تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۱۰۰۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۵۰۰ ویژه برنامه هفته بسیج در دزفول اجرا می‌شود
  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با اشاره به آغاز هفته بسیج گفت: افزون بر ۵۰۰ ویژه برنامه به مناسبت گرامیداشت این هفته در شهرستان دزفول اجرا می‌شود.

 سرهنگ پاسدار محمدرضا لیلی زاده روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: فضاسازی حوزه و پایگاه‌های بسیج، افتتاح طرح‌های بسیج سازندگی در مناطق محروم، برگزاری گشت‌های رضویون، برپایی یادواره شهدا درصورت موافقت ستاد ملی کرونا و دیدار با خانواده شهدا به صورت محدود از جمله برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان دزفول می‌باشند.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی سلامت به منظور توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در مناطق مختلف شهرستان دزفول گفت: مسابقات ورزشی به صورت مجازی و حضوری(روپایی، طناب زنی و تیراندازی و ...) برنامه ریزی شده و در طول هفته بسیج برگزار می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول اهدای خون، برپایی رژه خودرویی و موتوری اقتدار بسیج، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری مسابقه مجازی نقاشی کودکان و نوجوانان را از برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان برشمرد و بیان کرد: همایش وحدت سران طوایف و عشایر نیز برنامه‌ریزی شده بود که به دلیل کرونا لغو شد.

وی فضاسازی سه بعدی(تولید المان) در سطح شهرستان و همچنین برگزاری مسابقات مختلف نظیر "نامه‌ای به شهید فرامرز بهروان" را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد و افزود: میز خدمت با همکاری فرمانداری دزفول و با حضور برخی ادارات در برخی نقاط شهرستان برپا می‌شود تا از این طریق برخی مشکلات مردم پیگیری و برطرف شوند.

سرهنگ لیلی‌زاده اظهارداشت: کلاس‌های مختلفی نظیر کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان بسیجی و کلاس‌های نظامی و اسلحه شناسی ویژه بسیجیان جدید در شهرستان دزفول برگزار می‌شوند.

وی با اشاره به ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه دکتر کردنژاد شهر امام و درمانگاه امام جعفر صادق(ع) بسیج(پنجم آذرماه) گفت: گشت رضویون به صورت سواره و پیاده در راستای ایجاد امنیت بیشتر به نیروی انتظامی کمک می‌کند.

اجرای طرح شهید سلیمانی در مناطق محروم دزفول

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با اشاره به خدمات رایگان به مردم نظیر مشاوره حقوقی و ویزیت در هفته بسیج گفت: ۲ گروه جهادی متشکل از هشت پزشک(۲ پزشک متخصص) و ۱۰ پرستار در قالب طرح شهید سلیمانی در مناطق محروم مستقر شده‌اند و به صورت خانه به خانه اقدام به غربالگری مردم می‌کنند. 

وی با بیان اینکه این گروه‌های جهادی آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا را نیز بررسی می‌کنند، افزود: این گروه‌ها در حال حاضر در روستای انجیرک و شهید بهشتی مشغول فعالیت هستند.

سرهنگ لیلی‌زاده آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مقابله با کرونا را از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی عنوان و بیان کرد: هرجا که شیوع کرونا بیشتر باشد در اولویت فعالیت گروه‌های جهادی قرار می‌گیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با تبریک هفته بسیج به بسیجیان این شهرستان گفت: بسیج در تمام دوره‌ها نظیر جنگ، سیل، محرومیت زدایی و کرونا با بینش انقلابی در کنار مردم بوده و هست.

وی بسیج را نماد آگاهی مردم دانست و افزود: بسیجیان در دوران دفاع مقدس با اخلاص در کنار دیگر نیروهای مسلح از کیان میهن اسلامی دفاع کردند و حضور مقتدرانه‌ای داشتند.

سرهنگ لیلی‌زاده ارتباط با محرومان، اعتماد به مردم و مسئولیت پذیری را از ویژگی‌های بسیجیان عنوان کرد و گفت: ساده زیستی، مردم داری،گرایش به کار گروهی، کم توقعی و خدمت به مردم از دیگر ویژگی‌های بسیجیان می‌باشند.

وی با بیان اینکه بسیجیان شهرستان دزفول آماده هرگونه فداکاری و جانفشانی برای آسایش مردم هستند، افزود: بسیج قرار است در زمینه توسعه ورزش شهرستان اقدام کند.

بسیج به موضوع گرانی‌ها ورود می‌کند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول درخصوص مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها گفت: جلساتی با فرماندار و اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در راستای نظارت بر بازار برگزار شده و قرار است بسیج اصناف در این زمینه ورود کند.

وی افزود: قرار است آموزش‌های لازم به بسیجیان داده شوند تا بتوانند در کنار دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در کنترل قیمت‌ها نقش آفرینی کنند. 

سرهنگ پاسدار لیلی‌زاده همچنین درخصوص مشکلات جانبازان بدون پرونده گفت: افرادی که دارای مجروحیت جنگ بوده و پیگیر درصد جانبازی هستند باید با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه و حوزه بسیج مستندات خود را ارائه دهند.

وی در پایان درخصوص وضعیت فرهنگی باغ ویلاها گفت: بسیج به این موضوع ورود نمی‌کند و درصورت هر اتفاقی نیروی انتظامی وارد عمل می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار