تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۱۰۰۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح مکمل‌یاری ویتامین A در آبادان درحال اجراست
 سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت:طرح مکمل یاری ویتامین A برای کودکان ۲ تا پنج سال در مراکز بهداشتی این شهرستان درحال اجراست..

  نجمه آقامیری بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) باتوجه به نقش ویتامین A در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی، تنفسی و کووید ١٩ و کاهش مرگ و میر ناشی از آن در کودکان زیرپنج سال، برنامه مکمل‌یاری مگادوز ویتامین A به ویژه در مناطق محروم که کمبود این ویتامین یکی از مشکلات تغذیه‌ای به شمار می‌رود را توصیه می‌کند.

وی افزود: در همین راستا تجویز کپسول‌های ٢٠٠هزار واحدی ویتامین A به تمام کودکان ٢ تا پنج سال ضروری است.

آقامیری ادامه داد: این طرح از ابتدای هفته گذشته و با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ انجام‌شده واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت و توسط بهورزان و مراقبان سلامت در تمام مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهر و روستا شهرستان آبادان آغاز شده و هر ۶ ماه یک بار به کودکان هدف تجویز می‌شود.

وی افزود: خانواده‌ها برای مکمل‌یاری ویتامین A کودکان خود با در دست داشتن کارت بهداشتی کودک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراکز بهداشتی زیرپوشش خود مراجعه کنند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: با توجه به نقش ویتامین A در رشد و سلامت کودک، وجود انواع سبزی‌ها و میوه‌های متنوع در برنامه غذایی کودک به تامین این ویتامین کمک می‌کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار