تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعمال محدودیت‌های کرونایی تا دو هفته در خوزستان
بنا به اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان‌های قرمز کرونایی به مدت 2 هفته مشاغل سطح 2، 3 و 4 تعطیل، و تنها یک سوم کارمندان در محل کار حضور پیدا خواهند کرد.
   در اماکن عمومی بدون استفاده از ماسک و سایر ابزار حفاظتی، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، دورهمی‌های  خانوادگی، مراسم عروسی و عزا  از مهم‌ترین عوامل افزایش شیوع و انتقال بیماری عنوان شده است.

با توجه به تعداد فوتی‌ها و افزایش میزان بستری‌ها در بیمارستان‌های خوزستان شیب بیماری کرونا در یک ماه اخیر در خوزستان نشان می‌دهد که وضعیت شیوع در استان افزایشی بوده و برخی از شهرها را در وضعیت قرمز قرار داد این در حالی است که  تا سه ماه گذشته تقرییا این وضعیت مهار شده بود.

بر همین اساس رضا نجاتی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان اظهار کرد:  از اول آذر از ساعت 21 در شهرهای اهواز و کارون عبور و مرور برای خودروهای شخصی ممنوع است، خودروهای دارای پلاک شهر اهواز اجازه خروج از شهر را ندارند، پلاک غیربومی هم اجازه ورود به این شهر را ندارد و در صورت تخلف، 500 هزار تا یک میلیون تومان جریمه اعمال خواهد شد.

وی افزود: از روز شنبه محدودیت‌های جدیدی در اهواز و کارون به دلیل نزدیکی به اهواز اعمال می‌شود و تمام اصناف گروه‌های 2، 3 و 4 تعطیل خواهند بود. مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزشی و ورزشی کاملا تعطیل هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستاند گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های خدماتی فعالیت خود را ادامه می‌دهند اما واحدهای اداری شرکت‌های خصوصی و اداری به صورت دورکاری با یک‌سوم کارکنان خدمات را ارائه می‌دهند.

نجاتی بیان کرد: بر این اساس از مجموع 27 شهرستان خوزستان ، اهواز تنها وضعیت قرمز دارد، 15 شهرستان وضعیت نارنجی، و 11 شهرستان دیگر وضعیت زرد دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بنا به اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان‌های قرمز کرونایی به مدت 2 هفته مشاغل سطح 2، 3 و 4 تعطیل، و تنها یک سوم کارمندان در محل کار حضور پیدا خواهند کرد.

 در شهرستان‌های نارنجی مشاغل سطح 3 و 4 تعطیل خواهند بود و 50 درصد کارمندان ادارات در محل کار حضور پیدا خواهند کرد.

در شهرستان‌های زرد نیز مشاغل سطح چهار تعطیل بوده و دو سوم کارکنان ادارات به مردم خدمات ارایه می‌دهند.

قرمز: اهواز

نارنجی:آبادان ، آغاجاری، امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغملک، بهبهان، خرمشهر، دزفول، رامشیر، رامهرمز، شادگان، شوشتر، لالی و مسجدسلیمان

زرد: اندیکا ، باوی، بندر ماهشهر، حمیدیه، دشت آزادگان، شوش، کارون، گتوند، هفتکل، هندیجان و هویزه
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار