تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۱۰۲۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته سوم لیگ ‌برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند تا با کسب نتایج ایده آل جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا دهند.

 هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های نفت مسجدسلیمان در خانه و تیم های نفت آبادان و فولاد خوزستان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند تا با گرفتن امتیازات لازم روند خوبشان را ادامه دهند.

در هفته دوم این پیکارها تیم فولاد در مصاف با استقلال شاهکار کرد و با نتیجه ۲ بر یک از سر این تیم گذشت همچنین تیم نفت مسجدسلیمان در یک بازی حساس و خانگی توانست تیم خوب سایپا را متوقف کند. نفتی های آبادان نیز با باخت در برابر پرسپولیس سه امتیاز این بازی را از دست دادند.

تیم فولاد فصل پیش با قرار گرفتن در جایگاه سوم رده بندی، به جام باشگاه‌های آسیا راه یافت و امسال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود همچنین تیم های نفت آبادان و مسجدسلیمان که از بودجه اندکی برخوردار بودند عنوان های هفتم و هشتم لیگ را به خود اختصاص دادند.

نفت مسجدسلیمان – پرسپولیس

جدال تیم های نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس در یکی، ۲ سال اخیر همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده و به نوعی رقابت بین تیم های دارا و ندار فوتبال ایران به شمار می رود. تیم نفت مسجدسلیمان که یک ماه قبل از شروع مسابقات تمریناتش را آغاز کرد با ترکیبی از بازیکنان گمنام پا به مسابقات گذاشت و در ۲ بازی گذشته خود تیمهای تراکتورسازی و سایپا را متوقف کرد.

نفتی ها در هفته سوم لیگ میزبان مدافع عنوان قهرمانی یعنی تیم پرسپولیس هستند که در بازی قبل نفت آبادان را پشت سر گذاشتند. تیم نفت مسجدسلیمان فصل گذشته در ۲ بازی مقابل پرسپولیس به یک برد و یک باخت دست یافت و این موضوع حساسیت کار را بیشتر می کند.

سرخپوشان پایتخت فصل گذشته با پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان، چهارمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر را جشن گرفتند. بی شک حضور دوباره پرسپولیسی ها در مسجدسلیمان می تواند خاطره روزهای خوش این تیم در فصل قبل را تکرار کند و با دومین بردشان در لیگ به صدر جدول برسند.

نفت مسجدسلیمان فصل گذشته با تارتار نشان داد که می توان با بازیکنان گمنام دست به کارهای بزرگی زد. هر چند نفتی ها در خانه به میدان می روند، اما گرفتن امتیاز از تیم پرمهره پرسپولیس کار بسیار سختی است که سیدمجتبی حسینی سرمربی نفت به این موضوع واقف است.

نقطه قوت تیم های نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس خط دفاعشان است که در ۲ بازی گذشته عملکرد بسیار درخشانی داشتند. نفتی ها برخلاف پرسپولیس از جوانان بسیار زیادی بهره می برند که این موضوع می تواند به دوندگی آنها در میدان کمک کند البته باید دید تفکرات کدام مربی بر دیگری غلبه می کند.

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل نیز با مشکلات مالی زیادی مواجه بوه و همین امر باعث شد تا آنها در جذب بازیکن مطرح و سرشناس عملکرد ضعیفی داشته و بیشتر بازیکنان خود را از لیگ یک جذب کنند.برخی از بازیکنان این تیم برای اولین بار در لیگ برتر و مقابل پرسپولیس به میدان می روند که باعث می شود انگیزه دوچندانی در این بازی داشته باشند.

تیم های پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان به ترتیب با چهار و ۲ امتیاز در مکان های چهارم و دهم جدول رده بندی جای گرفته اند و در صورت پیروزی در این بازی می توانند چندین پله در جدول صعود کنند.

گل گهر سیرجان - فولاد

تیم فولاد در هفته دوم مسابقات در مصاف با استقلال، بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت و در حالی که با یک گل از این تیم عقب بود، بازی را به سود خود تمام کرد و توانست در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار گیرد. شاگردان نکونام که از ۲ ماه پیش تمریناتشان را آغاز کردند اکنون به لحاظ جسمانی در شرایط ایده آلی هستند.

امیر قلعه نویی که پرافتخارترین مربی ایران به شمار می رود در این فصل هدایت گل گهر را بر عهده گرفت و در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را به خدمت گرفت. گل گهر در این فصل به یکی از تیم های قدر لیگ لقب گرفته و قطعا بازی کردن مقابل این تیم آن هم در سیرجان بسیار سخت است.

فولادی ها نیز عملکرد بسیار خوبی در فصل نقل و انتقالات داشتند و به گواه کارشناسان، این تیم در هر پست ۲ بازیکن خوب در اختیار دارد. این موضوع نشان می دهد که نکونام امسال قصد دارد برای سومین بار فولادی‌ها را به قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر برساند و نام خود را در صف مربیان قهرمان لیگ قرار دهد.

یکی از نقاط قوت تیم فولاد در فصل جاری حفظ شاکله اصلی تیم است که این موضوع می تواند به موفقیت تیم جواد نکونام در این فصل کمک دوچندانی کند. حسین ابراهیمی، ساسان انصاری و محسن فروزان از سرشناس ترین بازیکنانی هستند که در این فصل به تیم فولاد اضافه شدند که می توانند در شرایط سخت به کمک فولاد بیایند.

هواداران فولاد در این فصل به دنبال قهرمانی تیمشان هستند، چیزی که برای آخرین بار در فصل ۹۳ – ۹۲ به همراه حسین فکری رقم خورد. البته نباید فراموش کرد که فولاد در این فصل باید در سه جبهه بجنگد و این موضوع کار این تیم را سخت تر می کند.

نبرد نکونام و قلعه نویی ۲ استقلالی سابق تیم ملی در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. هر ۲ تیم در این فصل بازیکنان بسیار خوبی جذب کرده اند و این موضوع به زیبایی بازی بین ۲ تیم کمک می کند.

شهر خودرو– نفت آبادان

نفتی های آبادان پس از پیروزی مقابل پیکان در هفته نخست و در حالی که بازیکنان جدیدشان را به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی در اختیار نداشتند، در هفته دوم مقابل تیم قدرتمند پرسپولیس صف آرایی کردند که منجر به اولین شکست آنها در لیگ بیستم شد.

سیدسیروس پورموسوی که در این فصل هدایت نفت آبادان را برعهده گرفت اولویت خود را بر مبنای استفاده از بازیکنان بومی قرار داد و بازیکنانی همچون محمد طیبی، حسن بیت سعید، مهدی زبیدی، فرزین گروسیان، حکیم نصاری، علی عبداله زاده، حامد فلاح زاده، رضا خالقی فر، علی آل کثیر و علی پورمحمد را به خدمت گرفت.

آخرین تقابل شهرخودرو و نفت آبادان در فصل گذشته با تساوی یک بر یک به پایان رسید. اما نفتی ها در بازی رفت فصل قبل و در حالی که دراگان اسکوچیچ هدایت این تیم را برعهده داشت در مشهد از سد شهرخودرو عبور کردند حال باید دید شاگردان پورموسوی قادر به شکست دوباره این تیم در مشهد هستند. برزیلی های ایران در بازی نخست نشان دادند حتی با بازیکنان ذخیره نیز توان مقابله با دیگر تیم ها را دارند. 

عملکرد پورموسوی و شاگردانش در ۲ هفته قبل مسابقات گویای این مطلب است که نفتی ها می توانند جایگاهی بهتر از عنوان هفتمی کسب کنند همچنین در سوی مقابل شهرخودرو که در بازی قبل خود مقابل پیکان شکست خورد و نتوانست رضایت هوادارانشان را جلب کند در این دیدار با قوای هرچه تمام تر به میدان آمده تا بتوانند سه امتیاز بازی را کسب کنند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته سوم مسابقات به شرح ذیل است:

چهارشنبه پنج آذر:

گل گهر سیرجان - فولاد (ورزشگاه گل گهر – ساعت ۱۶:۱۰)

پنجشنبه ۶ آذر:

شهرخودرو – نفت آبادان ( ورزشگاه امام رضا (ع) – ساعت ۱۵:۴۵)

نفت مسجدسلیمان – پرسپولیس (ورزشگاه شهید بهنام محمدی – ساعت ۱۶:۳۵)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار