تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۱۰۱۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوای اهواز و سوسنگرد در شرایط ناسالم است
 سامانه پایش هوای کشور هوای شهرهای اهواز و سوسنگرد در خوزستان را برای روز دوشنبه در شرایط ناسالم اعلام کرد.

بر اساس گزارش سامانه پایش هوای کشور شاخص هوای اهواز در ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۱۵۵ در شرایط ناسالم قرار داشت. همچنین شاخص هوای سوسنگرد در این مدت ۱۵۴ در شرایط ناسالم است.

طبق این گزارش، شاخص هوای امروز ماهشهر ۱۳۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

هوای اهواز با وجود بارندگی در ۲ روز گذشته نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

آذریان مسوول آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، منشاء آلودگی هوای اهواز در این ۲ روز را غبار با اندازه ۲.۵ میکرون دانست که آلودگی‌های زمینه‌ای در این شهر به شمار می‌رود. این ذرات ریز شامل آلودگی ناشی از آتش‌سوزی در مزارع کشت و صنعت‌ها، عملیات نفت و گاز، خودروها، کیفیت سوخت و صنایع مستقر در محدوده اهواز است.

خوزستان از روزجمعه تا یکشنبه بارانی بود. هواشناسی خوزستان، تا روز چهارشنبه جوی پایدار را پیش بینی کرده و در این مدت پدیده غالب مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی خواهد بود.

بیش از نیمی از روزهای آبان نیز هوای اهواز در شرایط ناسالم قرار داشت. اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست ۱۴ آبان در نخستین کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان در امسال گفت: از ابتدای آبان تاکنون با روند افزایش آلودگی هوا روبه‌رو بودیم و شاخص آلودگی هوا به ویژه در اهواز بین ۱۵۰ تا ۱۷۲ (شرایط ناسالم) قرار داشته است. وی آتش زدن مزارع نیشکر توسط شرکت‌های هفت گانه توسعه نیشکر در اطراف اهواز، خودسوزی عمدی و غیرعمدی سایت پسماند شهرداری اهواز، فعالیت نفتی و کیفیت پایین بنزین را عوامل افزایش آلودگی هوا در روزهای اخیر عنوان کرد که آلایندگی برخی مستمر و برخی دوره‌ای بوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار