تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۰۹۸۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشاورزان بهبهان چشم انتظار بذر
مدتی است کشاورزان بهبهانی دچار سردرگمی و به دنبال بذر مورد نیاز جهت کشت گندم زمین‌های دیم خود هستند.
  زمین‌های کشاورزی بهبهان با توجه به پتانسیل و مرغوبیتی که دارد، مهد کشاورزی استان محسوب میشود اما عدم ارائه سهمیه بذر گندم برای کاشت در زمین‌های دیم مشکلاتی برای کشاورزان به وجود آورده است.

جمشید یکی کشاورزان معترض اظهار کرد: عدم تخصیص بذر برای کاشت گندم برابر با نابودی کشاورزی در منطقه است،  تنها منبع درآمد ما از برداشت محصولات کشاورزی است اگر نتوانیم زمین‌های خود را کشت کنیم، در خرج و مخارج و تامین نیازهای زندگی روزانه هم با مشکل مواجه می‌شویم.

  بی توجهی مسوولین به صنعت کشاورزی

رضا یکی دیگر از کشاورزان در گفتگو با خبرنگار فارس بیان کرد: کشاورزی در بهبهان از قدیم جز مشاغل اصلی و مهم بوده و اکثرا مردم از کشاورزی تامین درآمد می‌کردند، کشاورزی در خانواده ما شغل ارثی است و من همراه با برادران از کشاورزی تامین معاش انجام می‌کنیم و هیچ گونه منبع درآمدی نداریم.

وی در ادامه بیان کرد: در این سال‌ها کشاورزی از سوی مسوولین  دچار بی توجهی شده رو به نابودی می‌رود، کشاورزان هر ساله از تامین بذر تا فروش محصول خود دچار مشکلاتی هستند، ارائه تسهیلات با نرخ بهره زیاد و جریمه دیرکرد دیگر توانی برای کشاورزان نگذاشته است امسال نیز عدم ارایه بذر دولتی مورد نیاز زمین‌های دیم کشاورزان را با بحران اساسی مواجه کرده  و تا کنون مسوولین جهاد کشاورزی بهبهان هیج گونه پاسخ قابل قبولی به کشاورزان نداده‌اند.

عدم پاسخگویی رئیس جهاد کشاورزی بهبهان

علی‌رغم تماس چند باره خبرنگار فارس با رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان برای پاسخگویی به ابهامات و رفع مشکلات موجود متاسفانه وی حاضر به پاسخگویی نشد.

اپیدمی رسانه گریزی مدیران بهبهان یکی از دلایل عمده رسوب مشکلات و گذشت زمان است که باید فرماندار شهرستان نسبت به حل این مشکل نیز اقدام کند.  

 سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری گردید و این مستلزم عزم مدیران جهت توسعه تولید در کشور است.

 توسعه صنعت کشاورزی میتواند کمک موثری در رشد اقتصاد و حل مشکل اشتغال داشته باشد علاوه بر تامین نیاز داخلی میتوان با مدیریت صحیح یکی از بزرگترین صادر کننده محصولات کشاورزی باشیم، ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که به علت  نبودن مدیریت صحیح در جهت تامین نیاز داخلی امروزه بعضی محصولات کشاورزی را وارد می‌کنیم. 

با توجه به وضعیت معیشتی کنونی کشور و افزایش جمعیت بیکاران نباید بستری  جهت بیکار شدن کشاورزان که با تولید محصول خود کمک به سزایی به چرخه تولید و اقتصاد کشور دارند، مهیا شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار