تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۰۹۹۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۳ هزار هکتار از اراضی بخش فتح المبین شوش آماده کشت شد
 استاندارخوزستان با اشاره به اقدامات جهاد نصر در اجرای طرح مقام معظم رهبری در بخش فتح المبین گفت: این شرکت ۴۳ هزار هکتار از زمین های این بخش را آماده کشت کرده است.

غلامرضاشریعتی در جریان بازدید و نشست بررسی مشکلات بخش فتح المبین شهرستان شوش افزود: وضعیت کشاورزی بخش فتح المبین شوش با رفع مشکلات و موانع بهبود می یابد.
 وی با تاکید بر لزوم رفع نقص ۶ هزار هکتار از زمین های بخش فتح المبین ادامه داد: با اجرای کامل این طرح شاهد شکوفایی بخش کشاورزی در فتح المبین شوش خواهیم بود.
استاندار خوزستان همچنین به لایروبی کانال ها و زهکش های کشاورزی بخش فتح المین از سوی اب ناحیه شمال اشاره کرد.
وی دیگر مشکلات این بخش مرزی خوزستان را آبرسانی به روستاهای دارای مشکل آب و اجرای فاضلاب گازرسانی به روستاهای فاقد شبکه گاز عنوان کرد.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش فتح المبین در بسیاری از زیرساخت‌ها مشکل دارد.
 محمد کعب عمیر با اشاره به سفر رییس مجلس به شهرستان شوش و استان خوزستان بیان کرد: این سفر دستاوردی برای شهرستان شوش نداشت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آب آشامیدنی سالم، آب کشاورزی و جاده را از جمله مهمتربن مشکلات اهالی بخش مرزی فتح المبین برشمرد و گفت: توسعه زیر ساخت ها و رفع مشکلات از جمله مطاللات اهالی این بخش است.
 وی از کمبود برق به عنوان یک چالش سرمایه گذاری در شهرستان شوش نام برد و گفت: هر شرکتی که برای سرمایه گذاری به شوش دعوت می‌شود با چالش برق مواجه می شود.
 کعب عمیر از کمبود سهمیه سوخت کشاورزی شوش نسبت به دیگر مناطق انتقاد کرد و گفت: درحالیکه سهمیه سوخت کشاورزان در دیگر مناطق یکهزار و ۵۰۰ لیتر است این رقم برای کشاورزان شوش ۹۰۰ لیتر می باشد که جوابگوی نیاز کشاورزان این شهرستان نیست.
 وی افزود: شهرستان شوش حداقل ۱۰۰ مگاوات کمبود انرژی برق دارد ضمن اینکه احداث ایستگاه برق فتح المبین شوش با وجود موافقت وزیر متوقف شد.
فرماندار شوش نیز بر لزوم رفع مشکلات بخش فتح المبین ازجمله مقاوم‌سازی پل زعن، ایمن سازی محور چنانه تا سه‌راهی بیت‌عنکوش، شکستگی‌های کانال آبیاری پای پل به دلیل نوع بافت شنی زمین و کانال‌ها و زهکش‌های اراضی کشاورزی در غرب کرخه تاکید کرد.

عدنان غزی با بیان اینکه تاسیسات برق فتح المبین نیاز به توسعه دارند، افزود: با توجه به اراضی مستعد و ظرفیت بی‌نظیر شهرستان در حوزه کشاورزی، لازم است اداره‌ای برای رفع مشکلات برق و تعمیرات راه‌اندازی شود.

وی همچنین خواستار رفع مشکل آنتن دهی، ادامه عملیات اجرایی پروژه گازرسانی غرب کرخه و رفع نقاط بحرانی آب آشامیدنی شد.
استاندار خوزستان در پایان ازعبدالحسین دبات قدیمترین آزاده دوران دفاع مقدس که ۱۸ سال در بند اسارت رژیم بعث بود وحجت سرخه، مدیر موسسه مرزنشینان و صندوق بیمه روستایی شهرستان شوش که در بیمه عشایر و روستاییان فعالیت می‌کند با اهدای لوح قدردانی کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار