تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۱۰۱۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه محصول فرآوری شده شکر در کشت‌وصنعت فارابی به تولید انبوه رسید
 خطوط تولید انبوه سه محصول فرآوری شده شکر در کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی در ۳۰ کیلومتری جنوب اهواز از واحدهای هفت‌گانه تابعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی روز دوشنبه به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در این آیین گفت:با راه‌اندازی این خطوط شکر فرآوری شده که شامل انواع شکربسته‌بندی طعم دار، شکر مایع و شکر پودری است ضمن ایجاد اشتغال جدید، ارزش افزوده برابر با ۱۵ درصد خواهد داشت.
عبدعلی ناصری راه‌اندازی خطوط جدید فرآوری شکر را گامی در راستای جلوگیری از خام فروشی و در پاسخ به نیاز بازار و مصرف این نوع شکر در رستوران‌ ، هواپیما ، قطار و مشاغل اداری و آزاد با توجه به خطر ناشی از شیوع ویروس کرونا ارزیابی کرد.
وی با بیان اینکه کشت و صنعت حکیم فارابی هم اکنون تولید شکر دارویی کل کشور را تامین می‌کند و در تولید شکر قهوه‌ای در کشور پیشتاز است افزود:هم اکنون واحدهای بسته بندی شکر در کشت و صنعت‌های امیرکبیر، دعبل خزاعی از واحدهای تابعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی فعال هستند.
ناصری، تنوع بخشی به تولیدات واحدهای هفت گانه وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هدف ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های موجود را از اولویت‌های مهم این شرکت بزرگ ملی بیان کرد.

تولید ۶۰۰هزار تن شکر در سال جهش تولید
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکروصنایع جانبی گفت: امسال در سال جهش تولید ، تولید شکر در واحدهای هفت گانه شرکت به رقم ۶۰۰هزار خواهد رسید که نسبت به ۲ سال پیش ۱۰۰درصد افزایش و نسبت به پارسال ۲۰۰هزار تن بیشتر خواهد بود.   
ناصری پیش بینی کرد در سال ۱۴۰۰ تولید شکر در این شرکت به ظرفیت اسمی و بی‌سابقه یعنی ۷۰۰هزار تن برسد.
به گفته وی،  شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به تنهایی حدود ۴۰ درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کند.
به گزارش ایرنا برداشت نیشکر در سطح ۶۲هزار هکتار از زمین‌های شمال و جنوب اهواز با میانگین برداشت ۹۰تن در هکتار از ۲۷ مهر امسال شروع شده و به مدت ۱۰۰روز کاری ادامه می‌یابد.
عبدعلی ناصری پیش‌بینی کرد با برداشت ۵.۵میلیون تن نیشکر از مجتمع های نیشکری دهخدا ، امام خمینی(ره) ، سلمان فارسی ، حکیم فارابی ، امیرکبیر ، دعبل خزاعی و میرزا کوچک خان، حدود ۶۰۰هزار تن شکر خام استحصال  وبه بازارهای داخلی عرضه شود
کار ساخت واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان از اوایل دهه ۷۰ شروع و از اوایل دهه ۸۰ به تدریج وارد چرخه تولید شدند.
غیر از واحدهای هفت‌گانه نیشکری خوزستان ، شرکت‌های نیشکری هفت تپه در شوش دانیال و کشت و صنعت کارون در شوشتر در حال تولید شکر هستند.
شرکت قند شوش تنها تولیدکننده شکر در خوزستان از محصول چغندرقند است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار