تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۰۹۹۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه رئیس‌کل دادگستری استان بر حفظ احترام مردم/بازداشت ۳ داماد در خوزستان
  رئیس‌کل دادگستری خوزستان گفت: در خصوص اجرای طرح محدودیتهای جدید کرونایی از دوستان، حمایت قضائی می‌کنیم اما باید احترام به مردم نیز رعایت شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه هماهنگی اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در خوزستان که امروز (۳۰ آبان‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای قرنطینه خانگی پیشگیری از آلودگی و انتقال بیماری به دیگران است.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص قرنطینه افراد آلوده به کرونا، افزود: در قانون آمده است که بهداری یعنی وزارت بهداشت موظف به شناسایی بیماران واگیردار و قرنطینه است.

رئیس‌کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: در صورتی که همکاران، مقررات را به افراد بگویند و افراد حاضر به قرنطینه نشوند، مرتکب جرم شده‌اند اما اگر ماموران نیز در این زمینه کوتاهی کنند، آن‌ها نیز مرتکب جرم شده‌اند. در صورتی که تذکرات به افراد داده شود اما گوش نکنند، با سرمنشاء آن‌ها برخورد می‌شود. در این ایام، همکاران قضائی برخورد جدی و سلبی با این افراد داشتند و در یک شب سه داماد را بازداشت کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در محلات به منظور کنترل بیماری گفت: این طرح باید با دعوت به اخلاق اسلامی و سعه صدر اجرا شود اما اگر در نهایت کار به خشونت رسید، ما پشت اجراکنندگان طرح هستیم.

مرادی افزود: کارکنان دولت نیز موظف هستند دستورالعمل‌های این طرح را رعایت کنند، در غیر این صورت موضوع در شورای تخلفات اداری مطرح می‌شود و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری خوزستان با اشاره به دایر بودن کشیک‌های دادگستری در اهواز و کارون، بیان کرد: در صورتی که مشکلی رخ دهد، نیروی انتظامی و بسیج می‌توانند به کشیک‌ها مراجعه کنند. ما در این زمینه کوتاه نمی‌آییم زیرا اگر در این دو هفته بیماری را کنترل نکنیم، روند فراگیری بیماری بیشتر خواهد شد. 

وی افزود: در خصوص اجرای این طرح از دوستان، حمایت قضائی می‌کنیم اما باید احترام به مردم نیز رعایت شود.

مرادی گفت: در حاشیه‌های شهر و همچنین در خصوص کنترل فعالیت برخی کسبه مشکل خواهیم داشت که باید نیروهای بسیج با قدرت وارد شوند. از طریق مراجع داخلی خود این کسبه، می‌توان با آن‌ها برخورد کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار