تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۱۰۱۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان الوار گرمسیری در اندیمشک
در شرایط بحران کرونایی، تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابه الوار گرمسیری در اندیمشک از موارد ضروری و حائز اهمیت است.

 بیمارستان الوار گرمسیری در سال ۹۱ که با هدف خدمت‌رسانی به بخش محروم الوار گرمسیری و کریدول شمال جنوب در شهر بیدروبه و ارتقای خدمات در حوزه درمان، کلنگ آن بر زمین زده شد.

استاندار خوزستان در یازدهمین روز از بهمن‌ماه سال ۹۵ و با حضور در نشستی با مدیران حوزه درمان در اندیمشک در ساختمان کوثر فرمانداری بر تکمیل و بهره‌برداری از پروژه درمانی بیمارستان الوار گرمسیری قبل از انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد.

ولی اکنون بیمارستان بخش الوار گرمسیری اندیمشک در بلاتکلیفی باقی‌مانده است و حال در شرایط بحران کرونا، تکمیل و بهره‌برداری آن از موارد ضروری و حائز اهمیت است.

کاهش زمان دسترسی بیماران در مناطق سخت گذر و کوهستانی بخش الوار گرمسیری به واحد درمانی، از ویژگی و مزیت‌های بیمارستان ۳۲ تختخوابه بخش الوار گرمسیری خواهد بود.

اهمیت ویژه زمان

«آرین» رئیس بیمارستان شهر بیدروبه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار می‌کند: بیمارستان بخش الوار گرمسیری مسیر دسترسی شهروندان در مناطق سخت گذر در منطقه بخش الوار گرمسیری را به یک واحد درمانی به یک ساعت کاهش می‌دهد.

وی با تأکید بر اهمیت زمان در درمان مصدومان و بیماران، می‌افزاید: از مزایای پروژه درمانی بیمارستان شهر بیدروبه ارتقای خدمات درمانی به واسطه بیمارستان در بخش الوار گرمسیری در ۳۵ روستای سخت گذر بخش الوار گرمسیری است.

رئیس بیمارستان شهر بیدروبه ادامه می‌دهد: کاهش زمان انتقال مجروحان در محور قدیم اندیمشک به پل زال از تلفات در این محور کاسته و گامی مهم برای انجام خدمات حوزه درمان خواهد بود.

۹۹ درصد پیشرفت

وی می‌افزاید: با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، مشکلات حوزه‌های آب، برق، گاز رفع شدند و در مرحله تست بخش‌های بیمارستان هستیم.

آرین می‌گوید: در حوزه مسیر دسترسی به بیمارستان نیز با پیگیری‌های انجام شده در شورای سلامت و دستور استاندار، نماینده مردم اندیمشک و پیگیری‌های شبکه بهداشت و درمان اندیمشک و نیز دانشگاه موانع رفع شده و در روزهای آتی تابلوهای راهنمای بیمارستان نیز توسط شهرداری بیدروبه در مسیر نصب می‌شوند.

وی پیشرفت فیزیکی بیمارستان را ۹۹ درصد عنوان و تصریح می‌کند: بیمارستان ۳۲ تختخوابه الوار گرمسیری در حوزه ساختمان آماده و در حال کنترل سیستم برق برای حصول اطمینان هستیم.

در حوزه تجهیزات جای نگرانی نیست

رئیس بیمارستان ۳۲ تختخوابه الوار گرمسیری تصریح می‌کند: عزم دانشگاه علوم پزشکی اهواز و تصمیم‌سازان در شهرستان، استان و وزارت بر بهره‌برداری جدی است و در حوزه تجهیزات جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی می‌افزاید: سونوگرافی، ماموگرافی، رادیولوژی در حال حاضر در بیمارستان مستقر است و در حوزه تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی اهواز و هیئت امنای ارزی منابع لازم را برای تجهیزات تخصیص داده‌اند.

آرین اظهار می‌کند: بیمارستان الوار گرمسیری شامل بخش‌های رادیولوژی، درمانگاه تخصصی، بخش داخلی، جراحی، اطفال، اورژانس، زایشگاه و دو اتاق عمل و یک داروخانه شبانه‌روزی است.

مهم‌ترین مأموریت

«عبدالرحمن روحانی» مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک نیز عنوان کرد: در شرایط کنونی بحران کرونا، اصلاح ذهنیت مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی رسالت شبکه بهداشت و درمان، دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌هاست.

وی می‌افزاید: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی در بخش‌ها و آی سی یو تحت کنترل است که با انجام اقدام‌های پیشگیرانه و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شهروندان به یاری‌رسان مدافعان سلامت باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک نسبت به شیوع بیماری کرونا هشدار می‌دهد و می‌گوید: ذهنیت عموم جامعه نسبت به پایان کرونا سوق یافته است که باید این ذهنیت و باور عمومی برای حفظ سلامت جامعه تغییر کند.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۹ درصدی بیمارستان الوار، ادامه می‌دهد: تجهیز بخش‌ها، تأمین نیروی تخصصی لازم در حال انجام است و به زودی شاهد بهره‌برداری بیمارستان ۳۲ تختخوابه الوار گرمسیری در اندیمشک خواهیم بود.

روحانی اظهار می‌کند: تکمیل بیمارستان الوار در رأس برنامه‌های توسعه خدمات درمانی در منطقه محروم بخش الوار گرمسیری اندیمشک برای پوشش نیاز درمانی شهروندان در مناطق سخت گذر در بخش الوار گرمسیری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک تصریح می‌کند: افزایش تخت‌های بیمارستان امام علی اندیمشک برای عبور از شرایط خطیر در دوره کرونا از اقدام‌های مهم مجموعه درمان اندیمشک است که با پیگیری نماینده مردم اندیمشک و دانشگاه علوم پزشکی اهواز محقق خواهد شد و به زودی با افتتاح بیمارستان الوار گرمسیری گام مهم دیگری برداشته می‌شود.

 شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان با جمعیتی افزون بر ۱۷۲ هزار نفر در زاگرس میانی واقع و بخش الوار گرمسیری با ۱۸۷ روستا جمعیتی بالغ‌بر ۲۵ هزار نفر دارد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار