تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۱۰۰۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همکاری اصناف در نخستین روز محدودیت کرونایی در اهواز
 فرماندار اهواز با اشاره به تشدید گشت زنی گروه‌های نظارتی در سطح شهر، گفت: همکاری اصناف اهواز در نخستین روز اعمال محدودیت‌ ستاد ملی مبارزه با کرونا، مناسب بوده و حدود ۹۰ درصد از اصناف محدویت‌ها را رعایت کردند.

جمال عالمی‌نیسی  بیان کرد: محدودیت‌های جدید در اهواز بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای شهرستان‌های با وضعیت قرمز، از اول آذر به مدت ۲ هفته اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به نخستین روز اجرای این طرح، افزود: برآورد ما از مرکز شهر و مناطق اصلی این بوده که بیشتر، مصوبات را اجرا کرده که این میزان در مناطق حاشیه‌ای کمتر است.

وی افزود: علاوه بر این، در زمینه تردد خودروها نیز در خیابان‌های اصلی شهر محدودیت اعمال می‌شود. بر این اساس خیابان‌های منتهی به مراکز تجاری در خیابان اصلی کیانپارس، خیابان‌های ۲۴ متری و سلمان فارسی(نادری) و زیتون کارمندی با موانع فیزیکی مسدود شده است.

به گفته وی، پلیس اعمال قانون برای پلاک‌های بومی و غیربومی در ورودی شهرها را نیز آغاز کرده است. همچنین مقرر شده از ساعت ۲۱ امشب ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در سطح شهر اهواز اجرا شود.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها برای رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ، اضافه کرد: از ظرفیت سایر ارگان‌ها از جمله ارتش، سپاه و انتظامی برای استقرار در ورودی شهر اهواز نیز استفاده شده است.

عالمی‌نیسی گفت: طرح محله محور موسوم به طرح سردار شهید قاسم سلیمانی به منظور ایجاد محدودیت و کنترل نیز با توجه به تفاهمنامه سپاه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز دوشنبه هفته جاری در شهرستان‌های اهواز و کارون آغاز می‌شود.

وی افزود: این طرح ابتدا در محله پردیس اهواز و قلعه چنعان شهرستان کارون اجرا می‌شود اما در ادامه مقرر شده که ۵۰ محله تنها در شهر اهواز را پوشش دهد.

عالمی‌نیسی بیان کرد: در پی اعلام محدودیت‌ جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا، گروه‌های نظارت بر اصناف تشدید شده و با افرادی که این مصوبات را رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود.

وی با اظهارامیدواری برای همراهی مردم با این محدودیت‌ها، گفت: مقرر شده از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط همچون وزارت صمت و اتحادیه‌ها استفاده بیشتری برای رعایت محدودیت‌ها شود زیرا اهواز کلانشهر وسیعی است که نیاز به صدها گروه کنترل برای رصد کردن دارد.

وی همچنین درباره ضرب و شتم مامور بهداشت توسط اصناف متخلف در اهواز، افزود: از این موضوع گزارشی به فرمانداری نرسیده است؛ البته این درگیری‌ها بین اصناف و ماموران طبیعی است اما به ماموران و مجریان تاکید کردیم که با متانت و زبان نرم با مردم رفتار کنند و تذکر و نصیحت را اولویت کار خود قرار دهند.

بر اساس این گزارش، استاندار خوزستان روز جمعه با اعلام جزییات محدودیت‌های کرونایی جدید گفت:  اهواز و کارون از لحاظ کرونا در وضعیت قرمز هستند، ۱۵ شهرستان مسجدسلیمان، آغاجاری، آبادان، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول، اندیمشک، رامشیر، باغملک، ایذه، شادگان، خرمشهر و لالی و بهبهان در وضعیت نارنجی قرار دارند. شهرستان‌های ماهشهر، حمیدیه، هفتکل، شوش، هویزه، دشت آزادگان، اندیکا، باوی، گتوند، و هندیجان نیز در وضعیت زرد به سر می‌برند.

در شهرستان‌های قرمز یک سوم کارمندان در محل کار حاضر و دو سوم به صورت دور کاری، تنها گروه شغلی یک شامل سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز درمانی، امدادی و خدماتی اجازه فعالیت دارند.

نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز روز شنبه اول آذر گفت: ۶۲۷ واحد صنفی خوزستان آبان امسال به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در زمان محدودیت کرونایی در استان، پلمب شدند.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: با فوت ۴۳۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۳۲۷ نفر رسید. ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند. بر اساس وزارت بهداشت خوزستان جزو این استان‌هاست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار