تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۰۹۸۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنترل کرونا در سرما سخت‌تر است/ ۸۰ درصد تخت های ویژه تکمیل شد
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: باتلاش‌های انجام شده در حوزه‌های بهداشت، درمان، همکاری مردم وضعیت کرونا در استان ثبات نسبی دارد اما با سرد شدن هوا شرایط می‌تواند سخت‌تر شود.

 فرهاد ابول نژادیان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در سومین نشست فصلی رئیس و مدیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، اظهار کرد: هوا در خوزستان هنوز سرد نشده است و این احتمال جدی وجود دارد در صورت کاهش دما، کنترل کرونا سخت‌تر شود؛ لذا مردم باید بیشتر از قبل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا که پیش از سرد شدن هوا بتوانیم کنترل بیشتری را بر کرونا داشته باشیم.

وی به تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های کرونایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز اشاره کرد و افزود: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز یک هزار و ۲۰۰ تخت بستری عادی و ۳۵۰ تخت مراقبت‌های ویژه به منظور مراقبت از بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۶۰۰ تخت بستری عادی و ۲۸۰ تخت مراقبت‌های ویژه اشغال شده است؛ همچنین اکنون ۵۰ درصد از تخت‌های عادی بستری و ۸۰ درصد از تخت‌های مراقبت‌های ویژه اختصاص داده شده به کرونا، پر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: دو میلیون کیت تست سریع کرونا تهیه شده است و از هفته آینده تست‌های سریع در خوزستان آغاز می‌شود؛ همچنین با انجام تست‌های سریع، موارد شناسایی کووید- ۱۹ افزایش یافته است و نیاز به قرنطینه خانگی بیشتر احساس خواهد شد؛ بنابراین امروز در ستاد کرونا در خصوص به‌کارگیری هتل‌ها، مهمانسراها و دیگر ظرفیت‌های قابل استفاده به منظور قرنطینه بیماران، بحث‌هایی مطرح و تصمیماتی گرفته می‌شود.

ابول نژادیان در ادامه به بروزتر شدن پرداخت‌ها در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز اشاره کرد و گفت: تلاش‌هایی شده است که پرداخت‌ها در مجموعه دانشگاه بروزتر شود و در چند روز اخیر سه کارانه کادر درمان پرداخت شده است، در یکی دو هفته آینده نیز مبالغی به پرسنل بهداشت و درمان پرداخت خواهد شد.

وی بر کنترل و بررسی درآمدهای بیمارستان‌های دانشگاهی تأکید کرد و افزود: مدیران شبکه‌ها و رؤسای بیمارستان‌ها درآمد ماهیانه مجموعه خود را بررسی کنند؛ مدیران و رؤسای بیمارستان‌ها باید به صورت مستمر گزارش درآمد بخش‌های مختلف را از مسئول درآمد دریافت کنند و با شناسایی وضعیت درآمدی بیمارستان‌ها، تصمیماتی را برای افزایش درآمد بیمارستان‌ها اتخاذ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به لزوم کنترل مصرف حامل‌های انرژی در مجموعه‌های تحت پوشش این دانشگاه، تأکید کرد: «هزینه حامل‌های انرژی» یکی از موارد هزینه‌بر اما قابل‌کنترل در حوزه‌های زیرمجموعه دانشگاه است؛ مدیران شبکه‌ها برای بررسی هزینه حامل‌های انرژی در خانه‌های بهداشت و دیگر زیرمجموعه‌های خود، یک نفر را به عنوان مسئول حامل‌های انرژی در نظر بگیرند و با در نظر گرفتن فرآیندهای تشویقی، در روستای تحت پوشش خود، مصرف آب، برق و گاز خانه‌های بهداشت را مدیریت کنند.

ابول نژادیان یادآور شد: برقراری کلینیک‌های ویژه در شهرستان‌ها نیز جدی گرفته شود و در کلینیک‌های ویژه مردم باید خدمات ارزان قیمت دریافت کنند؛ این کلینیک‌ها باید برای بیمارستان‌ها درآمد داشته باشند، در این کلینیک‌ها استفاده از پزشکان طرحی نسبت به پزشکان ساعتی اولویت دارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار