تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۱۰۰۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دست مهر جوانان بشردوست اندیمشکی بر سر دانش آموزان مدرسه صداقت/ تصاویر‌
 سرپرست جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: طرح ابتکاری ناجیان امید در روستای گل کپرگه از توابع بخش الوارگر مسیری با اعتبار ۱۰۰ میلیون ریال انجام شد.

امین نیل‌ساز اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همزمان شدن با شروع تحصیل دانش آموزان در کشور و مساعد نبودن شرایط در بعضی نقاط محروم و کم برخوردار جهت استفاده از برنامه شاد و فراهم نبودن بستر فضای مجازی، جوانان بشردوست هلال احمر بر این شدند تا با حضور در این مناطق به انجام فعالیت‌های عام المنفعه بپردازند تا حداقل امکانات لازم برای دانش آموزان این مناطق در جهت ایجاد انگیزه و افزایش میل به یادگیری در دانش آموزان این مناطق ایجاد شود.

وی افزود: طرح ناجیان امید با اعتبار 100 میلیون ریال شامل 70 میلیون ریال کمک‌های مردمی و 30 میلیون ریال کمک سازمانی در مدرسه صداقت روستای گل کپرگه از توابع بخش الوارگرمسیری شهرستان اندیمشک انجام شد.

نیل ساز در ادامه به بیان اهداف این طرح پرداخت و گفت: ایجاد انگیزه در دانش آموزان مناطق محروم، آشنایی عموم مردم با اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، تقویت کار تیمی در بین جوانان و داوطلبان هلال احمر، تلاش در تسکین آلام بشری، خدمت داوطلبانه، احترام انسان‌ها و خدمت پایدار و روز افزون جمعیت‌های ملی به آسیب پذیرترین افراد از جمله اهداف این طرح بودند.

سرپرست جمعیت هلال احمر اندیمشک تصریح کرد: طرح ناجیان امید در بخش عمرانی شامل: ساخت 120 متر دیوار مدرسه، ساخت آبخوری جدید، ترمیم سرویس بهداشتی و رنگ آمیزی و در بخش های فرهنگی، اجتماعی، حمایتی و اوقات فراغت به برگزاری کلاس کمک‌های اولیه و مخاطرات ویژه اهالی روستا، مسابقه نقاشی بین کودکان روستا، توزیع بسته های معیشتی ویژه روستاییان، آموزش دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، توزیع کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، جشن فرفره‌ها، پاسداشت مقام سالمندان روستا و توزیع پک‌های بهداشتی و ضدعفونی ویژه دانش آموزان در دستور کار جوانان هلال احمری قرار گرفت.

نیل ساز اذعان داشت: این طرح به همت کانون‌های دانشجویی هلال احمر دانشگاه پیام نور و آزاد اندیمشک و همکاری معاونت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان، جمعیت هلال احمر اندیمشک، جمعی از بسیجیان حوزه مقاومت بسیج سه شهری مالک اشتر اندیمشک و لطف و حسن اعتماد مردم نوع دوست به اتمام رسید.

شایان ذکر است آیین بهره‌برداری از بازسازی و ترمیم مدرسه صداقت روستای گل کپرگه با حضور مدیرعامل و معاونت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان به مناسبت هفتاد و سومین سالروز تاسیس سازمان جوانان و روز جهانی مهربانی انجام شد همچنین هفت اصله نهال به نام هفت اصل جمعیت هلال احمر در این مدرسه کاشته شد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار