تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۰۹۸۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای واردات از ترکیه، از کجا شروع کنیم؟

ارتباط فرهنگی، همیشه راه‌‌ های زیادی را برای تجارت باز می کند. ایران و ترکیه به دلیل کوتاه بودن مسافت و ارتباط عمیق فرهنگی، که دارند، به دو عضو جدا نشدنی برای تجارت تبدیل شده اند. با مهاجرت تعداد زیادی از هم وطن هایمان به ترکیه و خریدن خانه، این ارتباط قوی تر هم شده است. ترکیه به دلیل وضعیت اقتصادی بسیار خوبی که دارد در سال های اخیر بسیاری از کشورها، برای تجارت و سرمایه گذاری با او پیش قدم شده اند. مخصوصا در کشور خودمان با بد شدن شرایط اقتصادی، واردات از ترکیه به یکی از امن ترین روش های سرمایه گذاری تبدیل شده است.

واردات از ترکیه چه مزیت هایی دارد؟

  • کوتاهی مسافت یکی از مهم ترین مزایای ان است که حمل و نقل را اسان و ارزان می کند.
  • قوانين گمرگی که دارد، تجارت را راحت تر کرده است. مثلا: کالا بدون بازرسی گمرکی می توانند عبور کنند.
  • کیفیت کالاهای ترکی، سال هاست که در دنیای تجارت پذیرفته شده است.
  • با ارائه مجوز تاسيس شرکت به تاجران ایرانی، باعث گسترش بسیاری از کسب و کارها شده است.
  • ترکیه به دلیل روابط گسترده ای که با سایر کشورها دارد به راحتی به بازارهای بین المللی دسترسی دارد.

تاثیر اقتصاد ترکیه بر واردات و صادراتش

تولیدات صنعتی و معدنی باعث رشد اقتصاد این کشور شده است. ترکیه به دلیل نداشتن ذخایر نفتی، اقتصاد کشورش را بر اساس تجارت و گرشگری به این مرحله از شکوفایی رسانده است که بسیاری از بازرگانان و تاجران را در سراسر دنیا به سمت خودش جذب کرده است.

کالا های وارداتی از ترکیه کدامند؟

لوازم الکترونیکی، لوازم اشپزخانه، انواع لباس های زنانه و مردانه، مواد اولیه برای صنعت نساج و پلاستیک سازی، مواد چوبی، مواد خوراکی، فندق، جواهرات، شیرالات ساختمان و هرگونه تجهیزات ساختمانی

قوانین و مجوزهای لازم برای واردات از ترکیه

برای ترخیص کالا حتما باید مراحلی قانونی طی شود. به دلیل تعهد ایران و ترکیه به کنوانسیون تیر، کالاها بدون بررسی در مرزهای گمرکی وارد ایران می شوند. اما حتما باید مجوز ورود و ثبت سفارش را دریافت کنید. این مجوز را می توان از وزارت صنعت و معدن دریافت نمود. علاوه بر ان، مجوزهای دیگری برای ورود محصول هستند که مشخص می کند بعضی کالاها ممنوع است و اجازه ورود ندارند و بعضی دیگر به راحتی مجوز ورود به کشور می گیرند. این مجوزها به نام های مجاز، مشروط و ممنوع شناخته شده اند. همینطور مجوزهای بهداشتی برای محصولات ارایشی و بهداشتی ضروری است و نباید فراموش شوند.

مراحل واردات کالا از ترکیه

اول باید یک فروشنده انتخاب کنید که کاملا قابل اطمینان باشد. و راجع به قیمت، کیفیت و زمان ارسال کالا و ... مذاکره کنید. قرارداد نهایی با ارسال پیش فاکتور و تایید ان بسته می شود. کالاهای مورد نظر در سیستم ثبت می شوند. حالا نوبت به اظهارنامه گمرک میرسد که باید تمام ویژگی های کالا در گمرک ثبت شود. سپس اظهارنامه توسط کارشناسان بررسی می شود. در انتها اگر به گواهی یا مجوز خاصی نیاز دارد ان را هم دریافت کنید تا کالا بارگیری شود. در انتها یک بار دیگر تمام مراحل توسط درب خروج گمرک چک می شود. در صورت تایید مهر خروج بر روی کالاها زده می شود.

ترخیص کالا به کمک شرکت های خدماتی

مهمترین بخش واردات از ترکیه بخش ترخیص کالا است. مخصوصا در سال های اخیر به دلیل وجود تحريم ها و مشکلاتی که برای پرداخت هزینه ها مدام ایجاد می شود نیاز به یک واسطه ضروری است. این شرکت ها علاوه بر اینکه تمام مجوزهای لازم را دریافت می کنند تمام کارهای مربوط به گمرک را انجام می دهند و در صورت بروز هرگونه مشکلی کنار شما هستند تا مشاوره های لازم در ان زمینه را به شما بدهند. و از ان جایی که واردات از ترکیه از مرزهای مختلفی انجام می گیرد گمرک ها قوانين متفاوتی دارند. به همین دلیل است که حضور یک کارشناس برای اجرای این قوانین بسیار ضروری است.

خدمات شرکت بازرگانی تاجر برای ترخیص و واردات کالا از ترکیه

شرکت خدمات بازرگانی تاجر امکان ارائه انواع خدمات مورد نظر بازرگانان ایرانی برای واردات از ترکیه را دارد. ثبت سفارش کالا، ترخیص کالا از گمرک، عقد قرارداد برای حمل ونقل کالا تا محل مورد نظر شما، اخذ مجوزهای بازرگانی و تجاری از جمله خدمات شرکت بازرگانی تاجر برای واردات کالا از ترکیه است. ما با داشتن همکاران با تجربه و مجرب در زمینه امور گمرکی و واردات کالا از ترکیه می توانیم بهترین خدمات گمرکی را به بازرگانان ایرانی ارائه دهیم.

برای دریافتمشاوره رایگان در زمینه واردات از ترکیهبا ما تماس بگیرید.

02188383579

برای واردات از ترکیه، از کجا شروع کنیم؟

واردات از ترکیه از چه راه انجام می گیرد؟

واردات از ترکیه هیچ محدودیتی برای انتخاب نوع وسیله حمل و نقل ندارند. هوایی، زمینی و حتی دریایی راه هایی هستند که برای واردات کالا از ترکیه مدام استفاده می شوند.

برای واردات از ترکیه کدام مرز را انتخاب کنیم؟

مرزهای گمرکی بازرگان، جلفا و سهلان از راحت ترین مرزها برای واردات از ترکیه هستند.

هزینه کالاهای وارداتی را چطور پرداخت کنیم؟

برای پرداخت هزینه کالاها از دو راه می توانیم اقدام کنیم. که راه اول به صورت بانکی است و دیگری به صورت ازاد. در پرداخت به صورت بانکی،خریدار به همراه فاکتور به بانک مراجعه می کند و هزینه های نوشته شده بر روی فاکتور را پرداخت می کند. اما در روش ازاد، هزینه مورد نظر از طریق صرافی های معتبر و قابل اطمینان پرداخت می شود.

هزینه ترخیص کالا شامل چه مواردی می شود؟

از حمل و نقل تا انبارداری، باربری، تخلیه، کارشناسی کالا و ...جزو هزینه ترخیص کالا محسوب می شوند.

محصولاتمان را به صورت لیر خریداری کنیم یا دلار؟

فروشنده ها در ترکیه تمايل زیادی دارند که محصولاتشان را از طریق یورو بفروشند. اما نظر خریدار هم اهمیت ویژه ای دارد و می تواند درخواست کند که محصولات را به صورت لیر خریداری کند. خرید محصولات به صورت لیر در بسیاری از موارد برای خریدار بهتر و مقرون به صرفه تر است.

شرکت خدمات بازرگانی تاجر با همکاری ده ها متخصص در حوزه ترخیص کالا و با تکیه بر توانمندی اطلاعاتی و تجربیاتی که طی سال ها فعالیت در حوزه ترخیص کالا کسب نموده توانسته است خدمات خوبی به بازرگانان ارائه دهد.

تلاش ما همواره بر این بوده تا با کمترین هزینه و در کمترین زمان کالای مورد نظر بازرگانان را طی فرایندهای قانونی به کشور وارد نماییم. خدمات بازرگانی شرکت تاجر به شرح زیر می باشد:

  • انجامکلیه فرایندهای گمرکی در حوزه ترخیص کالا
  • پست سریع بین المللی و واردات کالای بازرگانان
  • مشاوره های لازم برای انجام فرایندهای فنی و اداری در امر واردات و صادرات
  • اخذ مجوزهای لازم برای واردات و ترخیص کالا

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه واردات از ترکیه با ما تماس بگیرید.

02188383579

سخن پایانی

واردات و صادرات کالاهای مختلف، برای رونق گرفتن اقتصاد هر کشوری ضروریست. ایران و ترکیه، سال هاست که برای چرخاندن این چرخه با هم همکاری می کنند. ارتباط نزدیک فرهنگی و اجتماعی که این دو کشور دارند به رشد این تجارت کمک بسیاری کرده است و باعث ایجاد کسب و کارهای فراوانی در سال های اخیر شده است. که با وضعیت اقتصادی کشورمان و تحریم ها، ارتباط نزدیک با ترکیه به بخش پررنگ تجارت برای ما تبدیل شده است.

:
:
:
آخرین اخبار