تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۰۹۸۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سوغات یادگاری از سفر
 سوغات یادگاری از سفر است، برای یادآوری خاطراتی که برایمان اهمیت دارد. در واقع در فرهنگ ایران سوغاتی ره آورد سفر است. گاه ما برای خودمان یادبودی از سفرمان می خریم و گاه برای برای دوستان و خانواده سوغاتی می خریم تا به او نشان دهیم در سفر به یادش بوده ایم.

و البته یکی از عمده ترین قسمتهای خرید گردشگران خرید سوغاتی به عنوان هدیه برای دوستان است. انگیزه های زیادی برای خرید سوغاتی وجود دارد که به نظر می رسد تحت تأثیر فرهنگ و آداب و رسوم یک جامعه است. این مطالعه سعی دارد تا عوامل مختلف فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار بر خرید #سوغاتی توسط جهانگردان ژاپنی را بررسی کرده و رفتارهای خرید سوغاتی گردشگران در آینده را پیش بینی کند و کلیدهای فروش کالاهای سوغاتی را ارائه دهد. نتایج تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد ، به عنوان یک نکته مشترک، جهانگردان ژاپنی و کره ای از سوغاتی به عنوان وسیله ای برای ارتباط با دیگران استفاده می کنند، اگرچه ممکن است تفاوت هایی در مورد، نحوه ارائه سوغاتی وجود داشته باشد.

#یادگاری (از فرانسوی ، به معنای یادآوری یا خاطره) ، یادبود ، یادگاری ، یا نشانه یادبود شیئی است که شخص برای خاطراتی که مالک با آن مرتبط می کند بدست می آورد.

سوغات یادگاری از سفر

سوغات می تواند هر شیئی باشد که توسط مسافران یا گردشگران به عنوان یادگاری از بازدیدشان خریده می شود، تا به شهرخود ببرند. در حالی که حداقل یا حداکثر هزینه تعیین شده برای خرید سوغاتی وجود ندارد، آداب و معاشرت ایجاب می کند که قیمت آن در حد مبلغی باشد که گیرنده هنگام گرفتن آن سوغاتی از داشتن آن ناراحت نشود. خود شی ممکن است دارای ارزش ذاتی باشد ، یا نمادی از تجربه باشد.

در سراسر جهان، تجارت سوغات بخش مهمی از صنعت گردشگری است که دارای نقش دوگانه است ، اول برای کمک به بهبود اقتصاد محلی ، و دوم اینکه به بازدیدکنندگان اجازه می دهد یادبودی از سفر را با خود ببرند ، و در نهایت فرصتی برای بازدید مجدد ، یا تبلیغ محلی به سایر گردشگران به عنوان نوعی بازاریابی دهان به دهان ایجاد می کند. شاید عکس به عنوان یکی از معروف ترین سوغاتی هایی است که گردشگران به ارمغان می برند، وسیله ای برای ثبت وقایع و مکان های خاص برای یادآوری مجدد در آینده است.

سوغاتی ها همچنین شامل کالاهایی با هنرهای محلی، صنایع دستی محلی ، اشیایی که نشان دهنده سنت ها و فرهنگ منطقه هستند، اشیا غیر تجاری، طبیعی مانند شن و ماسه ساحل و هر چیز دیگری که فرد برای آن ارزش نوستالژیک قائل باشد و یا حس خاطره انگیزی ایجاد کند.

اغلب موارد یادگاری برای محافظت و حفظ وضعیت خود در جلد محافظ یا ویترینها نگهداری می شوند.

در ژاپن ، سوغاتی ها با عنوان omiyage شناخته می شوند و غالباً از میبوتسو یا محصولات مرتبط با یک منطقه خاص انتخاب می شوند. بازگرداندن هزینه سفر از همکاران و خانواده ها یک وظیفه اجتماعی است و می تواند نوعی عذرخواهی از عدم حضور مسافران تلقی شود. فروش اومیاگ، تجارت بزرگی در سایت های توریستی ژاپن است. برخلاف سوغاتی ها، اما غالباً محصولات غذایی ویژه ای هستند که در قسمت های کوچک بسته بندی می شوند تا به راحتی در بین اعضای خانواده یا محل کار توزیع شوند. ممکن است مسافران برای کسانی که سفر نکرده اند، سوغاتی بخرند.

سوغات یادگاری از سفر

در فیلیپین به رسم مشابه آوردن سوغاتی به عنوان هدیه به اعضای خانواده، دوستان و همکاران، پاسالوبونگ گفته می شود.

اگر بخواهیم درباره معنی سوغاتی توضیح دهیم معمولاً با کالاهای فروشگاهی و هدیه هایی که از سفرهای خود می آوریم در ارتباط است. اما کلمه le souvenir در واقع یک کلمه فرانسوی به معنای یادآوری یا حافظه است. از سوغات به عنوان یا یادگاری نیز یاد می شود و می تواند هر وسیله ای باشد که کسی برای خاطره ای که به همراه می آورد نگه دارد. برای خواندن  ادامه مطلب کلیک کنید.

:
:
:
آخرین اخبار