تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۱۰۰۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همراهی مثال زدنی خوزستانی‌ها در رعایت مقررات کرونایی
  همراهی مثال زدنی و امیدوارکننده خوزستانی‌ها به خصوص ساکنان کلانشهر اهواز در رعایت مقررات و محدودیت‌های ۲ هفته‌ای کرونایی در نخستین روز از اعمال این مقررات می‌تواند گام موثری در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا وکاهش میزان ابتلا و بستری بیماران کرونایی باشد.

گزارش میدانی خبرنگار ما در کلانشهر اهواز به خصوص مناطق مرکزی و تجاری که هفته‌های گذشته شاهد حجم زیادی از جمعیت بود حاکی است که حضور مردم در این نقاط کاسته شده و حجم ترافیک به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.
با این حال اصنافی در مرکز شهر اهواز بودند که کرکره مغازه خود را به صورت نیمه بسته نگه داشته بودند و پاسخگوی اندک مشتریان خود بودند.
بازرسان اصناف ، بهداشت و عوامل نیروی انتظامی نیز با گشت‌های مستمر در مناطق مرکزی شهر اهواز بر رعایت مقررات و محدودیت‌های کرونایی نظارت می کردند و با برخوردهای نرم ، تلاش داشتند کسب و کارهایی که قانون و محدودیت های کرونایی را به صورت کامل رعایت نکردند آنان را مجاب به رعایت قانون کردند.
با این حال سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا مواردی از بستن و پلمب کسب و کارهایی که مقررات کرونایی را رعایت نکردند اعلام کرد.
رضا نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا در مجموع همراهی مردم در نخستین روز از محدودیت‌های ۲ هفته‌ای کرونایی را امیدوارکننده توصیف کرد و گفت:تداوم این همراهی و همکاری می تواند استان خوزستان را به وضعیت عادی انتشار کرونا بازگرداند.
وی افزود: اکثریت اصناف و کسب و کارهایی که شامل محدودیت و ممنوعیت فعالیت در شهرهای با وضعیت قرمز ، نارنجی و زرد بودند مقررات را رعایت کردند و تعداد معدودی از مغازه ها که قوانین را رعایت نکردند برای حفظ جان و سلامت مردم پلمب شدند.
کلانشهراهواز و شهرستان کارون در وضعیت قرمز و بقیه شهرهای استان در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی قرار دارند.
وی افزود: اگرهمراهی مردم در محدودیت‌ها وممنوعیت تداوم داشته زنجیره شیوع این ویروس قطع خواهد شد و شمار مبتلایان به ویروس کرونا کاهش خواهد یافت.
نجاتی از موفقیت آمیز بودن ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در نخستین شب از اعمال محدودیت‌های کرونایی خبرداد.
سرهنگ منصور جمشیدی رییس راهنمایی و رانندگی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران راهنمایی در ساعات ممنوعیت تردد ، حضوری فعال داشتند و خوشبختانه عموم مردم این ممنوعیت ترددها را رعایت کردند.
وی گفت:دوربین‌های کنترل ترددها در کلانشهر اهواز که روزهای قرمز کرونایی را تجربه می کند فعال شده و در این میان تعداد معدودی خودرو که از مقررات تخلف کردند اعمال قانون شدند.
جمشیدی با اشاره به اینکه در صورت تخلف و سرپیچی رانندگان از مقررات و ممنوعیت های کرونایی هیچ راهی جز اعمال قانون نیست ، همراهی مردم در محدودیت های کرونایی را خوب ارزیابی کرد.
رییس پلیس راه خوزستان نیز  اظهار داشت:با اطلاع رسانی مناسب و همکاری نزدیک مردم ، ترافیک برون شهری نسبت به هفته گذشته به شدت کاهش یافته است.
سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: خروج از اهواز  جریمه ۱۰میلیون ریال به همراه دارد و خودروهایی که اصرار بر ورود به این کلانشهر را داشته باشند اعمال قانون می‌شود.
وی گفت: همراهی مردم شهرهایی که در وضعیت نارنجی و زرد هستند با عوامل پلیس راه بسیار خوب بوده و عموما" به قانون و مقررات کرونایی تمکین کردند.
به گزارش ایرنا میزان رعایت ساکنان کلانشهر اهواز به شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی در روز اول و دوم محدودیت‌های کرونایی به نسبت هفته های قبل بیشتر شده است.
در این میان به نظر می رسد خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین سطح شهر اهواز نیز به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا قابل توجه است و تردد غیرضروری مردم نیز در خیابان ها و مراکز خرید کمتر شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار