تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۱۰۲۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درِ فوتبال بانوان خوزستان را تخته کنید!
 یک مربی با انتقاد نسبت به از دست رفتن سهمیه استان در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور، خطاب به رییس هیات استان، گفت:‌ آقای طالقانی درِ فوتبال بانوان خوزستان را تخته کن و بیهوده خود را با این قصه که تلاش کردم تیمی داشته باشیم اما نشد، سرگرم نکن.

خدیجه پوربهبهانی در خصوص از دست رفتن سهمیه فوتبال بانوان خوزستان در لیگ برتر کشور، اظهارکرد: به نظر من ورزش و فوتبال بانوان خوزستان در استان یتیم است و اکنون نیز با حذف نماینده خوزستان از لیگ برتر فوتبال بانوان کشور به دلیل حمایت نشدن مسئولان استان، کلا فوتبال بانوان خوزستان از بین رفت. جالب است فوتبال بانوان در استانی از بین رفت که مهد فوتبال کشور است و این‌گونه نگاه نابرابر به فوتبال بانوان و آقایان خوزستان جای تعجب دارد و ناراحت‌کننده است.

سهم ورزش بانوان در خوزستان چه می‌شود؟

وی بیان کرد: چطور می‌شود در مهد فوتبال کشور، فوتبال یک‌جانبه و فقط برای آقایان باشد، پس سهم ورزش بانوان چیست؟ فقط لازم است مشکلی برای یکی از تیم‌های فوتبالی آقایان در این استان پیش آید. آن موقع می‌بینیم که استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و نمایندگان، از هیچ تلاشی برای رفع این مشکل دریغ نمی‌کنند اما بعد راحت چشم خود را روی تنها تیم فوتبال بانوان استان می‌بندند.

این مربی فوتبال با بیان این‌که جای تاسف دارد که باشگاهی مثل فولاد خوزستان در فوتبال بانوان تیم‌داری نمی‌کند، افزود: البته این باشگاه نخواسته است که اقدامی در زمینه تیم‌داری در فوتبال بانوان داشته باشد، وگرنه کار شدنی است. جای تعجب است که چطور برای تیم‌های آقایان آن‌طور هزینه‌های میلیاردی می‌شود اما به فوتبال بانوان که می‌رسد، توانایی مالی ندارند؟ این نشان می‌دهد که استان خوزستان به فوتبال بانوان به صورت گذری و سطحی نگاه می‌کند.

ساختار فوتبال بانوان خوزستان مشکل دارد

وی افزود: از همه بدتر این است که رئیس هیات فوتبال استان نسبت به حذف فوتبال بانوان خوزستان از لیگ برتر هیچ واکنشی ندارد و اگر هم واکنشی داشته، هیچ موثر نبوده است. وقتی یک تیم فوتبال در بخش بانوان به درستی نگهداری نمی‌شود و هر سال باید ببینیم تیمی داده می‌شود یا نه و یک سال تیم داریم و سال بعد تیم نداریم و سرمربی تیم‌هایمان دائما تغییر می‌کنند، یعنی کلا ساختار فوتبال بانوان خوزستان مشکل دارد و معلوم است که مسئولان ما تنها می‌خواهند برای رفع تکلیف تیم بدهند، هرچند اکنون دیگر تیمی نداریم.

بی‌اهمیتی مسئولان به فوتبال بانوان خوزستان

پوربهبهانی عنوان کرد: در استان خوزستانی که این همه جمعیت دارد، مگر می‌شود مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان چشم خود را روی این همه ظرفیت و پتانسیل در ورزش و فوتبال بانوان ببندد و مگر می‌شود استاندار هم این همه پتانسیل را نبیند؟ چطور می‌شود این ظرفیت را محدود کنند و بعد هم بانوان جامعه آسیب نبینند؟ متاسفانه مسئولان ما هیچ نگاهی به اشک دختران فوتبالیست استان نداشتند و استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و رئیس هیات فوتبال استان، هیچ اهمیتی به فوتبال بانوان نداند. واقعا نمی‌دانم چه چیزی بگویم تا کمی درد دختران فوتبالیست استان التیام پیدا کند.

وی افزود: وقتی می‌بینیم این همه دختر با استعداد در خوزستان وجود دارد اما مسئولان حاضر نیستند از فوتبال بانوان حمایت کنند، دردناک است. متاسفانه چشم استاندار، مدیرکل ورزش و رئیس هیات فوتبال خوزستان به روی این همه استعداد فوتبالی در بخش بانوان بسته است و نمی‌خواهند این همه پتانسیل را ببینند.

فوتبال در خوزستان مردانه است 

این مربی فوتبال گفت: این همه تیم در لیگ برتر و لیگ یک فوتبال آقایان داریم و می‌خواهم بدانم پس فوتبال بانوان کجای این قصه است؟ وقتی نماینده ما در مجلس برای فوتبال آقایان می‌جنگد، یعنی ارزش دارند، پس ارزش فوتبال بانوان استان چه می‌شود؟ به نظر من فوتبال در خوزستان بسیار مردانه شده است و متاسفانه برای بودن یک تیم از خوزستان در لیگ برتر فوتبال بانوان آن‌قدر باید بجنگیم که تمام انرژی‌مان گرفته می‌شود. به هر حال وقتی بانوان را حذف می‌کنیم، باید منتظر آسیب‌های بعدی این حذف نیز باشیم.

درِ اتاق‌ فکر ورزش خوزستان را تخته کنند!

وی بیان کرد: من نمی‌دانم این اتاق‌های فکر ورزش که تشکیل می‌شوند، به چه دردی می‌خورند؟ به نظرم درِ این اتاق‌ها را باید تخته کنند. یا بانوان را به صورت کامل از ورزش حذف کنید یا فکر ریشه‌ای به حال این ورزش داشته باشید. وقتی اتاق فکر نمی‌تواند راهکار نشان دهد، نبودش بهتر است. متاسفانه برای ورزش بانوان یک درصد انرژی هم خرج نمی‌کنند، چه برسد به این‌که برای حل مشکلات آن راهکار بدهند و فکری کنند.

انتقاد از رییس هیات فوتبال خوزستان

پوربهبهانی با انتقاد از رییس هیات فوتبال خوزستان در پی از دست رفتن سهمیه استان در لیگ برتر بانوان، عنوان کرد: آقای طالقانی هیچ اهمیتی به فوتبال بانوان نمی‌دهد. هرچند که بعد عنوان می‌کند که ما تلاش کردیم اما نتوانستیم در لیگ برتر فوتبال بانوان تیم‌داری کنیم و سوالم این است مگر می‌شود این‌قدر راحت بگویند نشد؟ اگر فولاد از لیگ برتر حذف شود، آیا آن موقع هم می‌توانید این گونه جواب استان خوزستان را بدهید؟ این‌ها نشان می‌دهد فوتبال در خوزستان مخصوص آقایان است. آقای طالقانی درِ فوتبال بانوان خوزستان را تخته کن و بیهوده خود را با این قصه که تلاش کردیم تیمی داشته باشیم اما نشد، سرگرم نکن.

وی در پایان گفت: در هر صورت هیچ تلاشی برای حفظ سهمیه فوتبال بانوان خوزستان در لیگ برتر نشد؛ اما اگر دلِ مسئولی به رحم آمد و خواستند برای فوتبال بانوان کاری کنند، بهتر است از همین الان، کار از بخش پایه آغاز شود. به هر حال هر وقت ماهی را از آب بگیرید، تازه است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار