تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۱۰۲۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امدادرسانی به متاثران حوادث جوی در خوزستان ادامه دارد
  رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه و انجام عملیات امدادرسانی به متاثران حوادث جوی در خوزستان (شهرستان مسجدسلیمان) خبر داد.

مهدی ولی‌پور با اعلام این مطلب افزود: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از نیروهای عملیاتی هلال احمر در امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در استان خوزستان این سلسله عملیات در شهرستان مسجد سلیمان با جدیت ادامه دارد، در شهرستان های ایذه، هفتکل و باغ ملک پایان یافته و امدادگران و نجاتگران هلال احمر برای خدمات رسانی به مردم در حال ارزیابی منطقه در شهرستان شوشتر این استان هستند.

وی ادامه داد: در ۷۲ ساعت گذشته ۳۸ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر در ۲۹ شهر و روستا و مناطق عشایر نشین و ۲ محور کوهستانی امدادرسانی به ۴۵۵ نفر متاثر از حوادث جوی امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از سوی گروه های امداد و نجات، حوادث یادشده هموطنان را در ۹ استان بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، قزوین، کرمانشاه، گلستان، لرستان و همدان با مشکلاتی همراه کرده بود.

ولی پور درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متاثر از حوادث جوی در ۷۲ ساعت گذشته نیز توضیح داد: در این مدت و با تلاش ۳۸ تیم عملیاتی متشکل از ۱۳۳ امدادگر و نجاتگر هلال احمر به ۱۴۳ نفر خدمات اسکان اضطراری داده شد و آب گرفتگی از ۱۵ واحد مسکونی نیز با استفاده از پمپ آب و کف کش انجام شد.

وی اضافه کرد: با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته ۳۰ دستگاه چادر، ۴۷۹ تخته پتو، ۲۲۵ تخته موکت، ۸۵۶ کیلوگرم نایلون، ۵۵۵ کیلوگرم قندوشکر، هزار و ۴۹۹ قوطی انواع کنسرو، ۳۴۷ کیلوگرم برنج، ۴۶۱ کیلوگرم حبوبات، ۳۴۶ بسته از محصولات بهداشتی و ۱۰۷ بسته غذایی، بین آسیب دیدگان از حوادث جوی، توزیع شده است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار