تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۰۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص یکهزارو ۶۰۰ میلیارد ریال به شبکه فاضلاب خرمشهر
 نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و احداث شبکه فاضلاب خرمشهر اختصاص داد.

 سیدلفته احمدنژاد شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این اعتبار از محل اعتبارت ماده ۵۶ اختصاص داده شده و در صورتی که دولت نتواند این اعتبار را پرداخت کند از بودجه سال آینده استقراض خواهد کرد و بخشی از اعتبارطرح نیز برعهده استانداری خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند است.

وی افزود: علاوه بر این ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و بازسازی شبکه آب خرمشهر و مینوشهر نیز اختصاص داده شده است.

احمدنژاد پیگیری مشکلات آب و فاضلاب، عمران شهری و اشتغال جوانان را اولویت کاری خرمشهر بیان کرد و گفت: در این شرایط سخت کرونایی کشور، برای رفع مشکلات خرمشهر پیگیری‌های لازم انجام شده است.

نماینده مردم خرمشهر در بخش دیگری سهم آلایندگی استان خوزستان را ۹۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۷۰ تا ۸۰ میلیارد ریال سهم آلایندگی خرمشهر است که ۳۵ درصد این میزان سهم آلایندگی به حساب حفاظت محیط زیست و مابقی به حساب شهرداری واریز می‌شود اما در حال تلاش هستیم که تمام سهم آلایندگی به حساب شهرداری برگردد.

احمدنژاد ادامه داد: در این راستا ۴۸۰ میلیارد ریال برای ساحل‌سازی خرمشهر نیز اختصاص داده شد.

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز بیمارستان قلب خرمشهر

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز بیمارستان فوق تخصص قلب خرمشهر خبر داد و گفت: این میزان اعتبار قرار است در سه مرحله به حساب دانشکده علوم پزشکی آبادان واریز شود که هم اکنون ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مرحله اول جذب شده است.

احمدنژاد افزود: در بازدیدهای به عمل آمده این بیمارستان پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی دارد و امیدواریم با جذب اعتبار مورد نیاز این بیمارستان به زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه به پیگیری مسایل و مشکلات کشاورزی در مجلس شورای اسلامی و بازدید رییس کمیسیون کشاورزی خرمشهر از جزیره مینو اشاره کرد و گفت: با پیگیری طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری خرمشهر از وزیر جهاد کشاورزی قول مساعد برای اجرای مرحله دوم و اختصاص ۱۰هزار هکتار زمین‌های کشاورزی از این طرح در خرمشهر اجرا شود.

وی روند اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در زمین‌های کشاورزی شلمچه را غیرقابل قبول دانست و گفت: اجرای این طرح هنوز نواقصی دارد که باید برطرف شود.

نماینده مردم خرمشهر گفت: برای بازگشایی مجدد مرزمسافری شلمچه با وزیر امور خارجه و مقامات طرف عراقی نشستی برگزار شد که و در این راستا با مقام عراقی رایزنی‌های لازم برای رفع مسایل و مشکلات مرز شلمچه انجام شده ولی هنوز عملی نشده است.

ازسرگیری فعالیت شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر در آینده نزدیک

نماینده مردم خرمشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده به زودی پروژه رسالت و فروزان شرکت مهندسی ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر پس از وقفه طولانی و بیکار شدن تعداد زیادی از جوانان خرمشهر مجددا با ۲ برابر ظرفیت اشتغال از سرگرفته خواهد شود.

احمدنژاد افزود: در این خصوص تاسیسات دریایی قرار بود جلسه نهایی در هفته گذشته در خرمشهر برگزار شود ولی به دلیل بیماری کرونا این جلسه به زمانی دیگر موکول شد.

مجوز ورود کالای ملوانی در خرمشهر گرفته شد

نماینده مردم خرمشهر از اخذ مجوز رسمی ورود کالای ملوانی و تجاری در خرمشهر خبر داد و گفت: با توجه به اخذ مجوز رسمی ورود کالا ملوانی از ستاد مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک ورود کالاهای ملوانی و تجاری در خرمشهر محقق و زمینه اشتغال رونق اقتصادی در این شهر را موجب خواهد شد.

احمدنژاد استقرار گمرک ایران در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند را از راه‌های رونق اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر بیان کرد و گفت: با توجه به رایزنی‌های انجام شده ورود کالای ملوانی در خرمشهر آزاد است اما گمرک جمهوری اسلامی برای استقرار در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند تعلل می‌کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار