تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۰۹۸۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همه آنچه باید در مورد هایفو بدانید
HIFU – Flawless Aesthetics

رونق انواع خدمات زیبایی در دنیا، همواره محققین و دانشمندان را تشویق به کشف روش هایی برای انجام هر چه بهتر عمل های زیبایی کرده است. این اتفاقی بود که در سال 2008 نیز افتاد. در این سال تکنیکی که بیشتر در درمان تومور استفاده می شد، پای خود را به عرصه خدمات زیبایی پوست باز کرد. این روش که بصورت مخفف هایفو خوانده می شود مزایای ویژه ای داشت که استقبال زیادی را به همراه آورد.

هایفو چیست؟

هایفو مخفف امواج متمرکز ماورای صوت (High-intensity focused ultrasound) می باشد که یک روش زیبایی نسبتاً جدید برای سفت شدن پوست است. برخی این روش را جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت با نخ می دانند. روش هایفو از انرژی مافوق صوت برای تشویق تولید کلاژن استفاده می کند که منجر به سفت شدن پوست و رفع چین و چروک آن می شود.

ایمنی هایفو

از همان اول خیال شما را در مورد ایمن بودن این روش درمانی راحت کنیم. هایفو در سال 2009 توسط سازمان غذا و دارو ایالت متحده (FDA) برای استفاده در زمینه لیفتینگ تأیید شد. در کنار این تاییدیه بسیار مهم و قابل استناد، چندین آزمایش بالینی کوچک نیز هایفو را برای رفع و اصلاح چین و چروک صورت، ایمن و موثر دانسته است. بر اساس این آزمایشات، نتایج خیره کننده ای در مورد استفاده از این تکنیک مشاهده شد.

امروزه استفاده از روش هایفو در زمینه های جوان سازی صورت، لیفتینگ، سفت شدن و زاویه سازی صورت استفاده می شود.

دستگاه هایفو(HIFU: High Intensity Focused Ultrasound) | پرنیان گستر پرتو سنج

هایفو برای چه افرادی مناسب است؟

هایفو یک درمان امیدوار کننده و جایگزینی مطمئن برای لیفت صورت است. به ویژه برای افرادی که نمی خواهند ریسک خطرات ناشی از جراحی را بپذیرند و یا زمان بهبودی و برگشتن به شرایط عادی زندگی برای آنها اهمیت زیادی دارد، هایفو می تواند روش درمانی مناسبی باشد. به طور کلی این روش در افراد بالای 30 سال که دارای شلی پوست ملایم تا متوسط ​​هستند بهترین نتیجه را دارد.

افرادی که پوست آنها بنا بر مسائلی همچون تصادف یا آتش سوزی آسیب شدید دیده و یا شلی پوست آنها درجه بالایی دارد، ممکن است در کنار این روش، به چندین روش درمانی دیگر نیاز داشته باشند.

همچنین درمان به روش هایفو برای افرادی که مشکل عفونت، آکنه، کیست و ضایعات پوستی در ناحیه هدف دارند، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

افراد مسن با شلی شدید پوست یا پوست بسیار آویزان بر روی گردن یا افراد جوانتری که بنا بر مسائل مختلف از جمله موارد ژنتیکی افتادگی شدید پوست دارند، نمی توانند کاندیدای خوبی برای روش هایفو باشند. در هر صورت بهتر است با هر شرایطی که دارید، این روش را به عنوان یک گزینه با پزشک خود در میان بگذارید تا وی امکان استفاده از این روش را بررسی کند.

عملکرد هایفو بر روی صورت

هایفو از انرژی ماورای صوت متمرکز برای هدف قرار دادن لایه های پوست، درست در زیر سطح آن استفاده می کند. عملکرد هایفو بدین صورت است که در این روش انرژی ماورای صوت به پوست تابیده شده و باعث گرم شدن سریع بافت پوست می شود.

هنگامی که سلولهای منطقه مورد نظر به دمای مشخصی رسیدند، این سلولها تحول و تغییراتی را تجربه می کنند. این تغییرات موجب می شود که سلولها برای تولید کلاژن بیشتر تحریک شوند. کلاژن در واقع یک پروتئین است که از مواد اصلی تشکیل دهنده پوست می باشد.

افزایش کلاژن منجر به سفتی پوست و از بین رفتن چین و چروک می شود. از آنجا که پرتوهای ارسالی در این روش به یک محل خاص از بافت زیر سطح پوست تابیده می شوند، هیچ آسیبی به لایه های بالایی پوست و نواحی مجاور آن وارد نمی شود.

رشد استفاده از روشهای غیر جراحی لیفت صورت

براساس گفته های انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا (ASAPS)، هایفو و سایر گزینه های غیر جراحی لیفت صورت در طی چند سال گذشته محبوبیت عمده ای داشته اند. تعداد کل لیفتهای غیر جراحی بین سال های 2012 تا 2017، 64.8 درصد افزایش یافته است. این رشد چشمگیر بخاطر مزایای این روشها نسبت به جراحی های لیفت صورت است.

مزایای هایفو

روش هایفو مزایای بسیاری دارد، از جمله:

  • کاهش چین و چروک
  • قابلیت درمان افتادگی پوست گردن
  • امکان لیفت گونه، ابرو و پلک ها
  • امکان ایجاد خط فک
  • سفت کردن ناحیه دکولته (منظور ناحیه بالای سینه و زیر گردن است)
  • سفت کردن پوست

عوارض استفاده از روش هایفو

اگر هایفو توسط متخصص حرفه ای آموزش دیده و واجد شرایط انجام شود، بسیار ایمن خواهد بود و فقط ممکن است عوارضی خفیف را تجربه کنید.

در طی درمان ممکن است به میزان کمی احساس ناراحتی و درد داشته باشید. برخی از افرادی که از این روش استفاده کرده اند، عنوان می کنند که در طی درمان کمی احساس گرما و سوزن سوزن شدن پوست را تجربه کرده اند. اگر نگران درد هستید، به توصیه پزشک می توانید قبل از درمان، استامینوفن و یا داروی ضد التهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن مصرف کنید. احساس سوزن سوزن شدن ناحیه تحت درمان ممکن است برای چند هفته ادامه داشته باشد.

همچنین بلافاصله ممکن است قرمزی یا تورم خفیفی داشته باشید که طی چند ساعت بعد از درمان و به تدریج از بین می رود.

به ندرت ممکن است دچار بی حسی یا کبودی موقت نیز بشوید، اما این عوارض جانبی معمولاً پس از چند روز از بین می روند.

عوارض این درمان به قدری خفیف است که شما بلافاصله بعد از درمان آزادید که به خانه بروید و یا فعالیتهای روزمره خود را از سر بگیرید. اکثر افراد پس از سه ماه نتایج کامل این درمان را مشاهده می کنند.

مراحل درمان

قبل از انجام هایفو هیچ آماده سازی خاصی لازم نیست. تنها باید تمام محصولات آرایشی و مراقبت از پوست را از ناحیه مورد نظر پاک کنید. بعد از آن درمان آغاز می شود که شامل مراحل زیر می باشد:

  • یک پزشک یا تکنسین ابتدا ناحیه مورد نظر را تمیز می کند.
  • ممکن است قبل از شروع از یک کرم بی حسی موضعی استفاده شود.
  • سپس پزشک یا تکنسین ژل مخصوصی به ناحیه درمان می زنند.
  • دستگاه هایفو روی پوست ناحیه درمان قرار می گیرد.
  • با استفاده از یک نمایشگر، پزشک یا تکنسین دستگاه را بر روی تنظیمات مناسب تنظیم می کند.
  • سپس انرژی اولتراسوند با پالس کوتاه به مدت تقریبی 30 تا 90 دقیقه به منطقه مورد نظر تابیده می شود و بعد از آن دستگاه از روی پوست برداشته شده است.

تعداد جلسات لازم و ماندگاری

معمولاً برای درمان به این روش یک جلسه کافی است. ماندگاری این روش نیز یک سال می باشد و توصیه می شود که سالانه و یا حداقل هر دوسال یک بار مجددا جهت انجام روش هایفو مراجعه شود.

نتیجه گیری

هایفو به عنوان یک روش ایمن، موثر و غیرتهاجمی برای سفت شدن پوست صورت در نظر گرفته می شود. انکار مزایای آن نسبت به لیفت صورت با جراحی، دشوار است. هیچ جراحت و جای زخمی در این روش وجود ندارد. بعد از درمان نیز شما نیازی به گذراندن دوران نقاهت یا زمان استراحت و بهبودی ندارید. از نظر هزینه هم باید بگوییم این روش بسیار ارزانتر از لیفت صورت به کمک جراحی است.

هر چند این روش نمی تواند در افتادگی و چین و چروک افراد با سن بالا معجزه کند، اما برای درمان چین و چروک و شلی پوست افراد بین 30 تا 65 سال روشی سریع، غیر تهاجمی، ارزان قیمت و در یک کلام استثنائی می باشد که آن را به گزینه ای به مراتب بهتر از لیفت صورت با جراحی تبدیل می کند.

 

منبع : www.whcl.ir

:
:
:
آخرین اخبار