تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۱۰۱۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادرات از مجتمع پتروشیمی آبادان از سرگرفته شد
 معاون بازرگانی شرکت پتروشیمی آبادان با اشاره به آغاز صادرات محصول از این پتروشیمی پس از ۲ سال وقفه گفت:بیش از چهار هزار تن محصول پتروشیمی آبادان به خارج از کشور صادر شد.

قاسم هادی‌زاده بیان کرد: تیر تا پایان آبان امسال، در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ تن PVC و DDB از پتروشیمی آبادان به خارج از کشور صادر شد که شامل سه هزار تن محصول PVC و هزار و ۵۰۰ تن محصول DDB از مجتمع پتروشیمی آبادان به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی افزود: هدف اصلی مجتمع پتروشیمی آبادان تامین نیاز مواد اولیه صنایع پایین دستی و تنظیم بازار کشور است و طبق منویات رهبر معظم انقلاب در درجه اول حمایت از صنایع پایین دستی را در دستور کار قرار دادیم که این عمل باعث جلوگیری از خام‌فروشی مواد اولیه می‌شود.

وی بیان کرد: مجتمع پتروشیمی آبادان مواد خام اولیه تولید شده را توسط صنعتگران و شرکت‌های پایین دستی ایرانی به محصول نهایی می‌کند و سپس صادرات را در برنامه دارد و این امر موجب اشتغال نیروهای جوان می‌گردد ضمن اینکه سود حاصل از فروش با ارزش افزوده بیشتر وارد چرخه اقتصاد کشور می‌شود.

معاون بازرگانی شرکت پتروشیمی آبادان میزان محصول PVC تولید شده در ۶ ماه گذشته را ۱۱ هزار و ۳۱۵ تن اعلام کرد و گفت: واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که به دلیل آتش سوزی سال ۹۷ متوقف و از مدار خارج شده بود با همت و کار جهادی کارکنان از اواخر خرداد امسال مجدد در مسیر تولید قرار گرفت.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده میزان تولیدی پی‌وی‌سی ماهیانه در پتروشیمی آبادان چهار هزار و ۲۰۰ تن رسیده که با این روند میزان تولید تا پایان سال در این پتروشیمی به ۳۵ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: مجتمع پتروشیمی آبادان علاوه بر تامین نیاز کشور به فرآورده‌های پتروشیمی، بخشی از آن را به بازارهای هدف خارجی صادر می‌کند و این مجتمع با آمادگی کامل در حال تولید و بر اساس شرایط فرآیندی و به صورت مرحله‌ای در حال افزایش ظرفیت تولید است.

مجتمع پتروشیمی آبادان در دوران جنگ تحمیلی  ویران و پس از پایان جنگ تحمیلی توسط متخصصان داخلی بازسازی شد. 

واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که در کوی مطهری (بریم) این شهر واقع شده کار تولید پی وی سی را انجام می‌دهد.
هم اکنون مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی‌وی‌سی است که تولید آن در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۰ هزار تن افزایش یافت و تولید سالانه ۱۱۰هزار تن پی وی سی از اهداف طرح توسعه این مجتمع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار