تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۰۹۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲میلیون کیت تست سریع کرونا وارد استان خوزستان شد
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به ورود ۲ میلیون کیت تشخیص کرونا گفت: برای شناسایی سریع بیماران کرونایی از هفته آینده تست سریع در خوزستان شروع می‌شود.

فرهاد ابول‌نژادیاناظهار داشت: هوا در خوزستان هنوز سرد نشده است و این احتمال جدی وجود دارد در صورت کاهش دما، کنترل کرونا سخت‌تر شود.

وی افزود: مردم باید همچنان و بیشتر از قبل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، که تا پیش از سرد شدن هوا، بتوانیم کنترل بیشتری روی کرونا داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز یک هزار و 200 تخت بستری عادی و 350 تخت مراقبت‌های ویژه به منظور مراقبت از بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است که از این تعداد 600 تخت بستری عادی و 280 تخت مراقبت های ویژه اشغال شده است.

وی ادامه داد: دو میلیون کیت تست سریع کرونا تهیه شده است و از هفته آینده تست‌های سریع در خوزستان آغاز می شود. با انجام تست‌های سریع، موارد شناسایی کرونا افزایش و نیاز به قرنطینه خانگی ضروری است.

ابول نژادیانگفت: برای اجرای بهتر قرنطینه در خوزستان دنبال استفاده از هتل‌ها، مهمانسراها و دیگر ظرفیت‌های قابل استفاده برای کنترل کرونا هستیم.

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به اینکه آمار مرگ های زودرس در خوزستان 19 درصد است و بالا رفتن آمار مبتلایان به بیماری‌های مزمن می‌تواند در کنار طولانی‌تر شدن دوره کرونا، مرگ و میر خوزستان را در آینده بالا ببرد، بنابراین کنترل بیمارهای مزمن در استان ضروری است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار