تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۰۹۹۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاسیسات گردشگری خوزستان تا ۹ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند
  معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: اقامتگاه ها و تاسیسات گردشگری خوزستان برابر با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در قالب بسته حمایتی جدید دولت تا سقف ۹ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

غلام شجاعی با بیان اینکه پیش از شیوع کرونا، حوزه گردشگری در خوزستان شرایط شکننده‌ای داشت، بیان کرد: با بروز خسارات ناشی از انتشار این ویروس، فعالیت حوزه گردشگری خوزستان با مشکلات بسیار بیشتری روبه‌رو شد.

وی به دستورالعمل‌های گذشته دولت برای حمایت از کسب و کارها که حوزه گردشگری را  نیز دربر می‌گرفت، اشاره کرد و گفت: این بسته‌های حمایتی بیشتر اشتغال محور بوده‌ و همین موضوع باعث استقبال پایین متولیان تاسیسات و اقامتگاه‌های گردشگری شده بود.

وی ادامه داد: اما مصوبات سی و نهمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در حوزه گردشگری بسته‌های حمایتی بنگاه محور را تشکیل می‌دهد که به طور قطع با استقبال متولیان تاسیسات و اقامتگاه‌ها همراه خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان امهال تسهیلات بانکی از قبل دریافت شده را یکی از موارد حمایتی دیگر دولت از حوزه گردشگری بیان‌کرد و گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها در اجرای بسته‌های جدید حمایتی دولت با فعالان این حوزه همکاری مناسبی داشته باشند.

شجاعی ادامه داد: یکی از برجستگی‌های بسته حمایتی جدید دولت در بخش تسهیلات، وام بانکی ۱۲ درصد با دوره تنفس ۶ ماه ویژه حوزه گردشگری است.

به گفته وی در این رابطه ۱۹ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات تعیین شده‌اند.

طبق قانونی کاربردی تاسیسات گردشگری باید صنعتی تعیین شوند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان همچنین به مشکلات تاسیسات و اقامتگاه‌های گردشگری استان با رویه‌های اداری دستگاه‌های اجرایی اشاره‌کرد و گفت: تغییر کاربری برخی از اقامتگاه‌ها از مسکونی به صنعتی موضوعی است که بارها از سوی شهرداری اهواز مورد پیگیری قرار گرفت اما تاکنون منجر به نتیجه نشده است.

شجاعی افزود: محاسبه تعرفه‌های مختلف مصارف تاسیسات گردشگری در قالب کاربری صنعتی در کاهش هزینه‌های فعالان این حوزه، نوعی حمایت محسوب می‌شود که برابر قانون، دستگاه‌های اجرایی مختلف مکلف به رعایت آن هستند.

اقامتگاه‌های بوم گردی خوزستان در حال بهسازی با استفاده از تسهیلات

وی همچنین دلیل افزایش استقبال متقاضیان برای استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر برای راه‌اندازی تاسیسات گردشگری به ویژه در بخش بوم‌گردی را به‌منظور بهبود سازه‌های ساختمانی اقامتگاه‌های گردشگری بیان‌کرد و گفت: متقاضیانی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزس تان به بانک‌های عامل برای بهره‌مندی از این تسهیلات معرفی می‌شوند، دارای طرح‌های تبدیلی(سازه‌ای) هستند و هیچ‌کدام مربوط به احداث سازه‌های جدید نیستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اظهارامیدواری که حوزه گردشگری پس از بحران کرونا دچار شکوفایی خواهد شد، افزود: بیشترین مناطق گردشگری و بوم‌گردی استان خوزستان در محدوده روستاها قرار دارند که به منظور ادامه فعالیت باید مورد حمایت قرار گیرند.

۳۰۰ مجموعه اقامتی و گردشگری در خوزستان متاثر از فراگیری ویروس کرونا خسارت جدی دیده و تعطیل شدند.

بر اساس برآورد صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، برخی از واحدهای اقامتی گردشگری خوزستان با پنج تا هفت درصد ظرفیت نیرو مشغول به فعالیت هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار