تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۰۹۹۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاکید فرمانده سپاه خوزستان بر کنترل کرونا در بازارچه‌های اهواز
  فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: بازارچه‌هایی در اهواز وجود دارد که هیچ جای کشور وجود ندارد؛ این بازارچه‌های بی حساب و کتاب، محل تکثیر ویروس هستند که باید ساماندهی شوند.

سردار حسن شاهوارپور در جلسه هماهنگی اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در خوزستان که امروز (۳۰ آبان‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هنوز راه حل قطعی برای کنترل بیماری در دنیا کشف نشده است و همچنان کادر بهداشت و درمان شبانه‌روز در حال مجاهدت هستند که جای تشکر دارد و باید به آن‌ها کمک کنیم.

 وی افزود: در زمان وقوع هر حادثه‌ای، باید مسئولان امر طرحی برای مقابله و ایجاد امید بین مردم داشته باشند در غیر این صورت شکست خورده‌ایم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: طرح شهید سلیمانی یکی از راهکارهایی است که در پیشگیری از گسترش بیماری اثرگذار است و می‌تواند موج بستری‌ها در بیمارستان‌ها را کاهش دهد تا تلفات انسانی به حداقل برسد. این طرح در محله‌هایی با سقف ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود؛ بدین ترتیب این طرح در خوزستان در حدود ۵۰ محله قابل اجرا است.

وی تصریح کرد: محدوده هر محله، یک حوزه مقاومت بسیج با چند پایگاه دارد یعنی هر مسجد یا حسینیه یک پایگاه خواهران یا برادران دارد. فرمانده کار، مسئول حوزه مقاومت و مسئول بهداشت محله نیز محور اجرای کار است.

شاهوارپور بیان کرد: شش کمیته ذیل طرح شهید سلیمانی ایجاد شده که شامل کمیته عملیاتی، کمیته حمایت، کمیته قرنطینه، کمیته رهگیری، کمیته مراقبت و کمیته آموزش همگانی هستند.

وی با بیان اینکه عملکرد هر کمیته باید گزارش داده شود، تصریح کرد: دیگر تعارفات گذشته وجود ندارد و از امروز به بعد ما به عنوان ضابط، عملکرد هر کسی که کار خود را انجام نداده است را پرونده می‌کنیم و تحویل می‌دهیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: رسانه‌ها و صدا و سیما در بحث آموزش بیشتر ورود کنند. باید از ظرفیت فضای مجازی نیز در بحث سلامت استفاده شود.

وی بیان کرد: محلات نیز باید مسئول اسکان مبتلایان داشته باشند تا کار نظافت و ضدعفونی به خوبی انجام شود. مواد غذایی بیمارانی که در خانه قرنطینه می‌شوند نیز باید تهیه شود تا برای خرید از منزل خارج نشوند که در این زمینه می‌توان از اقلام غذایی طرح کمک‌های مومنانه یا مواکب استفاده کرد.

شاهوارپور با تاکید بر لزوم مراقبت از تیم‌های اجراکننده طرح افزود: نباید اعضای تیم، دو روزه مبتلا شوند و تیم از رده خارج شود.

وی گفت: بازارچه‌هایی در اهواز وجود دارد که هیچ جای کشور وجود ندارد؛ این بازارچه‌های بی حساب و کتاب، محل تکثیر ویروس هستند که باید ساماندهی شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار