تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۰۹۹۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عشایر خوزستان زمان بارندگی در مکان‌های مرتفع اسکان کنند
 مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به آغاز بارندگی از روز جمعه در استان توصیه کرد: عشایر کوچ رو برای درامان ماندن از خطرات ناشی از سیلاب احتمالی ناشی از بارندگی‌های پیش‌بینی شده بهتر است در مکان‌های مرتفع اسکان کنند.

محمد سبزه زاری بیان کرد: با توجه به اینکه فصل کوچ و اسکان عشایر در خوزستان است معمولا به علت شرایط زندگیشان به شکل سنتی اطراف رودخانه‌های فصلی اسکان می‌کنند.

وی افزود: با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری به خصوص در ارتفاعات تا فردا یکشنبه و احتمال وقوع سیلاب‌های شدید، این خطر وجود دارد که مناطق اسکان آنها را فرا بگیرد و دام‌ها و چادرهای آنها را از بین ببرد بنابراین بهتر است به صورت موقت در مکان‌های مرتفع اسکان کنند.  

سبزه زاری ادامه داد: چند روز گذشته به فرمانداران ابلاغ کردیم که هرچه سریع‌تر برای جمع آوری محصولات به کشاورزان هشدار دهند چون بارش تگرگ نیز بیشتر درمناطق شمالی وشرقی استان پیش‌بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در حسینیه ۱۴.۱، دزفول ۷.۹، شوش ۵.۶، لالی ۳.۴، گتوند ۱.۷، ایذه ۱.۵، مسجدسلیمان و شوشتر ۰.۷، دهدز ۰.۳، اهواز و بستان ۰.۲ و شادگان ۰.۱ میلیمتر ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان ۲۷ آبان ماه نسبت به ورود سامانه بارشی  از اواسط روز جمعه ۳۰ آبان تا اواخر روز یکشنبه ۲آذر با رگبارباران همراه با رعد وبرق، احتمال ریزش تگرگ ، برف در ارتفاعات و وزش باد متوسط تا شدید و تند باد لحظه ای در بیشتر مناطق استان و طغیان رودخانه های فصلی و شدت  گرفتن بارش‌ها و ایجاد سیلاب در مناطق کوهستانی هشدار داده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار