تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۱۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید زعفران توسط بانوی کارآفرین اندیمشکی
 تولید زعفران توسط بانوی کارآفرین اندیمشکی

 زینب فاضلی بانوی کارآفرین اندیمشکی اولین محصول زعفران تولید گلخانه‌ای در این شهرستان را روانه بازار کرد.

این بانوی اندیمشکی که دهیار روستای شهید بهشتی از توابع بخش مرکزی شهرستان اندیمشک است  با بیان اینکه تولید زعفران گلخانه ای در شهرستان اندیمشک تاکنون سابقه نداشته است گفت: به منظور اجرای این طرح، گلخانه ای به وسعت ۳۰ متر مربع در محل سکونت خود احداث و در آن کشت زعفران انجام شد.

وی با اشاره به لزوم تشویق و ترغیب بانوان به کارآفرینی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود افزود:با توجه به مدرک تحصیلی خود در رشته کشاورزی تصمیم به انجام یک کار نو گرفتم و پس از تلاش فراوان اقدام به کشت زعفران گلخانه ای کردم.

این بانوی اندیمشکی توسعه طرح تولید زعفران را مستلزم در اختیار گذاشتن فضایی بزرگتر در منطقه دانست و افزود:در این صورت فرصت های متعدد شغلی برای ساکنان این روستا و در قالب روستای محصول محور ایجاد خواهد شد.

فاضلی یکی از مهمترین دغدغه های خانواده های ساکن در روستای شهید بهشتی اندیمشک را ایجاد فرصت های شغلی عنوان کرد و گفت: علاوه بر کشاورزی طرح های مرتبط با بخش کشاورزی نیز می توان برای بانوان و سایر ساکنان این منطقه  فراهم کرد.

وی بیان کرد:روستای شهید بهشتی در فاصله پنج کیلومتری سد دز و ۱۷ کیلومتری شهر اندیمشک واقع است و با توجه به اینکه سد دز پذیرای گردشگران است می توان با اجرای طرح های مختلف در این روستا ، آن را به یک قطب گردشگری تبدیل کرد لذا در این راستا طرح های مرتبط با این موضوع برای جلب حمایت مسئولان شهرستان ارایه شده است.

عباس پاپی بخشدار مرکزی اندیمشک نیز گفت : برای توسعه طرح کشت گلخانه ای زعفران در روستای شهید بهشتی و در راستای اشتغالزایی تلاش می شود فضای مناسب در اختیار این بانوی کار آفرین قرار گیرد.

عباس جمشیدی مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک نیز گفت: کشت زعفران به روش ‌گلخانه ای برای اولین بار است که به همت این بانوی کار آفرین با موفقیت در شهرستان اندیمشک اجرا شده است.

شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان افزون بر ۵۶ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
هر سال ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان اندیمشک تولید می شود.
۷۵ هزار نفر از جمعیت ۱۷۰ هزار نفری شهرستان اندیمشک از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار