تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۰۹۸۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در گتوند درحال اجرا است
 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند گفت: چهار طرح حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در ۲ بخش مرکزی و عقیلی شهرستان گتوند در حال اجرا است.

سجاد خدادادی بیان کرد: طرح بند آبخیزداری از نوع بتن خاکی برای کنترل سیلاب، در حوزه آبخیز بردلا بخش عقیلی، طرح سکوبندی در زمین‌های شیب دار در منطقه کیارس بخش مرکزی و همچنین ۲ طرح مراقبت، آبیاری و واکاری منابع طبیعی در حوزه کیارس و آبید علیباز بخش مرکزی گتوند در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح بند آبخیزداری حوزه آبخیز بردلا بخش عقیلی گتوند ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: اعتبار اجرای این طرح افزون بر ۳۳ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گتوند، کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و ذخیره آب را از اهداف اجرای این طرح بیان کرد و گفت:ارتفاع، طول تاج و عرض بند آبخیزداری به ترتیب ۱۳ متر،  ۷۴ متر و چهار متر است؛ این بند در بارندگی‌ها ظرفیت مهار ۷۷۵ هزار مکعب روان آب ناشی از سیلاب را در مخزن خود دارد.

خدادادی ادامه داد: طرح مراقبت، آبیاری و واکاری منابع طبیعی در حوزه کیارس بخش مرکزی گتوند برای توسعه فضای سبز و منابع طبیعی در ۱۵۰ هکتار با اعتبار سه میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی در این منطقه در حال اجرا است.

وی به طرح مراقبت، آبیاری و واکاری منابع طبیعی در حوزه آبید علیباز بخش مرکزی گتوند اشاره کرد و گفت:مساحت این طرح ۱۵۰ هکتار است که با اعتبارر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از منابع استانی اجرا می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گتوند اضافه کرد: طرح مراقبت، آبیاری و واکاری منابع طبیعی و طرح سکوبندی کیارس بخش مرکزی برای اجرا باعقد قرارداد به تشکل‌های مردم نهاد بومی شهرستان گتوند واگذار شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح سکوبندی در حوزه کیارس بخش مرکزی گتوند از هفته گذشته آغاز شده ، افزود: این طرح هفت هزار و ۴۰۰ مترمکعب است که با اعتبار سه میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی در مدت چهار ماه اجرا می‌شود.

خدادادی گفت: هدف از اجرای این طرح کنترل و جلوگیری از فرسایش خاک در زمین‌های شیب دار، جلوگیری از سیلاب و تقویت سفره‌های آب زیرمینی است.

به گزارش ایرنا ۵۴ هزار هکتار منابع طبیعی شامل مرتع، بیشه‌زار و جنگل‌ دست کاشت در شهرستان گتوند وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار