تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۰۹۸۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوچ پاییزه عشایر ایذه پایان یافت
رئیس اداره امور عشایر شهرستان ایذه از پایان فصل کوچ عشایر این شهرستان و استقرار در سکونت‌گاه‌های خود خبر داد.
کوچ پاییزه عشایر ایذه پایان یافت

علی مومنی امروز با اشاره به پایان یافتن کوچ عشایر در شهرستان ایذه اظهار کرد: این کوچ از روزهای پایانی تابستان به‌سمت مناطق مختلف استان خوزستان آغاز شد و به‌دلیل قرار داشتن شهرستان ایذه در ورودی خوزستان از سمت استان چهارمحال و بختیاری، این شهرستان همه‌ساله میزبان عشایر است.

وی افزود: کوچ پاییزه عشایر شهرستان از اواخر شهریور ماه شروع و تا پایان مهر ماه خاتمه می‌یابد، همچنین کوچ بهاره نیز از اوایل خرداد ماه شروع و تا پایان خرداد ماه به پایان خواهد رسید که عمده ترددها در شهرستان ایذه از دو ایل راه سوسن و دهدز است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان ایذه ادامه داد: شهرستان ایذه چهار هزار و 150 خانوار عشایری دارد که از این تعداد یک‌هزار و 100 خانوار با جمعیتی نزدیک به پنج هزار و 800 نفر برون کوچ هستند که مقصد آنها استان چهارمحال بختیاری و  یک‌‌‌هزار و 200 خانوار با جمعیتی نزدیک به 6 هزار و 300 نفر درون کوچ که مقصد آنها مناطق ییلاقی شهرستان است.

مومنی در پایان تاکید کرد: امسال به‌دلیل فراگیری بیماری کرونا با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده اکثر عشایر برون کوچ با کامیون کوچ کردند و با رعایت مسائل بهداشتی به سلامت در سکونتگاه‌های خود مستقر شدند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار