تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۱۰۲۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرمشهر باید از حالت نظامی خارج شود
 رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: خرمشهر زمانی پیشرفت می‌کند که از منطقه نظامی خارج شود.
  فاخر ربیعی پیش از ظهر امروز در آئین معارفه شهردار خرمشهر که در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: مرکز خرمشهر و بهترین نقطه شهر هنوز به عنوان منطقه نظامی شناخته می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر از ممانعت بازدید بدون هماهنگی از محدوده صنعت کشتی سازی شهید موسوی در جریان بازدید از مناطق شهری خبر داد و افزود: جریان بازدید روز ۳۰ آبان ماه سال جاری به همراه هیئت عمرانی برای ادای احترام به شهدا بایندر و نقدی که در محدوده صنایع دریایی شهید موسوی مدفون هستند، با اعتراض مجموعه نیروی دریایی مواجه شدیم که نامه‌ای نیز در همین راستا مکاتبه شده است.
وی ادامه داد: در نامه به صراحت قید شده است که مرقد شهدای بایندر و نقدی که در بهترین نقطه ساحلی در کوتشیخ است و مجوز فعالیت در آن نقطه از شهرداری اخذ شده و باید عوارض پرداخت شود، منطقه نظامی است و نمی‌توان بدون هماهنگی با نیروهای مسلح از آنها بازدید کرد.
ربیعی فر بیان کرد: در منطقه ساحلی پشت بیمارستان نیز مجوز احداث پارک بخاطر نظامی بودن منطقه داده نمی‌شود و این در حالی است که می‌توان منطقه را محصور کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر با بیان اینکه با این شرایط نمی‌توان از ظرفیت‌های شهر به طور کامل بهره برد، خواستار تأسیس شورای راهبری برای خارج شدن خرمشهر از وضعیت نظامی شد.
وی گفت: یکی از مطالبات مردمی تحقیق همین امر است که پیشنهاد می‌شود شورای راهبردی برای خارج شدن خرمشهر از منطقه نظامی تشکیل شود.
ربیعی فر همچنین خواستار فعالیت شورای راهبردی برای مسائل عمرانی شد و اظهار کرد: باید شورای راهبردی با حضور فرمانداری، منطقه آزاد اروند، شهرداری و شورای شهر تشکیل شود تا در رابطه با پروژه‌های عمرانی تصمیم‌گیری کند.
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در ادامه مشکلات اساسی شهر را نبود مدیریت واحد و پراکندگی خدمت‌رسانی دستگاه‌های شهری در خدمات شهری دانست و افزود: از ساده‌ترین مشکلات نبود طرح جامع شهری است که منطقه آزاد هنوز طرح جامع شهری را به شهرداری ابلاغ نکرده است و طرح تفصیلی واحد وجود ندارد و این محدود به شهر نمی‌شود بلکه در روستاها نیز طرح‌ها بر اساس طرح هادی اجرا می‌شود.
وی همچنین نقش و جایگاه شورای شهر را یادآور شد و گفت: شورای شهر به عنوان یک ارگان یا نهاد تصمیم‌گیرنده در سطح شهر باید در یکسری از امور شهری مشارکت داشته باشد و نهادهای خدمات‌رسان باید برنامه‌ها و بودجه‌های خود را برای برنامه‌ریزی در اختیار شورا قرار دهند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار