تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۱۰۱۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم همکاری بیشتر اتحادیه‌های اصناف در زمان محدودیت کرونایی
  مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان خواستار همکاری بیشتر سازمان صمت و اتحادیه‌های اصناف در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا شد و گفت: از آغاز محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا، بیشترین مقاومت در مقابل اعمال محدودیت‌ها از سوی صنف پوشاک فروشی‌ها گزارش شده است.

شهاب رزمی  اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا از آغاز شیوع این بیماری از اسفند پارسال با مشارکت ۷۰ نفر از اعضای نهادهای مدنی آغاز شده است.

وی افزود: در ۲ روز اخیر که محدودیت‌ها سخت‌گیرانه‌تر شده همکاری مردم بیشتر شده اما در مرحله قبل که بنابر تعطیلی اصناف غیرضروری در ساعت ۱۸ بود، در بعضی مناطق اهواز با مشکلاتی مواجه بودیم و بیشترین مقاومت‌ها در میان اصناف و به ویژه پوشاک‌فروشی‌ها دیده می‌شد.

رزمی اضافه کرد: در همین روزها با وجود خاموشی پارک‌ها مشاهده می‌شد که به دلیل بهبود شرایط و خنک شدن هوا، مردم همچنان به پارک می‌روند که اقدام به مسدود کردن ورودی‌های پارک‌ها و کندروی پارک ساحلی با موانع فیزیکی شد.

وی تصریح کرد: همکاری پلیس راهور نسبتا خوب بوده اما مطلوب نیست و در تذکر به خودروهای متوقف شده در کنار پارک‌ها و مجموعه‌های تفریحی می‌توانستند موثرتر و بهتر کار کنند و برخورد سختگیرانه‌تری داشته باشند.

رزمی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروهی در فرمانداری اهواز با حضور نمایندگان اماکن و سازمان صمت، گفت: مقرر شده است که در صورت عدم رعایت مصوبات تذکر و برخورد می‌شود.

وی افزود: استانداری و فرمانداری‌ها از نظر امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی برای نظارت در مضیقه هستند و ضروری است که دستگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ همکاری بیشتری داشته باشند، در این زمینه همکاری سازمان آب و برق خوب بوده اما شرکت‌های فولاد و نفت و حفاری باید بیشتر همکاری کنند.

رزمی اضافه کرد: از سازمان صمت که متولی اصلی نظارت بر بازار و اتحادیه‌هاست انتظار برخورد جدی‌تر و همکاری بیشتر با فرمانداری و اکیپ‌های نظارت وجود دارد.

به گفته وی، یکی از صنوفی که در این ایام تعدادی از آنها تعطیل نکرده، پوشاک فروشی‌ها هستند، در بازدیدهای میدانی برخی فروشگاه‌های پوشاک در خیابان امام شرقی و کیانپارس دایر بودند، که انتظار است برخورد جدی‌تر از سوی اتحادیه صورت گیرد.

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان در ادامه تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی همچون شهرداری‌ها  موظف به رعایت مصوبه یک سوم حضور کارمندان هستند و عدم رعایت این مصوبه به عنوان تخلف اداری برای مدیران لحاظ می‌شود، البته دستگاه‎های خدماتی همچون شرکت‌های آبفا و برق، باید این مصوبه را برای کارکنان ستادی رعایت کنند و برای نیروهای عملیاتی نیز تا جایی که به خدمات رسانی به مردم آسیب وارد نکند، آن را اعمال کنند.

وی افزود: از سوی برخی پرسنل شرکت‌ها و دستگاه‌ها شکایت‌هایی داشتیم که گزارش روزانه آن به استاندار ارائه می‌شود.

بر اساس گزارش استاندار خوزستان،  اهواز و کارون از لحاظ کرونا در وضعیت قرمز هستند، ۱۵ شهرستان مسجدسلیمان، آغاجاری، آبادان، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول، اندیمشک، رامشیر، باغملک، ایذه، شادگان، خرمشهر و لالی و بهبهان در وضعیت نارنجی قرار دارند. شهرستان‌های ماهشهر، حمیدیه، هفتکل، شوش، هویزه، دشت آزادگان، اندیکا، باوی، گتوند، و هندیجان نیز در وضعیت زرد به سر می‌برند.

طبق مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرستان‌های قرمز یک سوم کارمندان در محل کار حاضر و دو سوم به صورت دورکاری انجام وظیفه می‌کنند. تنها گروه شغلی یک شامل سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز درمانی، امدادی و خدماتی اجازه فعالیت دارند.

نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان روز شنبه گفته است: ۶۲۷ واحد صنفی خوزستان آبان امسال به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در زمان محدودیت کرونایی در استان، پلمب شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار