تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۱۰۲۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بمباران هوایی اندیمشک با ۵۴ هواپیما
 حجت الاسلام سید ولی الله مهدوی امام جمعه موقت اندیمشک گفت: طولانی بمباران هوایی در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه روز ۴ آذر ماه سال ۶۵ از سوی رژیم بعث شروع شد که بیش از ۲۰ نقطه از مناطق مسکونی و مناطق مختلف این شهر مورد هدف ۵۴ هواپیما قرار گرفت.

او بیان داشت: از آن حادثه به عنوان طولانی‌ترین بمباران هوایی جنگ باید نام برد و این در حقیقت نشان از درد منشی، قصاوت و دشمنی در جبهه‌های نبرد، و صبر و استقامت مردم اندیمشک در این روز تلخ است.

حجت الاسلام مهدوی افزود: با وجود صدمات و آسیب به مردم و تاسیسات و اماکن مسکونی و شهدای بسیار، مردم اندیمشک در یک حرکت حماسی همراه با بصیرت در روز تشیع شهدا را از زیر آوار بیرون می‌اوردند و ندای جنگ جنگ تا پیروزی سر می‌دادند.

امام جمعه موقت اندیمشک تصریح کرد: در آن روز تلخ حاضر و شاهد شجاعت مردم بودم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، صدام در اندیمشک قصابی کرد، اما از ایمان، استقامت و دلدادگی نسبت به مکتب امام و راه مقدس شهدا کم نشد.

او ادامه داد: مستند برگ ریزان حماسه بزرگ ۴ آذر در صدا و سیمای مرکز خوزستان به زودی پخش خواهد این برنامه به صورت کلیپ و فیلم کوتاه مختصر این واقعه بزرگ و تلخ را به تصویر کشیده است و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی گفت: ما خواستار ثبت این روز به نام روز مقاومت و ایستادگی مردم اندیمشک در تقویم رسمی کشور هستیم و از مسئولان می‌خواهیم به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار