تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۱۰۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنج کمیته برای طرح محله محور مقابله با کرونا در آبادان تشکیل شد
  معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت:پنج کمیته اجرایی برای کاهش، رصد، مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در قالب قرارگاه سردار شهید قاسم سلیمانی در شهرستان آبادان تشکیل شد.

  سیدزین العابدین موسوی دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در آبادان بیان کرد: این طرح مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت، به صورت مشترک بین بسیج و دانشکده علوم پزشکی آبادان و هدف قطع زنجیره کرونا در محله‌های مختلف آبادان اجرا می‌شود.

وی افزود:کمیته حمایت و قرنطیته خانگی و غیرخانگی با هدف جذب کمک‌های مردمی و نهاد و سازمان‌ها و سفیران سلامت با هدف شناسایی خانواده آسیب‌پذیر و توزیع منابع و کمک‌ها به آنها، و کمیته رهگیری و مراقبت به منظور شناسایی افراد مشکوک از طریق سامانه‌های جامع سلامت و پرونده سلامت، با همکاری پایگاه بسیج و با هدف بیماریابی و ضدعفونی منازل افراد دارای تست مثبت کوونا توسط تیم‌های مراقبتی تشکیل شده است.

موسوی گفت: همچنین کمیته آموزش همگانی با هدف آموزش همگانی و برنامه‌ریزی برای مقابله با ویروس کرونا با استفاده از هرخانه یک پایگاه بهداشتی، با بهره‌گیری از تمامی امکانات محلی و رسانه‌ها و مشارکت گسترده پایگاه‌های بسیج و مردم، کمیته پایش و نظارت با هدف اطمینان از انجام دقیق و منظم برنامه‌های پیش‌بینی شده با تمرکز بر اجرای محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در هر محله، و کمیته عملیاتی محله و منطقه با محوریت بسیج مسوولیت فرآیند فنی و پشتیبانی و هماهنگی تیم‌های حمایتی و مراقبتی و نظارتی تشکیل شده است.

وی افزود:این طرح به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رهگیری و رصد فعال و ارایه مراقبت‌ها و خدمات ضرروی بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری به بیماران و شناسایی زودهنگام مبتلایان به کووید ۱۹ در آبادان اجرا می‌شود.

فرماندار آبادان بیماریابی فعال و قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی، و تست گسترده در شهرستان را از برنامه‌های اجرای این طرح اعلام کرد و ادامه داد:حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری نیز از اهداف این طرح است.

وی به توزیع ۲۰۰ هزارماسک و توزیع  هزاران بسته معیشتی بین نیازمندان  و آسیب‌دیدگان از کرونا در آبادان اشاره کرد و افزود: مردم آبادان پس از آغاز محدویت ۲ هفته‌ای کرونا تاکنون، همراهی خوبی در اجرای این طرح داشته‌اند.  

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست گفت:تست‌های تشخیص سریع کووید ۱۹ در هفته جاری در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار خواهد گرفت و از آن برای تشخصی سریع بیماران با کمک بسیج در محله‌های هدف استفاده خواهد شد.

آرش یلالی افزود:منطقه دوالفقاری آبادان به عنوان یکی از محله‌های هدف در این طرح دیده شده و در نخستین گام از نیروهای محرب بسیج در غربالگری و شناسایی افراد مشکوک به کرونا و قرنطینه افراد مبتلا به کووید ۱۹ استفاده خواهد شد.

به گفته رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ نفر مبتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان شناسایی شدند که ۳۱ بیمار در آبادان، ۱۲ بیمار در خرمشهر و یک بیمار در شادگان هستند و متاسفانه سه شهروند کرونایی در آبادان نیز فوت شدند.

شکراله سلمان زاده افزود:هم اکنون ۱۰۸ بیمار کرونایی در بیمارستان ‌طالقانی آبادان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان و افراد چاق بیشتر در معرض مرگ و میر و ابتلا به ویروس کرونا هستند اضافه کرد: از تمامی شهروندان خواهشمندم تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

بیمارستان طالقانی آبادان محل بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸ مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار