تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۱۰۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفظ جایگاه و استقلال وکلا از اهمیت بسیاری برخوردار است
وزیر دادگستری گفت: حفظ جایگاه و استقلال وکلا از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
 سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری امروز با حضور در کانون وکلا دادگستری استان خوزستان ضمن تقدیر از دستگاه قضایی استان در پیگیری و رفع مشکلات کانون وکلای خوزستان، جایگاه و حرمت وکلا را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: در جامعه وکالت هیچ‌کس به اندازه خود وکلا نتوانستند به منزلت این نهاد ارزشی آسیب برساند و همیشه وکلا نقش اساسی و مؤثری در تحقق عدالت داشته‌اند.

وی افزود: حفظ جایگاه و استقلال وکلا از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر دادگستری گفت: حتماً پیگیر رفع نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات وکلای استان هم در دولت و هم در قوه قضاییه خواهم‌ بود.

حجت‌الاسلام صادق مرادی رییس کل دادگستری استان خوزستان نیز در این جلسه بیان کرد: شأن و جایگاه وکالت مانند قضاوت بسیار ارزشمند است همچنین وکالت نهاد مقدسی است و شأن و جایگاه وکالت معنوی است نه مادی و این حرفه مانند قضاوت جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت مجاهدت و احساس مسوولیت در امر وکالت افزود: وکیل باید در احقاق حق و اجرای عدالت حساس باشد و این احساس مسوولیت از مقتضیات وکالت است.

رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: کانون وکلا نهادی مستقل است که جایگاه برجسته‌ای برای تحقق  حقوق مردم دارد و اگر عقیده ما بر این است که قاضی و وکیل درحقیقت دو بال عدالت هستند باید استقلال و شان آنان حفظ شود و باید پا به پای هم و در کنار هم برای تحقق حقوق مردم گام بردارند.

وی ضمن درخواست پیگیری رفع مشکلات و دغدغه‌های وکلای دادگستری استان از وزیر دادگستری ادامه داد: رویکرد دستگاه قضای استان بر این است که از جایگاه و منصب وکالت بدرستی صیانت گردد و از منزلت آن محافظت شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار