تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۰۹۹۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود خودروهای غیر بومی به باغملک ممنوع است
 فرماندار باغملک گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا از ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان جلوگیری می شود.

 محمد نجاتی پور جمعه در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان باغملک از همراهی مردم  و تلاش های دست اندر کاران و عوامل اجرایی شهرستان در مقابله با کرونا تقدیر کرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای دستورالعمل های ابلاغی استانداری خوزستان اظهار داشت: جلوگیری از گسترش ویروس کرونا یک تکلیف همگانی است و بر همین اساس از فردا همه مبادی  شهرستان تحت کنترل قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: خروج خودروهای بومی از باغملک هم ممنوع است و رانندگان متخلف با جرایم سنگین پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه می شوند.

فرماندار باغملک تصریح کرد:  فعالیت همه مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی  به مدت ۲ هفته تعطیل است  و فعالیت ادارات با نیمی از کارمندان و رعایت پروتکل های بهداشتی استمرار دارد.

رییس ستاد مدیریت بحران باغملک برگزاری مراسم عزا و عروسی را ممنوع اعلام  و تاکید کرد: ترخیص اموات جهت دفن ساعت ۶ تا ۷ صبح  و مراسم خاکسپاری در ساعات ۶ تا ۸ فقط با حضور بستگان درجه یک انجام می گیرد.

و ی گفت: مداحان  و نوازندگان مراسم تشییع تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند؛ همچنین ملزومات، وسایل، تجهیزات و خودرو آنها  هم توقیف می شود.

نجاتی پور به ابطال مجوز حمل سلاح های گرمی که در مراسم ضبط می شود اشاره کرد و افزود: با چاپخانه هایی که پوستر یا بنر مراسم تشییع را چاپ کنند برخورد قانونی می شود و گروه ها و کانال های فضای مجازی که این گونه آگهی ها را نشر دهند مورد پیگرد قضایی قرار می گیرند.

فرماندار باغملک به تعطیلی مشاغل سطح سه و چهار  اشاره کرد و گفت: مساجد و زیارتگاه ها، فروشگاه های لوازم خانگی و پوشاک، آژانس های املاک، قهوه خانه ها و مراکز عرضه دخانیات، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی بانوان، باشگاه های ورزشی، قنادی ها با فروش شیرینی تر، کادو فروشی ها، پرده سراها، آتلیه های عکاسی و مهد کودک ها و ...طی دوهفته آینده تعطیل هستند.

نجاتی پور در پایان ضمن تاکید بر استمرار بازدید های گروه های نظارتی در اجرای دستورالعمل های ابلاغی، از بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها خواست تا اخبار و اطلاعیه های مربوط به کرونا را به آگاهی مردم برسانند و نظارت و کنترل لازم را در خصوص رعایت ضوابط بهداشتی روستا داشته باشند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، بیش از  یکهزار و ۴۷۰ نفر در شهرستان باغملک به کووید۱۹ مبتلا شدند که از این تعداد ۶۶ نفر جان باختند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار