تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۰۹۹۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۰ درصد سرمایه‌گذاری مناطق آزاد کشور در آبادان و خرمشهر جذب شد
 معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت:۴۰ درصد سرمایه‌گذاری مناطق آزاد کشور در هفت ماهه امسال در منطقه آزاد اروند جذب شده است.

سیدعلی موسوی  اظهار داشت: در هفت ماهه سال جاری ۵۰ میلیون دلار در قالب پروژه‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد که در بین دیگر مناطق آزاد کشور رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داد.

وی افزود: به رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا همچنین تحریم‌ ظالمانه وضعیت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طبق آمار ارائه شده بیش از ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری خارجی در هفت ماهه سال ۹۹ مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند رقم خورده است که نشان از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در این منطقه دارد.

وی افزود: با توجه به میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در کل مناطق آزاد کشور و بر اساس آمار ارائه شده از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران در هفت ماهه امسال ۱۲۳ میلیون دلار سرمایه‌ خارجی در کل مناطق آزاد کشور جذب شد که ۵۰ میلیون دلار آن مربوط به منطقه آزاد اروند است.

موسوی ادامه داد: بیشتر این سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و تجاری بوده است که توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پایان سال جاری نیز این روند رشد حفظ شود.

وی اولویت سازمان منطقه آزاد اروند را جذب سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی‌های مقیم خارج از کشور دانست و گفت: در این راستا صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در این منطقه آزاد تسهیل شده است .

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار