بیوگرافت

روش بیوگرافت نیز از جمله روش‌های کاشت مو به روش FUE است. با این تمایز که موها برای مدت مشخصی خارج از پوست و در محلول مواد غذایی آلی قرار می‌گیرند. ترکیبی از بیوتین و سایر مواد مغذی که برای تحریک و رشد فولیکول‌ها لازم است، در این محلول وجود دارد. روش بیوگرافت احتمال موفقیت کاشت مو را افزایش می‌دهد.

Ø کاشت مو به روش ICE گرافت

همانند روش بیوگرافت، در این روش نیز فولیکول‌ها پس از استخراج در محلولی غنی از بیوتین و سایر ترکیب‌ها نگهداری می‌شوند. به علاوه اینکه دمای محلول بسیار سردتر خواهد بود. دمای پایین به افزایش طول عمر فولیکول‌ها کمک می‌کند.

Ø کاشت مو به روش میکروگرافت

روش میکروگرافت را به عنوان دستاورد جسورانه‌ای در کاشت مو می‌شناسند.روش‌های ابتدایی کاشت مو جراحت‌های زیادی در سر ایجاد می‌کرد. اما روش میکروگرافت، نقطه‌ی عطفی برای بسیاری از افرادی بود که با مشکل ریزش مو مواجه بودند. روش میکروگرافت از یک پانچ برقی کوچک برای برداشتن مو و کاشت آنها در نواحی طاس سر استفاده می‌کند.

Ø کاشت مو آرتاس

فرآیند کاشت مو امروزه به لطف تکنولوژی هوش مصنوعی به مراحل پیشرفته‌تری رسیده است. اینجاست که کاشت مو به ربات‌ها سپرده می‌شود. در این فرآیند، کاشت مو با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود.

کاشت مو با سلول های بنیادی

روش کاشت مو با سلول‌های بنیادی یکی از جدیدترین ایده‌های کاشت مو است که همچنان در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد. هر سلول بنیادی قادر به تولید سلول‌های بسیاری است که می‌تواند مشکل کاشت مو را به طور کلی از بین ببرد. امید زیادی به نتایج کشت سلول‌های بنیادی برای رشد موها وجود دارد. محققان در پژوهش‌های خود به نتایج امیدوار کننده‌ای دست پیدا کرده‌اند. اما همچنان این روش وارد مرحله‌ی اجرایی نشده است.

روش های نوین کاشت مو در ایران

بسیاری از روش‌های مطرح شده در بخش قبل در ایران نیز اجرا می‌شوند. اما اینکه کدام روش بهترین بازدهی را روی بیماران دارد، به شرایط جسمی فرد بستگی دارد. روش کاشت مو با سلول‌های بنیادی نه تنها در ایران بلکه در کلینیک‌های معتبر دنیا نیز تنها در فاز آزمایشگاهی قرار دارد. اما سایر روش‌ها با بهترین تکنولوژی روز دنیا در مراکز مجهز انجام می‌شود.

بهترین روش کاشت مو در ایران کدام است؟

در حال حاضر چندین روش مختلف در کلینیک‌های معتبر پوست و مو انجام می‌شود. روش کاشت مو FUT، روش FUE، روش SUT یا میکروگرافت هریک مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. انتخاب هر روش به الگوی کاشت موی فرد، علت ریزش مو و شدت ریزش و ... بستگی دارد. هریک از این روش‌ها کاندید خاص خود را می‌طلبد. بنابراین برای انتخاب بهترین روش کاشت مو برای خود، بهتر است ابتدا با متخصصین این زمینه مشورت نمایید. سپس با اطلاعات کاملی هزینه کنید.

بررسی جدیدترین و به روزترین روش های کاشت مو در کلینیک رز

برای دریافت بهترین نتیجه از فرآیند کاشت مو، لازم است این عمل در مراکز معتبر و تحت نظر متخصصان با تجربه و حرفه‌ای انجام شود. کلینیک کاشت موی رز با بهره‌مندی از بهترین تجهیزات کاشت مو و به لطف حضور دکتر روحانی از متخصصان باتجربه در زمینه‌ی کاشت مو اقدام به ارائه‌ی خدمات کاشت مو می‌نماید. برای اطلاع از هزینه کاشت مو می‌توانید پس از مشاوره‌ی رایگان در این مرکز اقدام به آغاز مراحل درمانی کاشت مو کنید. هزینه‌ی کاشت مو در کلینیک رز به موارد متعددی وابسته است. تعداد گرافت‌های کاشته شده، تخصص و مهارت پزشک مجری، تعداد جلسات درمانی و تجهیزات کلینیک در قیمت پیوند موی طبیعی تاثیرگذار است. سایر موارد نظیر هزینه‌ی خرید داروها و مکمل‌های تقویتی برای مراقبت‌های پس از کاشت نیز در قیمت نهایی کاشت موثر است. در مجموع برای اطلاع از کلیه‌ی این موارد می‌توانید با همکاران ما در مرکز زیبایی رز تماس حاصل فرمایید.

https://roz-clinic.com/

منبع:

https://biohairclinic.com/en/which-hair-transplant-method-is-best-for-you/

http://hairtransplantsnd.com/hair-restoration-treatment/micrograft/

https://10besthairclinics.com/en/best-hair-transplant-method/

https://iraniansurgery.com/en/best-hair-transplant-method/

:
:
:
آخرین اخبار