تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۱۰۳۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیماری کویی هرپس ویروس در کمین ماهی‌های گرمابی
روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان درخصوص بروز بیماری کویی هرپس ویروس در مزارع ماهی‌های گرمابی کشور عراق هشدار داد.
  با توجه به گزارش سازمان جهانی بهداشت حیوانات "OIE" مبنی بر بروز بیماری KHV در مزارع آبزیان کشور عراق و احتمال انتقال بیماری به مزارع پرورش ماهی‌های گرمابی استان، رعایت نکات بهداشتی از سوی همه ذینفعان الزامی است.

از تردد افراد متفرقه به مزارع پرورش ماهی به ویژه در مزارع صادرات محور و ورود هرگونه آبزیان زنده یا صید شده از مبدا کشور عراق باید بطور جدی جلوگیری شود، ضمن اینکه پرورش دهندگان آبزیان، صیادان و عوامل مرتبط با آن‌ها باید در دوره‌های آموزشی ترویجی در خصوص رعایت اصول امنیتی-زیستی و آشنایی با بیماری KHV شرکت کنند.

همه مزارع پرورش ماهی فعال در امر صادرات به کشور عراق موظف به شست و شو و ضدعفونی کردن باسکت‌ها و خودرو‌های حامل آبزیان صادراتی در محل درب ورودی هستند، البته همکاری لازم با گروه‌های عملیاتی بررسی بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خوزستان باید صورت گیرد و در صورت بروز تلفات، مراتب سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی شود.

حد الامکان از برگشت سبد‌های ویژه آبزیان صادراتی از کشور عراق به مزارع پروش جلوگیری بعمل آید و درصورت برگشت باید در مرز ورودی مورد شست شو و ضدعفونی قرار گیرند، همچنین باید از نقل و انتقال بچه ماهی‌های زنده بدون مجوز دامپزشکی بین مزارع ماهی در سطح استان خوزستان جلوگیری بعمل آید.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار