تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۰۹۹۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین دروگر چرخ زنجیری کشور در شوشتر رونمایی شد
  نخستین دروگر چرخ زنجیری نیشکر روز پنجشنبه و با حضور جمعی از مسوولان محلی در شوشتر رونمایی شد.

 زعیم حوزه های علمیه خوزستان در آیین رونمایی از این دروگر ملی گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور تنها راه برون رفت از مشکلات توجه به اقتصاد مقاومتی است .

آیت ا... سید محمدعلی موسوی جزایری افزود: ساخت دروگر بومی آن هم در شرایط تحریم ، اقدام خوبی است که متخصصان این شرکت در کنار کار تولید نیشکر انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: این ابتکار لبیکی به شعار سال و فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که در شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) به شکل عملی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان نیز در این آیین گفت: برداشت سبز نیشکر در شرکت‌های هفتگانه توسعه نییشکر سالیانه در حال توسعه است و امسال با توجه به به روز کردن مکانیزاسیون برداشت محصول، نسبت به پارسال پنج درصد افزایش داشته است.

عبد علی ناصری افزود: کارشناسان و متخصصان شرکت های تابعه توسعه نیشکر در کنار افزایش دوبرابری تولید محصول در راستای به روز رسانی ماشین آلات نیز اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: هر چند تحریم ها باعث شد تا نتوانیم از خارج از کشور ماشین آلات پیشرفته وارد کنیم اما توانستیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و با تکیه بر دانش بومی ساخت دروگر چرخ لاستیکی و زنجیری را در داخل این شرکت انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) نیز در این آیین گفت:این دروگر تنها با هزینه خرید ۱۰ درصد محصول مشابه خارجی در کشت و صنعت امام خمینی (ره) ساخته شده است.

محمدرضا عصاره نژاد افزود: کارکرد این دروگر بیشتر در شرایط مرطوب بودن زمین است و باعث می‌شود برداشت نیشکر در روزهای بارانی نیز متوقف نشود.

وی ادامه داد: پارسال نیز متخصصان و کارشناسان این شرکت نخستین دروگر چرخ لاستیکی کشور را در این شرکت ساختند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر واقع در بخش شعیبیه این شهرستان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار