تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۱۰۲۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه طرح مهم فاضلاب دزفول در انتظار تزریق اعتبار
 مدیر امور آب و فاضلاب دزفول گفت: سه طرح مهم فاضلاب شهرستان دزفول از جمله طرح‌های انتقال فاضلاب زیباشهر، شمال(حدفاصل شریعتی، ۴۵ متری تا ساحلی) و مناطق کم برخوردار شرق دزفول به دلیل نبود اعتبار متوقف شده‌اند.

اسماعیل سالم افزود: برای جلوگیری از ورود فاضلاب کوی زیباشهر به رودخانه دز، طرح فاضلاب مدرن این منطقه آغاز شده است.

وی ادامه داد: قرار است در این طرح، فاضلاب منطقه زیباشهر از طریق خط انتقال هشت کیلومتری و پمپاژ به شبکه دزفول وارد و از این طریق به تصفیه خانه فاضلاب دزفول در گاومیش آباد منتقل شود. 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول پیشرفت فیزیکی این طرح را ۲۰ درصد اعلام و بیان کرد: این طرح به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است که با حدود ۱۸۰ میلیارد ریال تکمیل می‌شود.

وی طرح فاضلاب شمال دزفول حدفاصل شریعتی، ۴۵ متری تا ساحلی را از دیگر طرح‌های مهم فاضلاب این شهرستان دانست و گفت: ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب به منظور ایجاد هشت هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب در این طرح ایجاد می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب دزفول پیشرفت فیزیکی این طرح را ۴۰ درصد اعلام کرد و افزود: اعتبار اولیه این طرح در سال ۱۳۹۶، ۳۰۰ میلیارد ریال بود ولی با توجه به تعدیل صورت گرفته به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده که به دلیل نبود اعتبار متوقف مانده است.

اسماعیل سالم طرح فاضلاب منطقه کم برخوردار شرق دزفول شامل کوی مدرس، طالقانی، بیمارستان تامین اجتماعی و زندان را سومین طرح بزرگ فاضلاب شهرستان دزفول عنوان و بیان کرد: این طرح به منظور رفع مشکلات زیست محیطی مناطق کم برخوردار دزفول از ۲ سال قبل آغاز شده است.

وی اعتبار این طرح را ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۲۵ کیلومتر شبکه گذاری با پنج هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب خانگی در این طرح ایجاد می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب دزفول افزود: این طرح فاضلاب حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است. 

بیش از ۱۳۰ هزار مشترک آب و ۴۷ هزار مشترک فاضلاب در شهرستان دزفول وجود دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار