تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۰۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحصیل ۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد امیدیه
  رئیس دانشگاه آزاد امیدیه با اشاره به افزوده شدن ۲۰ دانشجوی خارجی به این دانشگاه، گفت: اکنون حدود ۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تحصیل می‌کنند.

حامد محقق‌پور اظهار کرد: دانشگاه آزاد امیدیه اولین واحد نفتی آزاد در سراسر کشور است؛ عمدتا رشته‌های فنی و مهندسی که مرتبط با نفت و شیمی هستند، در این دانشگاه تدریس  و جزو رشته‌های شاخص ما هستند. واحد آزاد امیدیه اولین واحد در استان بود که دانشجوی خارجی جذب کرد. از سال ۹۸ به طور رسمی جذب دانشجو آغاز شد.

رئیس دانشگاه آزاد امیدیه ادامه داد: با ۲۰ دانشجویی که امسال جذب شد، اکنون حدودا ۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تحصیل می‌کنند. این دانشجویان عمدتا در رشته‌های مهندسی شیمی و مهندسی نفت در مقاطع کارشناسی و ارشد مشغول به تحصیل هستند. همه دانشجویان خارجی، عراقی هستند و این دانشجویان مانند دانشجویان داخلی از راه دور تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف از جذب دانشجو در ابتدا یک مساله کاملا فرهنگی است، رسالت فرهنگی دانشگاه در جذب دانشجوی خارجی تعامل علمی، فرهنگی و پژوهشی با کشورهای دیگر و به ویژه عراق است. اما از نظر آموزشی، کشور عراق پتانسیل خوبی از نظر تحصیلات تکمیلی ندارد و بنابراین دانشجویان عراقی تمایل به تحصیل در کشور ما دارند. از طرفی دیگر دانشگاه آزاد در سراسر کشور با مشکل مالی روبرو است و وجود دانشجوی خارجی باعث وارد شدن ارز به کشور می‌شود.      

محقق‌پور در پایان گفت: هدف اصلی ما افزایش تعداد دانشجویان و جذب دانشجویان کشورهای عربی از جمله سوریه و عمان است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار