تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۱۰۰۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقبال و همراهی مردم اندیمشک از محدودیتهای جدید کرونایی
 همزمان با آغاز محدودیت های کرونایی در شهرستان اندیمشک، شهروندان اندیمشکی با استقبال از محدودیت های کرونایی ، تردد خود را در سطح شهر به حداقل رسانده اند.

در شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان که در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارد محدودیتهای کرونایی از امروز همزمان با مناطق مختلف کشور ، آغاز و تیم های ویژه بازرسی روند اجرای دستورالعمل ها و محدودیت ها را رصد می کنند.

یک زوج جوان اندیمشکی با اقدامی قابل تحسین کارت دعوت عروسی خود را با مضمون یادآوری خطر برگزاری جشن عروسی و  دعوت عموم به خانه ماندن ، چاپ و در فضای مجازی منتشر کردند.

جواد زلقی و رضوان علیزاده در کارت دعوت خود سلامت شهروندان را از جشن عروسی خود مهم تر دانسته و همگان را به ماندن در منزل برای حفظ سلامت عموم دعوت کرده اند.

مرجان حیدرنژاد شهروند اندیمشکی با اشاره به لزوم همراهی مردم در اجرای مناسب این طرح گفت:سهل انگاری عده ای از مردم ، سلامت سایرین را نیز به خطر انداخته است.

وی گفت:برگزاری مراسم های تجمع در شهرستان ها زیاد است و برای عموم یک تهدید جدی محسوب می شود.

سارا کاظمی هم گفت: نگران شرایط جسمانی پدران و مادران مسن خود هستیم و  محدودیت ها تا حدودی این دغدغه ما را هم کم می کند.

وی با اشاره به تعطیلی مشاغل گروه های سه و چهار افزود:تعطیلی مدارس و دانشگاهها و سالن های ورزشی از مطالبه ما بود که در این محدودیت ها لحاظ شد.

علی میرزاده هم گفت:فرزند دانش آموزم به علت حضور بین هم کلاسی های خود به کرونا مبتلا و در نتیجه حدود هفت نفر از اعضا خانواده را به این ویروس دچار کرد.

وی افزود:به سختی دوره کرونا را پشت سر گذاشتیم و اعمال محدودیت ها در چنین شرایطی که سلامت همگان به شدت به خطر افتاده ، ضرورت داشت.

نورالدین مرادی یکی از کارکنان ادارات هم گفت:تعدادی از همکاران ما به علت حضور برخی بیماران فاقد علائم به کرونا مبتلا شدند لذا از همه شهروندان انتظار می رود در صورت ابتلا به بیماری ، خود را قرنطینه کنند.

رضا پوربهزادی که یکی از اقوام نزدیک خود را به علت کرونا از دست داده گفت:مردم باید به عمق تبعات بیماری کرونا آگاه باشند زیرا کرونا یک ویروس پیش بینی نشده است که مرز سنی نمی شناسد.

وی افزود:اعمال دور جدید محدودیت ها در کشور نشان دهنده لزوم همراهی بیشتر مردم برای قطع زنجیره انتقال این ویروس است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گفت:همه تلاش کادر بهداشت و درمان شهرستان در راستای مقابله با بیماری و کمک به مبتلایان به کار گرفته شده است.

عبدالرحمان روحانی افزود:اساس موفقیت مقابله با کرونا مردم هستند و استفاده از ماسک ، حفظ فاصله اجتماعی و شست و شوی دستها اکیدا به همگان توصیه می شود.

وی اظهار داشت:محدودیت های کرونایی در شرایطی نتیجه بخش است که شهروندان به خوبی همراهی کرده و در رعایت دستورالعمل ها حداکثر همراهی را داشته باشند.

وی گفت:اصناف شهرستان نیز در شرایط کنونی باید حداکثر همکاری و مشارکت د راجرای طرح محدودیت را بعمل آورند.

روحانی تاکید کرد: تیم های بازرسی متشکل از ادارات مختلف از سوی ستاد کرونا شهرستان موظف به بازرسی مستمر از سطح شهرستان برای رعایت دستورالعمل ها و اجرای محدودیت ها شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد:با رعایت شهروندان شاهد کاهش آمار ابتلا در سطح شهرستان اندیمشک باشیم.

فریدون کاظمی رئیس مرکز بهداشت اندیمشک هم گفت: رعایت محدودیت های تعیین شده از سوی همه ، گامی بزرگ و حساس برای برون رفت از بحران کرونا است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا شهرستان اندیمشک  هم با اشاره به لزوم تلاش رسانه ها برای آگاهی بخشی بیشتر به مردم گفت:اطلاع رسانی گسترده برای همراهی بیشتر شهروندان انجام شده است و مردم باید خودمراقبتی را در اولویت قرار دهند.

علی بازگیر افزود:همراهی مردم در ساعات اولیه اجرای طرح مناسب بوده و امید می رود این همراهی عمومی به حداکثر برسد.

به گفته وی ستاد کرونا شهرستان با تدابیر فرماندار و مسئولین با قاطعیت وارد عمل شده اند و مشارکت بیشتر مردم نیز ضرورت دارد.

بازگیر افزود:تجمع های پرخطر در شهرستان از عوامل انتشار بیشتر ویروس است و مردم باید از هرگونه حضور در تجمع های پرخطر و دورهمی ها اکیدا خودداری کنند.

نشست فوق العاده ستاد کرونا شهرستان اندیمشک با حضور مسئولین و اعضای شورای تامین جمعه شب در راستای اجرای شایسته محدودیت ها برگزار شد.

شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان واقع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار