تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۱۰۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۸۰ درصد مردم شادگان از ماسک استفاده می‌کنند
 سرپرست فرمانداری شادگان با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: آخرین بررسی‌ها و آمارها حاکی از آن است که بیش از ۸۰ درصد مردم شادگان از ماسک استفاده می‌کنند.

امید صبری‌پور  با بیان اینکه وضعیت شهرستان شادگان از لحاظ شیوع کرونا به شرایط نارنجی رسید، افزود: برای پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان همه مردم و اصناف باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: مردم باید ضمن همراهی و همدلی خود با کادر درمان و پزشکی، به کمک ما بیایند، چرا که موفقیت این طرح بستگی به نحوه تعامل همکاری و همدلی مردم دارد.

سرپرست فرمانداری شادگان ادامه داد: مردم برای مقابله جدی با ویروس کرونا باید ضمن استفاده از ماسک، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت، و فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.
صبری‌پور بیان کرد: کادر درمان و پزشکان و پرستاران با سایر مجموعه‌ها طبق مقررات وظایف خود را برای کاهش بیماری و مهار کرونا انجام می‌دهند اما مردم و اصناف نیز باید بیش از گذشته پایبند مقررات و توصیه‌های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان باشند.

وی افزود: به واسطه اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت شیوخ و بزرگان منطقه، مردم شادگان درک مناسبی از شرایط فعلی دارند و بیش از ۷۰ درصد از اصناف پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند و این امر سبب شد آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان تا حدودی کاهش یابد.

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: شرکت در اجتماعات، مهمانی‌ها و دورهمی و رعایت نکردن قرنطینه از سوی مبتلایان جنایت در حق دیگر شهروندان، و نوعی پایمال کردن حقوق عمومی است.

صبری‌پور، با اشاره به بازرسی ویژه از دستگاه‌های اجرایی، اصناف و بازار و حوزه‌های مختلف اداری بیان کرد: در این زمینه ۱۰ تیم بازرسی ویژه تشکیل شده و در ۲ هفته‌ای که محدودیت کرونایی اعمال می‌شود ، بازرسی‌ها با جدیت بیشتر ادامه دارد.

وی بر تشدید نظارت‌ها بر ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری به‌ ویژه تاکسی‌ها، نظارت ویژه بر جایگاه‌های سوخت و در اختیار قرار دادن امکانات برخی ادارات به دیگر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله جدی با کرونا در ۲ هفته اعمال محدودیت تاکید کرد و گفت: کنترل

ورودی‌های شهرستان شادگان  به ویژه در محدوده تالاب بین‌المللی شادگان تشدید شده است.

محدودیت کرونایی در خوزستان، از روز شنبه اول آذر ، همزمان با سراسر کشور، به مدت ۲ هفته در حال اجرا است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار