تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۱۰۰۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هلال احمر خوزستان بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارد
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هلال احمر استان در طرح مقابله با کرونا با عنوان طرح سردار شهید قاسم سلیمانی وظیفه نظارت بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مراکز مختلف را عهده‌دار شده است.

دکتر علی خدادادی بیان کرد: رسالت‌ جمعیت هلال احمر در طرح مقابله با کرونا بازدید و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ،نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در ادارات، بانک ها ، مدارس،  بازار  ، میادین میوه و تره بار وسایر واحدهای صنفی با همکاری کارشناسان بهداشت محیط و با مشارکت بسیج، اتحادیه اصناف، تعزیرات و داوطلبان مردمی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه طرح سردار شهید قاسم سلیمانی دارای پشتوانه علمی محکمی است ادامه داد: این طرح اگر به خوبی اجرا شود می تواند در زمینه کاهش انتقال ویروس کرونا کارساز و موثر باشد ضمن اینکه برای اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها ضروری است همچنین از دستگاه قضایی درخواست می شود برای اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری لازم را داشته باشد.

خدادادی  افزود: بر اساس این طرح ،برنامه های مقابله با ویروس کرونا از حالت غیرفعال به مقابله فعالانه ،بیماریابی و ورود به محله ها تبدیل شده است و اگراین طرح در خوزستان به خوبی اجرا شود می تواند در مهار کرونا کارساز و موثر واقع شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت اظهار داشت:  جمعیت هلال احمر خوزستان تمام توان خود را برای همکاری در این طرح به کار خواهد گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان همکاری در آموزش عمومی کسبه و اصناف ،مشارکت در ضدعفونی اماکن و معابر عمومی و تعامل با سایر تیم های مراقبتی و حمایتی را از دیگر تعهدات این مجموعه مردم نهاد در راستای اجرای این طرح اعلام کرد.

وی با بیان اینکه خوزستان به عنوان دومین استان حاشیه نشین کشور شناخته شده است افزود: جمعیت هلال احمر با تمام توان تلاش می کند در حاشیه شهر که از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردار  است پایگاه سلامت مستقر کند.

خدادادی در ادامه با اشاره به برخی از فعالیت های این نهاد در مقابله با کرونا گفت: علاوه بر اجرای ۲ طرح ملی غربالگری و آمران سلامت توسط هلال احمر در استان این جمعیت اقدام به ارائه خدمات دارویی، درمانی و تشخیصی از طریق داروخانه هلال احمر، راه اندازی مجدد بیمارستان طالقانی سابق و آزمایشگاه تشخیص کرونا با کمک دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین ارائه آموزش‌های پیشگیرانه همگانی، راه اندازی کارگاه های تولید اقلام حفاظت فردی و توزیع بسته های بهداشتی در بین بیماران سخت علاج کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان همچنین با اشاره به اجرای طرح های حمایتی و محرومیت زدایی در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار استان افزود: از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر خوزستان برای کاهش آثار اجتماعی شیوع ویروس کرونا، گسترش مراکز آزمایشگاهی بوده است و این جمعیت آمادگی دارد تا ۲مرکز دیگر تشخیص کرونا در سطح استان خوزستان راه اندازی کند.

خوزستان از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون برای دومین بار در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

همزمان با اعمال محدودیت های ۲ هفته ای در سراسر کشور برای شهرستان های اهوازو کارون در خوزستان که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند نیز از امروز یکم آذر ماه محدودیت های کاری و تردد اجرایی شده است.

جمعیت هلال احمر به عنوان معین وزارت بهداشت در مقابله با بیماری کووید ۱۹ تاکنون طرح ها و برنامه های متنوعی را اجرا کرده است.

طرح مقابله با کرونا با نام سردار سلیمانی در خوزستان با دستور استاندار خوزستان و با همکاری تمامی نهادها و بسیج آغاز شده است. بر اساس این طرح مسئولیت کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی به هلال احمر محول شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار