تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۰۹۹۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص سه هزار تبلت برای دانش‌آموزان نقاط محروم خوزستان
استاندار خوزستان گفت: سه هزار تبلت برای دانش‌آموزان نقاط محروم خوزستان در نظر گرفته شده است.
  غلامرضا شریعتی چهارشنبه شب در نشست خبری آنلاین با رسانه‌ها، بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونا در کشور و همزمانی با زمان سنتی پیک سندورم حاد تنفسی که به سیستم درمان فشار زیادی وارد کرده، بناست که سلسله محدودیت‌ جدید و ویژه در کشور اجرایی شود.

وی شرایط خوزستان را از لحاظ کرونا نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر و قابل قبول توصیف کرد و افزود: به ویژه در ۲ هفته گذشته وضع خوزستان روبه بهبود بوده و امیدواریم این روند ادامه یابد.

شریعتی اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت‌هایی برای مراکز استان‌ها اعمال ‌می‌شود که مرکز خوزستان نیز مشمول این محدودیت‌ها خواهد بود

وی ادامه داد: جزییات این محدودیت‌ها پس از جلسه روز جمعه آینده اعلام خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه این محدودیت‌ها فعلا در شهرستان‌های اهواز و کارون اعمال می‌شود، گفت: سایر شهرستان‌های خوزستانا فعلا مشکلی ندارند. با توجه به تعریف جدید، فعلا شهرستان قرمز در خوزستان نداریم و شهرهای ما در وضعیت نارنجی و یا زرد هستند و وضع آنها به نسبت قابل قبول است که امیدواریم این شرایط با همت و مشارکت مردم و دستگاه‌ها و رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بهبود یافته و حفظ شود.

وی افزود: با ورود به موقع ستاد مبارزه با کرونا و افزایش استفاده از وسایل خودمراقبتی همچون ماسک، میزان شیوع بیماری در خوزستان روند قابل قبولی گرفت و شرایط خوزستان نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر است.

وی همچنین اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را برای همه دستگاه‌ها الزامی دانست و گفت: بخش اداری شرکت‌ها و صنایع مشمول تعطیلی خواهد بود اما بخش‌های تولیدی به هیچ وجه تعطیل نمی‌شود.

۲ خودکشی و ۶ اقدام به خودکشی دانش آموزان در رامهرمز

استاندار خوزستان اخبار منتشر شده درباره خودکشی دانش آموزان را غلوآمیز توصیف کرد و گفت: بر اساس گزارش فرمانداری رامهرمز، در یک سال گذشته در این شهرستان ۲ مورد خودکشی منجر به فوت و ۶ مورد اقدام به خودکشی در میان دانش‌آموزان اتفاق افتاده است.

وی افزود: طبق بررسی صورت گرفته این خودکشی‌ها ارتباطی با فقر و مسایل مالی نداشته اما بررسی در این رابطه ادامه دارد و منتظر گزارش نهایی خودکشی‌ها هستیم.

شریعتی اضافه کرد: قبول دارم که پاک کردن صورت مساله به حل شدن این مشکلات کمک نمی‌کند و باید برخورد واقعی و منطقی با قضیه داشته باشیم، به این معنی که اگر فقر ریشه این خودکشی‌ها باشد باید به آن رسیدگی شود و اگر مسایل دیگر علت اصلی باشد، آنها نیز باید مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید به اطلاع رسانی صحیح در این زمینه کمک کنند و اجازه ندهند اخبار جعلی و ساختگی که احساسات مردم را جریحه‌دار می‌کند، منتشر شود، زیرا انتشار اخبار جعلی خطری است که اکنون همه دنیا با آن روبه رو است.

شریعتی همچنین درباره اختصاص تبلت‌های دانش آموزی نیز توضیح داد: اعتبار این تبلت‌ها تامین شده و در اختیار اداره کل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس قرار گرفته است.

وی افزود: این اداره کل ۲ قرارداد برای تامین تبلت‌ها منعقد کرده که در یک مورد تامین یک هزار دستگاه و در مورد دیگر تامین ۲ هزار دستگاه تبلت باید انجام شود که اکنون سفارش یک هزار دستگاه تبلت آماده است اما سفارش دوم هنوز تکمیل نشده است.

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام با کمیته امداد امام خمینی(ره) قرارداد تامین ۳۰ هزار دستگاه تبلت را منعقد و تکلیف کرده است که شرکت مونتاژکننده تا زمان اتمام این سفارش، موارد جدیدی را انجام ندهد، از آنجا که شرکت مونتاژ کننده قرارداد ستاداجرایی با خوزستان مشترک است این تاخیر مشمول کار خوزستان شده اما پس از مذاکره با ستاد اجرایی موافقت کرده‌اند که سفارش خوزستان به صورت ویژه در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۲ هزار دستگاه تبلت نیز از طریق پتروشیمی‌ها برای شهرستان ماهشهر و بندرامام خمینی(ره)خریداری شده که تا هفته آینده توزیع می‌شود.

شریعتی همچنین با اشاره به آغاز طرح آجر به آجر (مشارکت در ساخت مدرسه ) در خوزستان، گفت: خوزستان در این طرح رتبه دوم کشور را دارد و با توجه به اینکه این استان در زمینه خیران مدرسه‌ساز نیز دارای رتبه دوم کشوری است، امیدواریم در طرح آجر به آجر نیز بتواند جایگاه خوب خود را حفظ کند.

مخالفت دوباره خوزستان با انتقال آب

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به مخالفت این استان با اجرای طرح‌های انتقال آب در سرشاخه رودخانه‌های خوزستان، گفت: مخالفت خود را با طرح‌های انتقال آب اعلام کردیم و این مساله همچنان در حال پیگیری است.

وی با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به سدسازی جدید بر روی رودخانه کارون در بالادست، افزود: در رابطه با رودخانه کارون خبری دال بر اینکه در بالادست این رودخانه سدسازی جدیدی بشود، نداریم.

شریعتی با بیان اینکه خوزستان با سدسازی در بالادست رودخانه مارون نیز مخالفت خود را اعلام کرده، اضافه کرد: زمزمه‌هایی برای ساخت سد جدید در بالادست مارون بوده که در مخالفت با آن مکاتبه و جلساتی برگزار کردیم؛ در این باره با عدد و رقم صحبت کردم و برای دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر نیرو و سایر مسوولان توضیحاتی ارایه کردم که فکر می‌کنم با این صحبت‌ها قانع شدند و وزیر نیرو گفته که فعلا هیچ برنامه‌ای برای سدسازی در حوضه مارون ندارند.

وی بیان کرد: در حوضه رودخانه کارون در خوزستان سد کارون۲ و در حوضه دز سدهای جدیدی پیش بینی شده که در صورت اجرای این سدها امکان مدیریت منابع آب بیشتر خواهد شد.

شریعتی در ادامه با اشاره به حذف بودجه احیای رودخانه کارون در پارسال، گفت: وعده‌هایی داده شده که این بودجه در سال ۱۴۰۰ احیا شود که امیدواریم این وعده‌ها محقق شود.

وی افزود: اعتبارات احیای رودخانه کارون در گذشته نیز به سختی اختصاص داده می‌شد، اگر چه در سال ۹۹ شرایط بودجه مناسب نبود و امیدواریم در سال آینده گشایشی صورت گیرد.

پرداخت ۶۵ درصد خسارت کشاورزان سیل‌زده

استاندار خوزستان درباره پرداخت خسارت سیل سال ۹۸ به کشاورزان نیز گفت: حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد خسارت به کشاورزانی که توسط سازمان فضایی تایید شده بودند، پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت خسارت به کشاورزانی که در سیستم نامنویسی کرده و توسط سازمان فضایی تایید شده بودند، در حال انجام است؛ بخشی از کشاورزان نیز در سامانه ثبت نام نکرده بودند که برای آنها امکان ثبت نام مجدد فراهم و پرداخت خسارت آنها نیز بررسی شده، اما بخشی از کشاورزان از سوی سازمان فضایی تایید نشدند که پرداخت خسارت سیل به آنها خارج از اختیار استان است.

شریعتی همچنین گفت: تخصیص آب برای ۶ هزار هکتار از گام دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب، در شمال خوزستان از سوی وزارت نیرو تایید نشده است.

وی افزود: متاسفانه در گام نخست طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری، شمال خوزستان به دلیل نداشتن مطالعات دیده نشده و عمده کار در جنوب، غرب و شرق خوزستان انجام شده بود که با تلاش‌هایی توانستیم چند هزار هکتار را در لالی مصوب کنیم.

شریعتی با انتقاد از مدیران وقت برای توزیع نامناسب این طرح کشاورزی در خوزستان، اضافه کرد: در گام دوم این طرح ۴۶ هزار هکتار برای شمال خوزستان پیش بینی شده است؛ اکنون تخصیص آب قسمت عمده این طرح حل شده اما وزارت نیرو تخصیص آب برای ۶ هزار هکتار از آن را نپذیرفته که مخالفت خود را اعلام کرده و در حال پیگیری هستیم.

به گفته وی، رییس جمهوری و معاون اول وی قول‌هایی برای حل مشکل آب گام دوم این طرح کشاورزی داده‌اند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را پیگیری می‌کنند.

وی همچنین درباره مشکل تامین گندم بذری برای کشاورزان بیان کرد:کشاورزان گندم بذری نگهداری نکرده و همه را فروخته‌اند که با هماهنگی و پیگیری در حال تامین آن هستیم و وزارت جهاد کشاورزی نیز قول داده نیاز کشاورزان را تا زمان کشت تامین کند.

شریعتی در ادامه درباره هشدارهای بارندگی شدید در روزهای آینده و آمادگی خوزستان، توضیح داد: فصل آبی جدید با حجم قابل برنامه ریزی ۴.۶ میلیارد مترمکعب در مخازن سدها آغاز شده به این معنی که بیش از هفت میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی در سدهای خوزستان وجود دارد به همین دلیل نگرانی از بابت بارندگی‌های پیش‌رو نداریم.

وی افزود: در زمینه ساخت سیل‌بند نیز اگر چه هنوز تکمیل نشده اما خوزستان بیش از توان خود سیل‌بند ساخته که پیش بینی می‌شود امسال مشکلی نداشته باشیم.

واریز ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال  اعتبار به حساب آبفا

استاندار خوزستان با اشاره به تصویب ۱۷۵ میلیون یورو برای ساماندهی فاضلاب اهواز طی سه سال گفت: این اعتبار ۶۰ درصد اعتبار موردنیاز برای فاضلاب اهواز است که در صورت تامین، حدود ۷۵ درصد مشکلات فاضلاب اهواز و کارون حل می‌شود.

وی با تشریح جزییات این اعتبارات افزود: در حال حاضر ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای اصلاح فاضلاب اهواز و۴۰ میلیون یورو فاینانس کشور چین برای تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز تامین شده است.

وی گفت: سال آینده ۵۰ میلیون یورو مابقی اعتبار صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد. همچنین قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار نیز متعهد با تامین ۲۵ میلیون یورو برای این طرح است.

به گفته وی تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار به حساب شرکت آبفا واریز شده و بناست قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار، طرح را اجرا کند.

شریعتی اضافه کرد: اگر پیشنهاد دولت، حمایت مجلس و موافقت رهبری با تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی نبود، این اعتبارات محقق نمی‌شد، این در حالیست که کشور امسال با تنگناهای مالی بسیاری مواجه است.

وی با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب در کوچه موسوم به «مش فاطمه» در محله حصیرآباد اهواز، اظهار داشت: مشکل آب و فاضلاب این محله مرتفع شده و در حال حاضر آماده بهسازی است.

شریعتی آبگرفتگی پارسال اهواز در بارندگی‌های پاییزه را یادآور شد و گفت: این آبگرفتگی در هر شهری با شرایط اهواز که بسیار مسطح و دارای باران‌های سیل‌آساست، طبیعی است اگر چه با برخی اقدامات می‌شد این مشکلات تاحدی کاهش یابد.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای جمع آوری آب‌های سطحی اهواز در حدود ۱۰۰هزار میلیارد ریال است که تامین آن از عهده شهرداری خارج است و نیازمند کمک‌های ملی است.

شریعتی اضافه کرد: از پارسال با همکاری دستگاه‌های مرتبط ۵۰ نقطه بحرانی آبگرفتگی شناسایی و طرح ضربتی برای اصلاح آنها آغاز شده، که این طرح هم اکنون در حال اجراست.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات اقلیمی و باران‌های طوفانی که اخیرا شاهد آن هستیم، اجرای طرح دفع آب‌های سطحی ضروری است، به طور مثال در بارندگی اخیر شاهد آبگرفتگی برخی نقاط شهر بودیم، اگر چه میزان آن کمتر از پارسال بوده است.

شریعتی در پاسخ به پرسشی درباره وام بانک جهانی به فاضلاب اهواز، توضیح داد: تا جایی اطلاع دارم، پیش از تحریم‌ها در حدود ۱۰۰ میلیون دلار به این طرح اختصاص یافت که اقداماتی نیز صورت گرفته و نمی‌توان گفت هیچ هزینه‌ای نشده است، انتقادی که به طرح وارد شده درباره اولویت بندی تصفیه خانه و کلکتورها و خطوط انتقال است که گفته می‌شود به صورت کارشناسی شده نیست.

وی درباره طرح آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز نیز گفت: گام‌های اول و دوم طرح توسط شرکت آب و فاضلاب استان و گام سوم این طرح توسط قرارگاه خاتم در حال اجراست.

شریعتی با اشاره به ادامه مشکل بی‌آبی در برخی از روستاهای غیزانیه، افزود: از ۸۴ روستای این بخش، تاکنون به حدود ۷۶ روستا آبرسانی شده و اجرای شبکه داخلی در مابقی روستاها که فاقد این شبکه بودند نیز در حال انجام است.

وی اظهار امیدواری کرد: طرح آبرسانی شمال شرق استان با بازگشت برجام و رفع تحریم‌های اقتصادی، اجرایی شود تا آب شرب و آب کشاورزی برای ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های این منطقه تامین شود.

آغاز طرح جابجایی منبع آب

استاندار خوزستان همچنین گفت: طرح جابجایی مناطق پرخطر محله منبع آب اهواز با ساخت ۸۳۰ تا ۸۴۰ واحد مسکونی در منطقه سپیدار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در محله منبع آب اقدامات کوتاه مدت و میان مدت در حال اجراست، افزود: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار بسیج سازندگی قرارداده شده تا امسال تعمیرات منازل منبع آب و حصیرآباد را انجام دهد که این طرح آغاز شده است.

شریعتی با اشاره به طرح میان مدت برای جابجایی محله منبع آب اضافه کرد: مقرر شده است یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در مدت پنج سال در منطقه سپیدار ساخته شود.

وی ادامه داد: اولویت نخست ساخت ۸۳۰ تا ۸۴۰ واحد برای جابجایی منازل پرخطر منبع آب است و مابقی نیز بر اساس میزان خطرپذیری منتقل می‌شوند.

شریعتی اظهار داشت: سهم ما از این طرح ۲۵۰ واحد مسکونی و مابقی سهم سرمایه‌گذار است اما بر اساس توافقی که با وزارت مسکن داشتیم، قرار است به تعداد موردنیاز در اختیار ما قرار گیرد و مابه ازای آن، زمین در هر کجای کشور که درخواست شود به سرمایه‌گذار واگذار شود.

وی درباره طرح‌های منطقه مهدیس نیز گفت: احداث جاده خرمشهر به ماهشهر، ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی، بازارچه و هایپرمارکت در این منطقه برنامه ریزی شده که پیش بینی می‌شود به توسعه این منطقه کمک کند.

به گفته وی، بهسازی معابر و پایداری برق و آبرسانی به منطقه مهدیس نیز جزو طرح‌هایی بوده که دراین مدت اجرا شده است.

کارخانه قند در حریم اثر جهانی چغازنبیل

استاندار خوزستان در ادامه ساخت کارخانه قند در حریم ممنوعه چغازنبیل را رد کرد و گفت: این کارخانه قرار بود در حریم درجه ۲ چغازنبیل ساخته شود که طبق قانون، برخی اقدامات مجاز است.

وی افزود: کارخانه قند با چغازنبیل ۲۰ کیلومتر فاصله دارد و در حریم درجه یک این اثر تاریخی نیست و در حریم درجه ۲ آن است و طبق مقررات برای آن تصمیم گیری شده است.

شریعتی اضافه کرد: میراث فرهنگی و پایگاه چغازنبیل درباره ساخت کارخانه قند تفسیر به رای داشته، این در حالیست که طبق قوانین در حریم درجه ۲ مجوز سطحی از اقدامات داده می‌شود.

وی با بیان ایناکه همه ما نسبت به حفظ میراث فرهنگی پایبند هستیم تاکید کرد: من قول می‌دهم درباره ساخت کارخانه قند آنچه قانون است انجام شود و بیش از آن اجازه تخطی نمی‌دهیم، به عبارت دیگر رعایت قانون مدنظر ماست، نه تفسیر به رای قانون.

شریعتی ادامه داد: در حال حاضر کشت و صنعت میان‌آب هفت کیلومتر جلوتر از محل جانمایی کارخانه قند و مستحدثات دیگر نیز در این محل وجود دارد.

وی تصریح کرد: بعضی وقت‌ها فضاسازی‌های خارج از قانون صورت می‌گیرد، در حالیکه همه باید به قانون تمکین کنیم، و هر کس قانون را اجرا نکند، ما اولین مدعی هستیم.

شریعتی گفت: اولویت نخست ما برای ساخت کارخانه قند، واگذاری زمین در محل دیگر و اولویت دوم ساخت این کارخانه در حریم درجه ۲ با رعایت قانون بوده است.

کاهش ۶۸ درصدی تنگی‌نفس پاییزه در اهواز

رییس شورای سلامت استان همچنین گفت: میزان مراجعات تنگی نفس‌های پاییزه در اهواز به نسبت پارسال ۶۸ درصد کاهش یافته که این مساله به دلیل هرس کامل درختان کونوکارپوس در این شهر است.

وی افزود: به دلیل هرس نامناسب این درختان در آبادان شاهد افزایش مراجعات تنگی نفس نسبت به پارسال بودیم.

شریعتی با بیان اینکه برای جمع آوری فلرهای نفتی (مشعل‌های نفت) اقدامات اساسی صورت گرفته، اظهار داشت: طرح‌هایی مصوب شده که تا چند سال آینده ۸۷ درصد این فلرها اصلاح و جمع‌آوری می‌شود.

وی طرح مهار کانون‌های گرد و غبار را نیز از جمله اقدامات برای بهبود وضعیت هوا عنوان کرد و گفت: نهالکاری، مرطوب‌سازی کانون‌ها، احیای تالاب‌ها و قرق از جمله اقدامات زیرمجموعه این طرح است، اگر چه بارندگی و شرایط اقلیمی نیز در این چند سال بهبود یافته است.

برنامه حمایت از تیم‌های ورزشی

شریعتی درباره ورزش استان گفت: استانداری به ویژه در زمینه فوتبال، مسئولیت پذیرفته و تیم‌های ورزشی و تیم‌های حاضر در لیگ برتر و لیگ دسته یک را حمایت کرده، به طوری که پارسال بودجه قابل ملاحظه‌ای به تیم فوتبال بانوان اختصاص یافته که بتواند به مسابقات ادامه دهد.

وی افزود: امسال نیز کمک به تیم‌های ورزشی به ویژه تیم‌های فوتبال و تیم‌هایی که می‌توانند برای استان افتخارآفرینی کنند، جزو برنامه‌هاست تا آنها را حفظ کنیم، اگر چه دشواری از نظر مالی است.

فروش «بوژنه» فرار سرمایه نیست

استاندار خوزستان با بیان اینکه فروش کارخانه «بوژنه» را فرار سرمایه نمی‌دانم، افزود: مالک شرکت بوژنه تمایلی به ادامه کار نداشته و قصد فروش زمین را داشته که این به معنی فرار سرمایه نیست.

وی افزود: خرید و فروش کارخانه‌ها حتی در نظام اقتصادی مرسوم است که نمونه آن را حتی در میان شرکت‌های چندملیتی همچون مایکروسافت مشاهده کرده‌ایم کما اینکه شرکت نیشکر اکنون شرکت تولید ام.دی.اف را به دلیل فراهم بودن زمینه تولید و مواد اولیه از اصفهان خریداری و در حال نصب آن است و قرار است کارخانه دیگری از دماوند را نیز بخرد.

شریعتی اضافه کرد: کارهای خرید و فروش، امر معمولی در سرمایه‌گذاری است، مگر اینکه در یک منطقه فروش به صورت مستمر و بدون جایگزینی انجام شود اما ممکن است اقداماتی باعث دلسردی مردم شود، که این اقدامات را باید کاهش دهیم.

وی ادامه داد: با مذاکره و جلب رضایت سرمایه گذاران سعی می‌شود که آن را حفظ کنیم.

موج سواری جناحی

استاندار خوزستان همچنین درباره انتقادات اخیر به عملکرد استانداری در پی اعلام رتبه ۳۱ در ارزیابی وزارت کشور، گفت: برخی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی سعی کردند سوار موج شوند تا به ظن خود به اهدافشان برسند، اما این امر ممکن است باعث ناامیدی مردم شود بنابراین تحریف آگاهانه برخی مسائل برای این افراد مسئولیت نزد خدا ایجاد می‌کند.

وی درباره رتبه ۳۱ استانداری خوزستان در رتبه‌بندی وزارت کشور توضیح داد: این رتبه‌بندی به امور داخلی و اداری استانداری اعم از مدیریت سبز، مصرف سوخت مربوط بوده و کمتر مسائل اساسی را شامل می‌شود، استانداری در شاخص‌های تخصصی نمره ۸۶ از ۱۰۰ و در شاخص‌های عمومی رتبه ۷۴ از ۱۰۰ نمره را کسب کرده است.

شریعتی افزود: استان سه سال پیش از رتبه ۲۳ به رتبه ۶ صعود کرد اما برخی افراد که بعضا گله و انتقاداتی که از مدیریت استان دارند، اینها را به نوعی مستمسک قرار داده‌اند، اگر چه ما به همه حق نقد می‌دهیم ولی باید انصاف و وجدان را محور قرار دهند.

وی در پاسخ به احتمال برکناری معاونان خود نیز اظهار داشت: معاونان من نیروهای خدوم و زحمتکشی هستند که زیر چتر من نادیده گرفته می‌شوند و بعضا اگر این افراد در استان دیگری فعالیت می‌کردند، زحمات آنها برجسته‌تر بود و این مظلومیتی است که با آن مواجه هستند، اگر چه انتقاد به نقص‌های موجود، هیچ منعی ندارد.

شریعتی گفت: معاونان من نباید در استانی مانند خوزستان با وجود مشکلات فراوان، اینهمه آماج حملات قرار گیرند و آنچه درباره آنها عنوان شده بعضا مورد ظلم قرار گرفتند، به طور نمونه مصوبه تصفیه خانه‌ها، جاده رامهرمز- بهبهان و جاده هفتکل- باغملک- ایذه چندین سال معطل بوده و اعتباری به آنها اختصاص نیافته بود اما کسی بازخواست و سوال نکرد و اکنون می‌گویند چرا کار کند است، البته من این مطالبه‌گری به حق را می‌پذیرم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار