تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۱۰۲۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آرایش مناسب فرم صورت خود را با این روش انتخاب کنید

نگاه بیشتر افراد به آرایش بر اساس آزمون و خطا است یعنی شما روش های مختلف آرایش را امتحان می کنید تا به بهترین و مناسب ترین گزینه برای آرایش خود برسید. شاید این روش جالب و تفریحی باشد اما کارشناسان آرایشی با نگاه به صورت شما دقیقا می دانند چه مدل آرایشی مناسب شما است چون آن ها آرایش مناسب فرم صورت شما را انتخاب می کنند و بر اساس اصول علمی می توانند بهترین روش را برای متعادل کردن چهره و زیباتر کردن آن انتخاب کنند. این که هرکدام از لوازم آرایشی را به چه روشی و در کدام قسمت صورت استفاده کنید به طور مستقیم با فرم صورت شما ارتباط دارد. بنابراین اگر این مقاله را مطالعه کنید و فرم صورت خود را بشناسید می توانیدآرایش مناسب فرم صورتخود را پیدا کرده و انجام دهید. این آرایش شامل استفاده از برنزه کننده، رژگونه و هایلایتر است.


آرایش مناسب فرم صورت خود را با این روش انتخاب کنید

نحوه تشخیص فرم چهره

پس برای داشتن آرایش دقیق و اصولی ابتدا باید فرم صورت خود را تشخیص دهید. برای تشخیص فرم چهره تان به مطلب فرم صورت مراجعه کنید و دقیق و درست فرم صورت خود را پیدا کنید.

آرایش مناسب فرم صورت بیضی

صورت بیضی شکل متعادل ترین شکل صورت است چون طول و عرض چهره در قسمت های مختلف کاملا با هم متناسب است و بنابراین نوع استاندارد آرایش برای زیباتر کردن آن به روش زیر به کار می رود:

از یک برس گرد حرفه ای استفاده کنید و برنزه کننده مات یا مخملی محبوبتان را زیر برجستگی استخوانی گونه بزنید و به سمت پایین تا مرکز صورت و روی گونه ها امتداد دهید و به طور کامل محو کنید.

آرایش مناسب فرم صورت خود را با این روش انتخاب کنید

از همان برس قبلی استفاده کنید و رژگونه بزنید به این شکل که نوک برس را با پالت رژگونه تماس دهید و آن را زیر قسمت استخوانی گونه تا برجستگی روی گونه (قسمتی که موقع خندیدن برجسته می شود یعنی بالای قسمتی که برنزه کننده زده اید) بکشید و کاملا محو کنید.

حال نوبت به هایلایت کردن صورت می رسد. برای این کار برس گرد کوچک را بردارید و روی پالت هایلایت بکشید سپس برس را روی برجستگی استخوانی گونه بکشید تا براق شود. قسمت های دیگری که معمولا هایلایت کننده نیاز دارد روی بینی، بالای لب ها، استخوان زیر ابرو و چانه ها است که می توانید با همان برس گرد کوچک آن را انجام دهید.

آرایش مناسب فرم صورت کشیده

صورت کشیده به صورتی گفته می شود که بلندی آن حدود دو برابر عرض آن است و برای متعادل کردن این فرم صورت باید آن را طوری آرایش کنیم که صورت عریض تر و کوتاه تر به نظر برسد و روی عرض استخوانی چهره تاکید بیشتری داشته باشد. پس لازم است روش آرایش استاندارد را به این شکل تغییر داده و انجام دهید:

مرحله اول آرایش، استفاده از برنزه کننده است. برنزه کننده باید در نزدیکی خط رویش مو در بالای پیشانی استفاده شود تا از بلندی صورت بکاهد. همچنین برنزه کننده را در زیر گونه ها به کار ببرید و به سمت استخوان گونه محو کنید. زیر چانه و اطرف بینی هم بهتر است برنزه کننده بزنید تا از طول صورت کاسته شود و با نازک تر دیده شدن بینی به عرض صورت اضافه شود.

آرایش مناسب فرم صورت خود را با این روش انتخاب کنید

رژگونه را بهتر است روی برجستگی گونه ها بزنید و به سمت عقب و بیرون محو کنید تا با برجسته شدن گونه ها به عرض استخوانی چهره اضافه شود.

برای هایلایت کردن چهره، برجستگی روی گونه ها را هایلایت کنید و به سمت استخوان گونه محو کنید. برجستگی زیر ابرو، بینی و بالای لب ها را نیز هایلایت کنید اما چانه و پیشانی را هایلایت نکنید چون صورت کشیده تر دیده خواهد شد. ادامه مطلب

:
:
:
آخرین اخبار