تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۰۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مبادی ورودی وخروجی دزفول مسدود شد/ برخورد با بانیان مجالس عروسی
 

 سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: در راستای کنترل و مدیریت بیماری کرونا، مبادی ورودی و خروجی شهرستان دزفول به مدت دو هفته مسدود شد.

  علی فرهمند پور پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: اجرای محدودیت‌های کرونایی که روز گذشته از سوی ستاد کرونا ابلاغ شده بود، از امروز در شهر دزفول آغاز شد.

وی افزود: شهر دزفول از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد؛ بنابراین بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، مشاغل درجه دو و سه به مدت دو هفته در این شهر تعطیل خواهند بود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه از امروز به مدت دو هفته تمام مبادی ورودی و خروجی شهر مسدود خواهند بود، گفت: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شوند که در این روزها به دزفول سفر نکنند.

فرهمند پور تصریح کرد: در حال حاضر محدودیت‌های ترافیکی درون‌شهری در دزفول اعمال نشده است و محدودیت‌های ترافیکی صرفاً مربوط به ترددهای برون‌شهری است.

وی بیان کرد: دزفول در چند روز اخیر از نظر میزان مبتلایان به کرونا در یک وضعیت پایدار قرارگرفته است، ظرفیت تخت‌های خالی در بیمارستان بزرگ دزفول نیز در حال حاضر مطلوب است و اگر مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری داشته باشند، با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه به بازخورد مثبت برگزاری دو رزمایش سفیران سلامت در این شهر به منظور ترویج فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط مرکز بهداشت، ۸۵ درصد از مردم دزفول از ماسک استفاده می‌کنند.

برخورد با عوامل برگزاری مجالس عروسی و عزا

فرهمند پور در ادامه از برخورد جدی با بانیان برگزاری مجالس عروسی، تشییع و ترحیم در شهرستان خبر داد و افزود: هر چاپخانه‌ای که اقدام به ذکر تاریخ و ساعت برگزاری مراسم تشییع و ترحیم در آگهی‌های ترحیم کند، پلمب خواهد شد و همچنین مقرر شد از این پس غسالخانه‌ها اجساد متوفیان را صرفاً بین ساعات ۶ تا ۸ صبح تحویل دهند.

وی با اشاره به صدور حکم حبس برای مالک یکی از باغ ویلاهای متخلف به دلیل فک پلمب و برگزاری مجالس عروسی، تأکید کرد: بازرسی از باغ ویلاها تشدید می‌شود و با مالکانی که اقدام به اجاره باغ ویلا برای دورهمی و جشن عروسی کنند، برخورد قاطعانه خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه با بیان اینکه بیمارستان تأمین اجتماعی در مرحله نصب تجهیزات است، گفت: محوطه‌سازی بیمارستان توسط شهرداری انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود این بیمارستان در بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد؛ ضمن اینکه بیمارستان زنان و زایمان حضرت زینب (س) نیز در مرحله تأمین و نصب تجهیزات است.

 بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، شهرهای اهواز و کارون از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

شهرهای مسجدسلیمان، آغاجاری، آبادان، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول، اندیمشک، رامشیر، باغملک، ایذه، شادگان، خرمشهر و لالی و بهبهان در وضعیت نارنجی و شهرهای ماهشهر، حمیدیه، هفتکل، شوش، هویزه، دشت آزادگان، اندیکا، باوی، گتوند، و هندیجان نیز در وضعیت زرد به سر می‌برند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار