تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۰۹۹۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رکود ناشی از کرونا باعث تعطیلی ۷۰ آژانس مسافرتی در خوزستان شد
 رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان گفت: به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تقاضا برای مسافرت‌های هوایی و همچنین فعالیت‌های گردشگری، تعداد ۷۰ آژانس مسافرتی در استان خوزستان تعطیل شدند.

وحید خادمی  با اشاره به اینکه تعداد ۱۶۰ آژانس مسافرتی تا سال گذشته در خوزستان در حال فعالیت بودند اظهارداشت: از بین این تعداد تاکنون ۷۰ آژانس به دلیل رکود ناشی از شیوع کرونا و همچنین تشدید فشارها برای پرداخت هزینه‌های تحمیلی از جمله مالیات، عوارض شهرداری، تامین اجتماعی تعطیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه به صورت متوسط هر آژانس مسافرتی در استان خوزستان تعداد ۱۰ نفر را مشغول بکار کرده است گفت: در حالیکه مجموع افراد شاغل در آژانس های مسافرتی خوزستان به یک‌هزار و ۶۰۰ نفر رسیده بود اما به‌دلیل هزینه‌های بالا و همچنین تعطیلی برخی واحدها، مجموع افراد شاغل در دفاتر مسافرتی این استان به ۶۰۰ نفر کاهش یافته است.

 رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان افزود: استان خوزستان به واسطه مسائل جغرافیایی و منطقه‌ای از ۱۲ ماه سال، تنها در چهار ماه امکان فعالیت دارند و خدمات قابل ارائه آنها فروش تورهای مسافرتی و بلیت هواپیما است.

وی با بیان اینکه به‌دلیل بحران سیلاب فروردین سال ۹۸ دفاتر مسافرتی و هواپیمایی در خوزستان پیش از این رکود در فعالیت‌های خود را  تجربه کرده بودند گفت: با شیوع کرونا، این شرایط باعث دشواری‌های بیشتری برای ادامه فعالیت این دفاتر گردید.

به گفته خادمی ممکن است بخاطر مشکلاتی که ایجاد شده است، مجددا تعداد قابل توجهی از دفاتر مجبور به تعطیلی شوند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان با اشاره به اینکه حمایت‌های دولت از بخش گردشگری باید از دربرگیری بیشتری برخوردار باشد، گفت: به‌دلیل محدودیت‌های درآمدی، اختصاص تسهیلات بانکی ویژه فعالان این حوزه قطعا به تنهایی نمی‌تواند نتیجه بخش باشد.

وی یادآورشد: انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان از مجموعه مدیریت اقتصادی استان درخواست رسیدگی به مشکلات موجود در زمینه بیمه تامین اجتماعی، مالیات و عوارض شهرداری را دارد.

به گزارش ایرنا، پیش از این انجمن صنفی خدمات مسافرتی خوزستان اعلام کرده بود که خرید تورهای مسافرتی پیش از شیوع کرونا از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری اهواز و همچنین شرکت‌های صنعتی بزرگ استان ویژه کارکنان خود در خارج از خوزستان  یکی از عوامل رکود در فعالیت های این دفاتر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار