تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۱۰۲۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محسن مدهنی: دغدغه‌ام ایجاد شغل است تا بتوانم به کشتی ادامه دهم
 کشتی گیر اندیمشکی و قهرمان جهان که در کنار خیابان میوه فروشی می‌کند گفت: تنها دغدغه‌ام ایجاد یک شغل است تا بتوانم به کشتی ادامه داده و برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

  چندی پیش فیلمی از محسن مدهنی قهرمان کشتی و دارنده مدال جهانی در فضای مجازی پخش شد که به خاطر معیشت مجبور به میوه فروشی در کنار خیابان اندیمشک است که شهرداری به خاطر سد معبر کردن از کار او جلوگیری کرد.

به دنبال این اتفاق فدراسیون کشتی ایران موضوع را از طریق کمیته ملی المپیک پیگیری کرد تا اقدام لازم در این امر انجام شود. 

همچنین روز سه‌شنبه محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به ارسلان غمگین مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان دستور داد وضعیت اشتغال، مدهنی بررسی و پیگیری شود.

مدهنی قهرمان کشتی فرنگی جهان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در ماه های اخیر باتوجه به اینکه شغل و درآمدی ندارم، مدتی به کار میوه فروشی در کنار خیابان مشغول هستم تا از این طریق امرار معاش کنم که ماموران شهرداری به من اجازه کار را ندادند.

وی افزود: وقتی به نزد شهردار اندیمشک رفتم و مشکلاتم را بازگو کردم، پذیرفت که به کارم ادامه دهم اما با این وجود باز هم ماموران شهرداری مانع از کسب و کارم در کنار خیابان شدند. 

دارنده نشان طلای مسابقات قهرمانی نوجوانان حهان با اشاره به اینکه هم اکنون بیکارم و هیچگونه شغلی ندارم گفت: اکنون ۲۰ سال دارم و در چند سال اخیر تنها به ورزش پرداخته و هیچگونه درآمدی ندارم لذا انتظار دارم که مسوولان در این زمینه به من کمک کنند.

وی ادامه داد: در لیگ برتر عضو تیم شهدای مدافع حرم قم بودم البته از تیم فولاد اکسین هم پیشنهاد داشتم که محقق نشد. باید بگوم که درآمد حاصل از لیگ ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال است که کفاف زندگی من نمی‌شود لذا ما کشتی گیران باید فکری به حال آینده خود کنیم.

مدهنی بیان کرد: انتظار دارم که مسوولان شغلی برایم در نظر بگیرند تا بتوانم بدون دغدغه برای کشور افتخارآفرینی کنم. اندیمشک سرشار از کشتی گیران مستعد و ملی پوش است که می توانند سال ها برای کشورمان مدال آوری کنند اما به لحاظ مالی و بیکاری با مشکل روبه‌رو هستند.
وی گفت: با پیگیری فدراسیون و دستور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، امیدوارم به مشکلاتم رسیدگی شود و بتوانم همچنان پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآورم.

سرپرست هیات کشتی خوزستان نیز گفت: فدراسیون و هیات کشتی خوزستان پس از این اتفاق، وارد عمل شد و نامه‌ای در خصوص رسیدگی به وضعیت مدهنی برای کمیته المپیک ارسال کرد تا در حد توانشان از این کشتی گیر حمایت کنند.

اردوان صاحب افزود: همچنین از سوی فدراسیون شرایطی مهیا شد تا این کشتی گیر در دور برگشت برای تیم سیرجان در لیگ برتر به میدان برود.

وی ادامه داد: هیات کشتی خوزستان در راستای حمایت از قهرمانان خود، آمادگی آن را دارد در هر زمینه ای حمایت لازم را به عمل آورد و هر کاری که از دستمان برآید دریغ نمی‌کنیم.

مدهنی پس از کسب مدال طلای پیکارهای کشتی فرنگی نوجوانان و مدال نقره قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۷ دیگر  نتوانست توفیقی در رقابت‌های کشتی داشته باشد. وی
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار